שתף קטע נבחר

אסון הקונקורד: 5 נאשמים הועמדו לדין בצרפת

עשור חלף מאז התאונה הקטלנית שגבתה את חייהם של 113 בני אדם. חמישה בכירי תעופה צרפתים ואמריקנים, וכן חברת התעופה "קונטיננטל איירליינס", הואשמו בעבירות הריגה

בבית המשפט בצרפת נפתח היום (ג') הדיון בעניינם של חמישה בכירי תעופה הנאשמים בהריגת 113 בני אדם בתאונת מטוס קונקורד לפני עשור. התביעה טוענת כי חמשת הנאשמים וחברת התעופה "קוננטיננטל איירליינס" אחראים לכשלים שהובילו לאחד האסונות הגדולים בתולדות התעופה.

 

מטוס הנוסעים העל-קולי התרסק ועלה באש דקות ספורות לאחר המראתו מנמל התעופה שארל דה גול שבפריז ב-25 ביולי 2000. כתוצאה מההתרסקות, נספו כל 109 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו של המטוס, וכן ארבעה בני אדם שהיו על הקרקע. 

זירת ההתרסקות, יולי 2000 (צילום ארכיון: AP) 

 

התביעה הכללית טוענת כי שלושה בכירי תעופה צרפתים, בהם האיש שנחשב ל"אבי הקונקורד", ידעו במשך 20 שנה כי המטוס סובל מכשלים - אך לא נקפו אצבע. שני הנאשמים האחרים הם בכירים בחברת התעופה "קונטיננטל איירליינז", בהם מכונאי של החברה.

 

התאונה הקטלנית הובילה בזמנו להשבתת צי מטוסי הקונקורד עד אשר ועדת חקירה קבעה כי פיצוץ באחד הגלגלים הוביל לשרשרת אירועים שהסתיימו בפיצוץ מכל הדלק ובהתרסקות כלי הטיס. המטוסים העל-קוליים שבו לטוס בנובמבר 2001, אך החקירה בנושא נמשכה.

 

ב-2004 התברר שפיסת מתכת שהושארה על מסלול ההמראה על ידי מטוס אחר היא שגרמה לפיצוץ בגלגל. החוקרים טענו שהפיסה נפלה ממטוס של

"קונטיננטל" שהמריא זמן קצר לפני הקונקורד. לכן החליטה התביעה להגיש כתב אישום גם נגד חברת התעופה.

 

ב"קונטיננטל" מתעקשים כי החברה אינה אחראית לאסון וכי הקונקורד נפגע עוד לפני שגלגליו חלפו מעל פיסת המתכת. לטענתם, המטוס לא היה כשיר לטוס מלכתחילה ולכן האשמה מונחת על כתפי מהנדסי הקונקורד ומפעיליו - "איר פרנס". חברת התעופה הצרפתית, שאינה נאשמת במעורבות בתאונה, מכחישה את הטענות מכל וכל.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המטוס הבוער
המטוס הבוער
צילום: AP
פיסת המתכת שגרמה לתאונה
פיסת המתכת שגרמה לתאונה
צילום: AP
מומלצים