להקליט מרחוק ב-yes: עדיף להיות בבית
שכחתם להקליט משהו ב-yesMax? אפשר לעשות את זה מהאינטרנט, אבל הממשק מסורבל ולא נוח - ואין שום דרך לקבל מידע בחזרה מהממיר. בדקנו
חובבי טלוויזיה קשים ודאי מתעצבנים לפחות פעמיים-שלוש בשבוע בגלל שלא הספיקו לצפות בתוכנית כלשהי, ושכחו להזמין הקלטה שלה ב-yesMax. הפתרונות האפשריים עד כה: לחפש שידור חוזר ב-4:37 לפנות בוקר, או במקרה שלי, להפעיל את ה-yesMax באמצעות הטלפון. כלומר להתקשר לאחד מבני הבית ולבקש ממנו להקליט עבורי.
אתמול (ב') השיקה חברת yes פתרון קצת יותר יעיל להקלטה מרחוק באמצעות האתר שלה באינטרנט. אחרי הרשמה קצרה עם פרטי המנוי שלכם תוכלו לגלוש לאתר yes מכל מקום (גם מדפדפן Firefox - נציין לחיוב), לדפדף ולהזמין תוכניות להקלטה מה-Max שלכם (אך לא MaxHD בינתיים)
אם יש לכם יותר מממיר מקליט אחד, תוכלו לבדוק מה המספר שלו ולתת לו שם כמו "סלון", "חדר הורים", וכדומה, כדי שתדעו איפה אתם מקליטים. ההקלטות ב-Max שהזמנתם דרך הרשת יסומנו באייקון עם הכיתוב PC בממיר.
הרעיון הבסיסי נשמע טוב, אך השירות עדיין סובל מחסרונות ובעיות בממשק, שהופכות אותו לפחות ידידותי ממה שהוא יכול היה להיות, ובטח פחות ידידותי מפתרונות כמו SlingBox שנותנים שליטה מלאה על המכשיר מרחוק.
יותר מדי הקלקות להזמנה
הממשק קצת מסורבל, והאתר הגיב באיטיות בבדיקות שלנו. לוח השידורים מופיע בטבלה דומה ללוח השידורים בתוך הממיר - כאשר מלמעלה למטה מופיעים כל הערוצים (ולא רק הערוצים שבחבילה שלכם, מה שמאריך את השיטוט), ומימין לשמאל מופיע הזמן במרווחים של חצאי שעות. באתר אפשר להזמין רק פרקים בודדים ולא סדרות - אבל זה יפריע רק למי שמתכנן להיעדר מהבית למשך ימים ושבועות.
כשמוצאים את התוכנית שרוצים אפשר להקליק על השם שלה. במקום לקבל את תקציר התוכנית או הסרט בחלון חדש, או שיפתח חלון טקסט קטן, הדפדפן מעביר אותנו לעמוד חדש עם תקציר הסרט - ורק שם נוכל לאשר את ההקלטה. זאת כאשר נצטרך לבחור באיזה ממיר לעשות את זה - גם אם יש לנו ממיר אחד בלבד. אם יש לנו יותר מאחד - אי אפשר לבחור ממיר כברירת מחדל ותמיד נצטרך לבחור איפה להקליט. לא הגיוני.
מדובר ביותר מדי קליקים, שמסרבלים את התהליך. היה נחמד אילו היה אפשר לסמן את התוכניות שרוצים להקלטה ישירות על לוח השידורים - לקרוא את התקציר, ולכל היותר לאשר בסוף את רשימת ההזמנות. אם נחזור ללוח השידורים, אגב, אחרי שסיימנו להזמין או לקרוא את תקציר הסרט, לא נגיע לנקודת הזמן שבחרנו (נניח יום חמישי, שעה שמונה בערב), אלא נגיע לנקודת ההתחלה.
מה הזמנתי?
שירות ההקלטה מרחוק של yes עובד בצורה חד כיוונית, והממיר לא מעביר שום מידע בחזרה, ולא מתחבר לנתב האינטרנט. המשמעות היא שלא תקבלו שום פידבק בחזרה מהממיר שלכם.
בשירות הפעלה מרחוק מדובר באפשרות הכרחית. בראש ובראשונה היינו רוצים לדעת אם אכן ההזמנה התקבלה ואם אכן המכשיר התחיל להקליט. קראו לנו ספקנים ופרנואידים, אבל הודעת האישור שמתקבלת באתר לא מספיקה לנו.
לא רק היעדר האישור מפריע לנו - מה יקרה אם טעינו ואנחנו רוצים לבטל הזמנה? אולי אנחנו רוצים לבדוק כמה מקום פנוי יש על ה-Max? אולי אנחנו רוצים לבדוק אם יש משהו שמוזמן כרגע ואנחנו לא רוצים ליצור התנגשות או לסמוך על המערכת האוטומטית שתקליט את שתי ההזמנות הראשונות? בכל המקרים הללו אנחנו עדיין חייבים שיהיה מישהו מול הממיר בבית ויסייע לנו - כי לא נקבל מידע מהאתר.
פתרון נקודתי
אין ספק שמדובר בפתרון נקודתי טוב בדיוק לבעיה של הזמנות פה ושם של הקלטות ששכחנו - והצופים הכפייתיים אך שכחניים בהחלט יוכלו לעזר בו, אך הוא ממש לא נוח לעבודה רציפה ויום-יומית עם ה-Max - וחבל.