גם דצ'יה רוצה רכב פנאי קשוח - דאסטר
היצרנית הרומנית מציגה רכב פנאי חדש, עם הנעה קדמית בלבד או כפולה, ונתונים מרשימים יחסית. תג המחיר צפוי להיות אטרקטיבי, השקה מקומית תהיה כנראה באמצע 2010
"קשוח, אמין, כפול-הנעה, קל לשימוש, ומכוון לנהגים המעוניינים ברכב יומיומי בעל יכולת שטח אמיתית". כך מתואר הדצ'יה דאסטר החדש - רכב פנאי חדש שחשפה השבוע היצרנית הרומנית. הדאסטר מצטרף להיצע גדל והולך של דגמים מאת היצרנית, חלק מקונצרן רנו-ניסאן הענק: לוגאן, לוגאן MCV, לוגאן ואן, לוגאן פיק-אפ וסנדרו. וכמו שאר דגמי היצרנית, גם כאן נפגוש ללא ספק יחס עלות-תועלת גבוה: תג-מחיר נמוך יחסית, יחד עם שימושיות גבוהה ומידה צנועה של סקס-אפיל מוטורי. כל זאת, בניגוד גמור לדגם תצוגה בשם זהה שהוצג בז'נבה 2009.
- המכירות באירופה ירדו, דצ'יה ויונדאי הרוויחו
הדאסטר ישווק בכל המדינות בשתי גרסאות הנעה - עם הנעה קדמית בלבד, או עם הנעה כפולה. את שתי הגרסאות ניתן יהיה לרכוש עם מנועי בנזין 1.6 ליטר (110 כ"ס) או דיזל בנפח 1.5 ליטר עם 85 או 105 כ"ס. גרסת ההנעה הכפולה תציג שלוש אפשרויות הנעה: 4X2, בה יזכו רק הגלגלים הקדמיים לכוח מנוע; "אוטומט", בה יונעו הגלגלים הקדמיים כל עוד תהיה אחיזה מספקת, והכוח יעבור לאחור רק במקרים של אובדן אחיזה - עד לחלוקה שווה בין הקדמיים לאחוריים; ומצב שלישי, שיאפשר לקבוע חלוקה שווה-קבועה בין שני הסרנים, במצבים בהם האחיזה נמוכה מאוד - כמו למשל שלג, בוץ או חול-ים.
בניגוד לתדמית הלא-ממש קשוחה של המותג, הדאסטר מציע - לפחות על הנייר - נתונים מרשימים יחסית. מרווח גחון של 200 מ"מ אינו נתון של מה בכך, וכך גם זוויות גישה ונטישה של 30 ו-35 מעלות (בהתאמה). משקלו של הרכב עומד על 1,280 ק"ג בגרסה כפולת ההנעה, או 100 ק"ג פחות עבור זו בעלת ההנעה הקדמית בלבד. אגב, אורכו של הדאסטר 4.31 מטר ורוחבו 1.82 מטר.
דצ'יה מבטיחה כי הדאסטר יושק באירופה באביב 2010, מיד לאחר תערוכת ז'נבה שתתקיים בחודש מרץ. לישראל - כך בהודעה הרשמית - יגיע הדאסטר בחודש יוני של השנה הבאה, בדיוק כמו לשאר מדינות המזרח התיכון, בהן ירדן, סוריה, מצרים ולבנון.