טויוטה משיקה בארה"ב 4ראנר חדש - לא לישראל
רכב השטח שמבוסס על שלדת הסולם של הלנד קרוזר 90, זוכה לדור חמישי בארצות הברית עם יותר כוח ועיצוב קשוח. לישראל הוא לא יגיע
טויוטה השיקה בארה"ב 4ראנר (4Runner) חדש. רכב השטח הוותיק שמבוסס על שלדת סולם - המשמשת גם את ה-FJ קרוזר ולנד קרוזר 90 - יוצע מעתה עם ממדים גדולים יותר, תא נוסעים משודרג ומנוע V6 חזק וחסכוני מבעבר. ה-4ראנר יציע מקום לחמישה או שבעה נוסעים, ושלוש רמות גימור - שתיים מכוונות לכביש (SR5 ולימיטד) ואחת לשטח (טרייל).
רכב השטח החדש, המיועד בעיקר לשוק האמריקני, מוצע בשני עיצובים. הבסיסי יהיה בגרסת השטח, שזוכה בפגושים ובתי גלגלים בצבע שחור, מכסה מנוע עם פתח אוורור וחישוקי "17. גרסת SR5 נשארת עם חישוקי "17, אך מוסיפה פס כרום בסבכה הקדמית, מראות מאותתים ועיצוב שונה במקצת לבתי הגלגלים. גרסת הלימיטד הבכירה מצוידת בנוסף גם בחישוקי "20. בכל מקרה, העיצוב החדש ממשיך את הקו שאיפיין את רכב השטח במשך למעלה מ-20 שנה.
גרסת השטח עם פגושים שחורים
ה-4ראנר יוצע עם מנוע V6 בנפח 4.0 ליטר שמייצר 270 כ"ס ו-38.5 קג"מ. מנוע זה ישודך רק לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית, ולהנעה אחורית או כפולה. מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.7 ליטר שמספק 157 כ"ס ו-24.5 קג"מ, יוצע רק בגרסת הנעה אחורית ועם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית מיושנת. בטויוטה מבטיחים תצרוכת דלק נמוכה ב-5% במנוע הבכיר, בהשוואה לגרסת ה-V6 הקודמת שהציעה 34 כ"ס פחות. בכל מקרה, ה-4ראנר אינו רכב חסכוני, עם נתון שנע בין 6.8 ל-9.8 ק"מ לליטר בהתאם לגרסה ולאופי הנהיגה.
4ראנר - גרסת הכביש עם פס כרום בחרטום ומאותתים במראות
הדגם החדש של רכב השטח זוכה גם למערכות עזר אלקטרוניות לנסיעה בשטח, בהן בקרת זחילה במורד עם אפשרות לבחירה מבין חמש מהירויות נסיעה. בתחום האבזור, הוא יציע - בין היתר - מערכת שמע עם 15 רמקולים, כניסה ללא מפתח ורצפת תא מטען הניתנת להארכה, ליצירת מושב פיקניק מוצל מתחת לדלת האחורית.
מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר ל-ynet כי ה-4ראנר החדש לא יגיע לכאן. הדגם, שבעבר שווק גם אצלנו, לא משווק באירופה ועל-כן לא ניתן לשווקו בישראל, בהיעדר התקינה המתאימה.