סניף של טופשופ נפתח בניו-יורק
אחרי חודשים של דחיות וציפייה: רשת האופנה הבריטית טופשופ חנכה סניף ראשון בארצות-הברית, בעיצומו של משבר כלכלי כבד. הדוגמנית קייט מוס גזרה את הסרט
אופנת הרחוב של לונדון הגיעה אתמול (יום ה') לברודווי. הדוגמנית קייט מוס הצטרפה לסר פיליפ גרין, יו"ר קבוצת ארקדיה, לחנוכת הסניף הראשון ברשת טופשופ הבריטית, בניו-יורק. שלשום חגגה מוס את פתיחתו הממשמשת ובאה של סניף רשת האופנה במסיבה, שבה נכחו גם ג'ניפר לופז ומארק אנתוני.
מוס, שעיצבה כבר 11 קולקציות לטופשופ, תציג בסניף החדש את קולקציית האביב שלה, שלא תימכר בסניפי הרשת בישראל. הסניף הניו-יורקי נפתח לקהל הרחב, וצפוי שיצבור מול שעריו תורי ענק, ויגרום לכל הרשתות בסביבה להאיץ את מהירות תחלופת הקולקציות שלהם. בשנה הקרובה הסניף יאלץ לתפקד תחת אימת המיתון שמכווץ את כיסו של האמריקני חובב האופנה.
עיצבה כבר 11 קולקציות לרשת. מוס (צילום: AP)
הציפייה לסניף הזה היתה בלתי נסבלת. הוא היה אמור לקדם את פני הניו-יורקרים בסתיו שעבר, ואולם פתיחת חנות הדגל התעכבה באופן משמעותי בגלל מבחר צרות שהגיעו בצרורות: חצי שנה של עבודות הקמה, שריפה, שיטפון, ובעיות באישורי הבנייה שצצו חדשות לבקרים כאילו באו עליו לכלותו.
אתמול - בעיתוי עכור, שבו רשתות פופולריות דומות כמו H&M וזארה דיווחו על נתוני מכירות ירודים - נפתח הסניף בסוהו בפינת ברודוויי וברום. הסניף יתחרה ב"Forever 21", גאפ, ג'יי קרו, אמריקן איגל ושאר הרשתות שמוכרות בגדים אופנתיים מאוד במחירים סבירים למדי.
קצב תחלופה לא שגרתי
טופ שופ קיימת כבר 45 שנה, ואולם רק כעת השיקה סניף אמריקני. סניפי החברה, ששווייה מוערך ב-1.8 מיליארד דולר, פרוסים על פני כ-31 מדינות. מדובר ב-2,400 חנויות, 300 מהן בבריטניה. פיליפ גרין אמר ל"טיים מגזין" שהוא מקווה שחנות הדגל בניו-יורק תהא הראשונה מבין תריסר חנויות שייפתחו בארה"ב.
גודלה של חנות הדגל של החברה בכיכר אוקספורד בלונדון 90 אלף מ"ר. מדובר באחד ממתחמי קמעונות האופנה הגדולים בעולם. החנות בניו-יורק מתפרשת על שטח של 25 אלף מ"ר ויוצגו בה 300-200 עיצובים שיתחלפו כל שבועיים.
קצב התחלופה הזה עשוי להיות האור שאליו ימשכו כעש מכורי השופינג, ועל כן הוא מאיים על כל קמעוני האופנה בסביבה. לשם השוואה, ברשתות בגדים אמריקניות מתחלפת קולקציה כעבור תקופה של 10-6 שבועות, וברשתות אירופיות ממוצע ההתרעננות עומד על שלושה שבועות.
הקולקציות המתחלפות יוצגו בקומת הקרקע, לצלילי מוזיקה שינגנו צמד די.ג'ייאים. כעת היא מולאה במופגן בפריטים בריטיים, כדוגמת היוניון ג'ק, שרק המלכה בריטית יותר ממנו.
לייבל הגברים של טופשופ, טופמן, יציג בקומת המרתף של החנות המנהטנית. הקומה השנייה תיוחד לקו האופנה בעיצובה של קייט מוס, שיוצג לצד ליין הג'ינסים של החברה, ושיתופי פעולה עם מעצבים בריטיים שונים, כולל שת"פ עם הבעלים של Biba. בקומה השלישית יוצגו מיני אקססוריז ויערכו תצוגות אופנה.
פריטים מקולקציית האביב של מוס, ימכרו בטווח מחירים שבין 25 דולר לאקססורי ועד 600 דולר לשמלה. שמלות, אגב, מהוות 60% מהקולקציה.
טופשופ שייכת לזן רשתות האופנה שמציעות סגנונות אופנתיים במחירים מציאותיים. מחירן של נעלי טופ שופ יכול להרקיע שחקים ל-145 דולר, ואולם זה כלום לעומת מחירי החלל החיצון של נעלי איב סאן לורן אותן הן מחקות, שעולות 1,000 דולר. חולצות טי הן פריט הלבוש הזול ביותר של הרשת - מחירן 18 דולר.
האם החברה הלונדונית תככב בברודווי? לא ברור. טופשופ עורכת 4 סיילים בשנה בלבד, ולא מציעה הנחות מעבר לכך, אם כי היא מעניקה לסטודנטים הנחה של 10%. מדיניות זו אינה מותאמת לימים של משבר כלכלי חמור, ואולם בשנה שעברה, לפני שהיכה המיתון את מכתו, חנות הדגל של הרשת גילגלה לפי הערכות 40-30 מיליון דולר, ובטופשופ מצפים שתאוותם של אנשי ניו-יורק לבגדים תגבר על החסכנות שהזמנים הקשים כופים עליהם.