נכנסת לחדר באיחור של שעה? המלון לא יפצה
התובע טען כי נגרמה לו עוגמת נפש עקב עיכוב בקבלת חדר במלון. בית-המשפט דחה את התביעה, וקבע: איחור של כשעה אינו מצדיק פיצוי
התובע הזמין חדר ללילה אחד בסוף שבוע במלון מרידיאן בים המלח. בתחילת השבוע שקדם ליום ההזמנה התקשר התובע ווידא את הזמנתו, אך כאשר הגיע למלון עם בת זוגו, נאמר לו כי לא קיימת כל הזמנה על שמו.
בתי מלון בתביעות קטנות
הנופש טען כי נדרש להסביר פעם אחר פעם לפקיד הקבלה, ולאחר מכן לסגן מנהל בית המלון, את העובדות בקשר להזמנה, ורק לאחר כשעה קיבל את חדרו. לטענתו, הדבר גרם לו ולבת זוגו עוגמת נפש רבה, ובנוסף נמנע מהם שימוש בחלק ממתקני המלון עקב השעה המאוחרת.
בית המלון טען כי פרק הזמן שבו נדרש התובע להמתין היה קצר בהרבה מזה שנטען על ידו במסגרת כתב התביעה, וכי מדובר היה בטעות טכנית שתוקנה לאלתר, ולתובע לא נגרמו עקב כך נזקים כלשהם.
עוד נטען, כי עקב הטעות שודרג חדרו של התובע לקומת העסקים ונשלחה לחדרו סלסלת פירות, ובנוסף ניתנה לתובע ובת זוגו האפשרות לעשות שימוש בבריכות המלון ללא תשלום, למרות שמדובר במתקנים שהכניסה אליהם הינה בתשלום.
טעויות קורות
השופטת הלית סילש מבית-המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון דחתה את התביעה, וקבעה כי המרחק בין טענותיו של התובע לבין הנזק הממשי הינו רב."לכל היותר, נדרש התובע לעד כשעה עד שקיבל את החדר, וככל הנראה מדובר היה בפרק זמן קצר יותר. טעויות קורות בכל מקום. לא מצאתי כי טעות זו מהווה, כטענת התובע, רשלנות רבתי", כתבה השופטת.
נקבע כי בנסיבות המקרה די בפיצוי שהעניק המלון לתובע, ואין מקום לפסיקת פיצוי נוסף. למרות דחיית התביעה, לא חויב התובע לשלם הוצאות משפט למלון.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין