שתף קטע נבחר
 

טרנדים ופשרם: איך לובשים צבעי גוף ולבן

גוונים בהירים הולכים טוב עם גזרות משוחררות, וצריך לדעת ללבוש אותם במינון הנכון. רויטל מדר דיברה עם הסטייליסט אייל אזרזר על המגמות הבהירות הנכונות לעכשיו

במשך שתי העונות הקודמות הכינו אותנו לכניסתם של גווני הניוד לחיינו. אפשר לדמיין שהייתה כאן תוכנית חינוך איטית והדרגתית בגלל הקושי לגרום לאנשים לקנות פריטים בגוונים בלתי נראים. זאת, למרות שמדובר בסקאלה של קלאסיקה בוהקת, שמתבלטת דווקא משום שהיא מהווה כתם בהיר וחיוור בתוך ים של צבעים. גווני הניוד מזכירים לי תמיד דמות של אשה קוקטית ששום דבר בלבוש שלה לא תופס את תשומת הלב, ובכל זאת הניקיון הכולל של בגדיה הופך אותה למוקד של משיכה – לא משיכה פראית, אלא איזושהי אלגנטיות אידיאלית ונכונה תמיד.

 

הסטייליסט אייל אזרזר אוהב את המגמה. "העונה הזו היא חגיגה לנשיות", הוא אומר, "בעיקר כי הפודרות והאפרסקים עושים טוב לנשים. זה לאו דווקא בקטע

 יוקרתי. מספיק שתזרקי על עצמך טי-שירט אוברסייזד בגוון ניוד עם ג'ינס וסנדלים שטוחים וזהו, העבודה הושלמה". מפתיעה במיוחד העובדה שאזרזר מייחס לגווני הניוד סוג של כוח נשי פנימי, כזה שעומד בניגוד לגזרות נוקשות וכוחניות למאה. "אני מרגיש שהמעצבים שהתחילו את המגמה הזו פנו לכיוון שנותן דרור לנשיות ומקשיב לגוף".

 

קשה להתווכח עם אזרזר. אחרי שהתאמצנו זה כמה עונות להשתחל לגזרות צמודות לגוף, העונה הזו אפשר לנשום לרווחה, ולו בגלל שגוונים בהירים מצוותים לרוב לבדים אווריריים. בדים כמו לייקרה, וכל האחרים שנצמדים לגוף, נשארים לרוב בחוץ. אבל עם כל החיבה לצבעים החדשים-ישנים הללו, אזרזר מזהיר מפני יצירת טוטאל לוק חיוור: "אני לחלוטין ממליץ לשלב. גם אם צבע פודרה לא מתאים לסוג העור שלך, יש מבחר של אקססוריז בגוונים האלה שיכול לעשות את העבודה. אז לא חייבים להתאבד על זה, אבל אם את ברת מזל והעור שלך מתכתב עם זה יפה, לכי על זה".

 

אזרזר מזהיר גם מפני נפילה בשבי הדימויים שנראים על מסלולי התצוגות. "מה שנראה מקסים על המסלול מושפע גם מהגובה ומהמראה של הדוגמנית. בגלל שהיא דוגמנית, גם אם יש לה עור בהיר, טוטאל לוק בגווני ניוד לא מעלים אותה. במציאות צריך להיזהר כדי שלא להיראות חיוורת מדי. בגלל זה אני מחבב את השילוב של פודרה עם ירוק זית וחאקי, שנותנים אופי ומחיים את מערכת הלבוש".

 

צילום: ארי אביץ, מיכאל טופיול

 

 

 

מגמה נוספת ומקבילה בקיץ הזה היא השימוש הנרחב בצבע הלבן. לבן הוא צבע שבולט כמעט בכל קיץ, אבל העונה הזו במיוחד קשה להתעלם ממנו. מעניינים במיוחד הפריטים הלבנים של בוטגה ונטה, שלקחו לעצמם כמקור השראה את חליפות הג'ודו, וגם זה של גוצ'י, ששליש מהמסלול שלו בהק בלובן מסנוור. אזרזר זוכר לטובה דווקא את השמלות הלבנות של ז'יבנשי, ובכל זאת

 מסתייג מהמגמה. "אני לא הייתי הולך על טוטאל לוק לבן, אבל עדיין אני מוקסם מנשים שיודעות ללבוש את הצבע הזה". הוא נזכר במישהי שתפסה את עינו ברחוב, ולטענתו הצליחה לעמוד באתגר: "היא לבשה טוניקה לבנה מעוטרת בוולנים מגוהצים לעילא של טוקסידו במרכז, עם מכנסי סקיני בשטיפת אקונומיקה. וזה היה המינון המדויק של הלבן".

 

חלק ניכר מהבעיה של אזרזר עם הצבע הלבן נוגעת לאופי הישראלי: "לבן לא עובד עם בגדים צמודים", הוא אומר, "וזו בעיה, כי הישראליות לא מסוגלות לא להיות כוסיות". כשאני מדברת על החן והסקס אפיל של מכנסיים לבנים בגזרה גברית ורחבה הוא מסכים, אבל מתקשה להיזכר זכה לראות את נשות ישראל במכנסיים רחבים שלא מתוך רצון להסתיר את הגוף.

 

לבסוף אני מנסה לברר אם וכיצד מתאימים הטרנדים האלה לשולחן החג. לבן מתאים במיוחד בהקשר זה, כי כולו נוטף חגיגיות. גווני הגוף, לעומת זאת, שנוטים לחיוורון, בעייתיים מעט יותר. "מספיקה שמלה עם מראה שהוא קצת יותר ערב מהרגיל בשילוב אקססוריז בזהב או בכסף. ככה הופכים את הניוד למראה לערב", מסביר אזרזר.

 

צילום: שי יחזקאל, אסף רייז

 

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבן של זארה. אזרזר לא ממליץ על טוטאל לוק
לאשה בפייסבוק
מומלצים