שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 3008 - התרשמות בזק

פיז'ו מציגה בעזרת ה-3008 החדשה, תשובה צרפתית לפולקסווגן טיגואן וניסאן קאשקאי. נהגנו בה לראשונה בחו"ל, בעוד כשנה היא תגיע לכאן

כשאתם קוראים ביקורת על ארוחה במסעדה, אתם רוצים לדעת שהכותב לא רק מבין באוכל, אלא גם טעם את כל מה שכתב אודותיו. כשאתם קוראים ביקורת על סרט חדש, אתם בוודאי לוקחים בחשבון שהמבקר ראה את הסרט עד תומו. וכשאתם קוראים ביקורת - גם ראשונית - על רכב חדש, אתם צריכים לדעת שהכתב אכן התנסה בו מספיק כדי להעביר ביקורת ראויה.

 

במקרה של ה-3008, דגם חדש, מעניין וחשוב מבית פיז'ו בו נהגנו לפני מספר ימים לראשונה, זה לא היה המצב. פיז'ו הקציבה לכל עיתונאי פחות מ-100 ק"מ כדי להתרשם מהרכב החדש, פרק זמן ומרחק שמאפשרים לנו להציג בפניכם התרשמות ראשונית וחשובה אמנם, אך רחוקה מלהיות ממצה.


פיז'ו 3008. 100% פיז'ו

  

עיצוב

ה-3008 הוא רכב פנאי קומפקטי שמתחרה בניסאן קאשקאי ופולקסווגן טיגואן. מדובר בקטגוריה שצוברת תאוצה לא רק באירופה, אלא גם בישראל. לקלחת הזו זורקת פיז'ו את רכב הפנאי, המבוסס על ה-308 המשפחתית-קומפקטית, בנוסחה שהפכה מוכרת מאד בתעשיית הרכב.

 

רכב הפנאי החדש מציע עיצוב פיז'ו אופייני, עם סבכה עצומת ממדים ויחידות תאורה גדולות. הרושם הכללי חיובי, גם אם לא מדובר ברכב נאה במיוחד. מנגד, אף אחד לא יתבלבל ויחשוב כי אתם נוסעים במשהו אחר, פרט לפיז'ו מודרנית.

 

תא הנוסעים מרשים הרבה יותר, עם הקפדה על עיצוב ואיכות, שלא הורגלנו אליהם מהבית הצרפתי. סביבת הנהג נאה במיוחד, עם קונסולה מרכזית מוגבהת שעוטפת את המושב, ומציעה הנדסת אנוש טובה. נראה כי ההשראה הגיעה מאודי, והחדשות הטובות הן שהביצוע אינו רחוק מאמת המידה שמציבים הגרמנים.


תא הנוסעים מרשים

 

המרווח לנוסעים מספק בהחלט, הן לרגליים והן לכתפיים. במרכז הקונסולה יש תא אחסון גדול, אך מפתיע לגלות שתא הכפפות קטן למדי. אגב, ה-3008 מציעה גם כמה גימיקים חביבים: פנס נשלף בתא המטען, מדף מתכוונן להעמסה ודלת אחורית מפוצלת. ויש גם קצת פחות חביבים: תצוגה עילית מתקפלת למשל, עם תצוגה דלה שמסיחה את הדעת ולא תורמת לבטיחות.

 

נוחות, התנהגות

ה-3008 הגיע להשקה עם שני מנועים בלבד מתוך המבחר שיוצע: טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ו-150 כ"ס, טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר ו-110 כ"ס. שני המנועים שודכו לתיבת שישה הילוכים ידנית, שאינה רלוונטית לצערנו בשוק הישראלי.


 

גרסת הבנזין, שתהיה ככל הנראה העיקרית אצלנו, הציעה ביצועים נאותים ובידוד רעשים טוב. המנוע מושך את המרכב הכבד (יותר מ-1,400 ק"ג בהתאם לגרסה) בצורה נאותה, אך למרות נתון ההספק המבטיח, לא מדובר ברכב המרגיש מהיר בשום שלב. הוספת תיבת הילוכים אוטומטית - ככל הנראה אותה AL4 ותיקה - עשוי רק לפגוע בתחום זה. גרסת הדיזל הרשימה פחות, עם רעש מנוע מופגן וקוצר נשימה מסוים מעל 4,000 סל"ד.

 

בשני המקרים, ה-3008 מעדיפה התנהלות רגועה, אז היא מתגמלת בנוחות נסיעה טובה מאד - לפחות על כבישי קרואטיה הטובים למדי. גרסת הבנזין הצטיינה פחות, בגלל חישוקי "18 ומתלה אחורי מתכוונן שנועד להפחית זוויות גלגול. זה אכן עובד - אך על חשבון הנוחות. לכן הגרסה ללא המערכת, ועם חישוקי "17 ולא "18, היא המומלצת למי שמעוניין ברכב משפחתי נוח.


 

סוף דבר

ה-3008 היא, בסופו של יום, משפחתית קומפקטית מוגבהת עם עיצוב "כאילו-שטח". בהיעדר מיגון, מרווח גחון מספק או הנעה כפולה, אין לה יכולת של ממש מחוץ לכביש. וגם לא צריכה להיות.

 

ה-3008 תתאים למי שרוצה רכב משפחתי, אבל מתבייש להיראות במיניוואן. האם היא תתאים לשוק הישראלי? בהיעדר תג-מחיר, תאריך שיווק או יכולת להתרשם מהגרסה שתשווק כאן - בנזין-אוטומט שעדיין לא מיוצרת - עדיין מוקדם להחליט. אגב, לפני 2010 אתם לא עומדים לפגוש אותו על כבישי הארץ בכל מקרה.
פיזו 3008

פיז'ו 3008
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 150 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט מרבי 24.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, שישה הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 436.5 ס"מ
רוחב 184 ס"מ
גובה 164 ס"מ
בסיס גלגלים 261 ס"מ
משקל 1,459 ק"ג
נפח תא מטען 512 ליטר
100-0 קמ"ש 9.8 שניות
מהירות מרבית 201 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.5 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 176 גרם לק"מ
מתי בישראל לא לפני ראשית 2010
מחיר לא ידוע
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

הכתב היה אורח חברת פיז'ו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 3008
דלת תא מטען מפוצלת
התצוגה העילית. צריך להתמקד בה, במקום בכביש
העיצוב - פיז'ו
הנוחות טובה, לפחות בקרואטיה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים