ב-2010: מכוניות סיניות יתחרו במאזדה 6
חברת דוד לובינסקי השיקה היום בישראל את מותג MG, מבית "שנגחאי אוטומוטיב" הסינית. מכונית ראשונה להגיע תהיה המשפחתית הגדולה MG 550. היבואנית: היא תתחרה במאזדה 6 ופורד מונדיאו
חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו סיטרואן, תשווק בישראל מכוניות סיניות מתוצרת שנגחאי אוטומוטיב (SAIC). במרכז הלוגיסטי החדש של חברת דוד לובינסקי, ליד ראשון-לציון, הציגה היבואנית את מותג MG הסיני. המותג ישווק בישראל החל מינואר 2010, ויהיה מעשית למותג הסיני הראשון בישראל.
בניגוד לדיווחים מוקדמים, בחברת לובינסקי ממהרים להדגיש כי לא מדובר במכוניות זולות, אלא במותג רכב משמעותי עם מכוניות איכותיות, שיימכרו בקטגוריית המשפחתיות הגדולות מול מאזדה 6 ומתחרותיה, במחיר דומה ועם רמת אבזור גבוהה יותר. בלובינסקי מציינים כי למכוניות יהיה אבזור בטיחות מלא, הכולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית.
ומה לגבי תקינה ישראלית? בעבר שבענו הבטחות לגבי מותגים סיניים שישווקו בישראל, כשגם ג'ילי וגם צ'רי אמורות היו להימכר בישראל כבר לפני מספר שנים. בלובינסקי מבטיחים כי שנגחאי-אוטומוטיב תעמוד בתקינה האירופית בזמן לתחילת השיווק, למעשה, לטענתם ניתן לשווק את המכוניות כבר היום לפי תקינה ישראלית. אז למה לא? בעיקר משיקולי שיווק ובגלל המשבר הכלכלי, כך אומר מנכ"ל לובינסקי, דורי מנור.
המכונית הראשונה שתגיע לישראל היא ה-MG 550, אשר הוצגה לראשונה ב-2006. אלינו היא תגיע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר ו-160 כ"ס. יחידת כוח זו תשודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית מתוצרת איסין היפנית. המנוע מפיתוח עצמי, אך לטענת לובינסקי בטכנולוגיה שהגיעה בין היתר מב.מ.וו - בעלת הבית הקודמת של מוצרי MG.
מכונית שנייה שהגיעה לארוע החשיפה שנערך היום, היא MG TF המיושנת, שככל הנראה לא תשווק בישראל ולטענת לובינסקי עשויה להימכר רק עם הגה ימני. מה שלא מסביר איך מכונית התצוגה שהייתה שם, הגיעה דווקא עם הגה שמאלי.
בלובינסקי מקווים כי בעתיד יושקו דגמים נוספים: משפחתית קומפקטית וסופר-מיני - כאשר שתיהן יוצגו באפריל הקרוב, בתערוכת שנגחאי - אחת מהן עם הפנים לישראל. עם זאת, בשלב זה אין פרטים נוספים בנוגע למכונית - למעט שהיא תגיע אלינו רק בסוף 2010, מה שיותיר את לובינסקי במשך קרוב לשנה עם מכונית אחת בלבד במבחר.
MG - האירופית הסינית
מותג MG חזר לחיים לפני כשלוש שנים, לאחר ש-MG-רובר הבריטית פשטה רגל ונכסיה חולקו בין נאנג'ינג ושנגחאי אוטומוטיב הסיניות. לאחר איחוד שתי היצרניות בשנה שעברה, התאחדו גם נכסי MG-רובר תחת קורת גג אחת, והם משווקים כיום בסין תחת מותגי רוואה (הזכות לשם רובר עבר לידי פורד), ו-MG.
דגם יחיד שמוצע כיום באירופה, הוא ה-TF, רודסטר קטנה ומיושנת מאוד שהוצגה לראשונה בשנת 1995, ועברה מתיחת פנים מקיפה בשנת 2002. מכונית זו מוצעת בינתיים רק בבריטניה, ולמרות תוכניות לשווקה באירופה, הסיכויים לראותה בישראל אינם גבוהים.
נא להכיר: MG 550
- קבוצה: משפחתיות גדולות
- מתחרות: מאזדה 6, פולקסווגן פאסאט, פיז'ו 407 והונדה אקורד
- מידות (בס"מ): אורך - 462; רוחב - 183; גובה - 148; בסיס גלגלים - 270.5
- נפח תא מטען: 452 ליטר
- מנוע: ארבעה צילינדרים, טורבו
- נפח: 1.8 ליטר
- הספק מרבי / מומנט מרבי: 160 כ"ס / 21.9 קג"מ
- תיבת הילוכים: אוטומטית, חמישה
- תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש: 10.8 שניות
- מהירות מרבית: 205 קמ"ש