שתף קטע נבחר
 

פיצה קפואה חדשה למעדנות: "ננגוס בפיצריות"

האם הפיצה הקפואה תצליח לנצח את הפיצריות? למרות שכבר שנים שהפיצה הקפואה בדעיכה, חברת מעדנות החליטה להשיק סדרת פיצות קפואות חדשה שאמורה להיות טעימה מהנהוג בתחום, וזולה בהרבה מפיצה טרייה

התדמית של הפיצות הקפואות קפאה מזמן, בעוד הפיצות הטריות עושות חיל בהזמנות, אבל בחברת מעדנות בכל זאת מאמינים בקפואות. במעדנות החליטו להתחרות בפיצות של הפיצריות עם סדרת פיצות קפואות חדשות, "פיצה איטליאנו", שאמורה להיות "בטעם של פיצריה". לפיצה קפואה יש יתרון אחד על פיצה טרייה מפיצריה: המחיר. במעדנות טוענים שלפיצה החדשה שלהם יש יתרון נוסף: טעם.

 

הימים בהם בכל בית אפשר היה למצוא מטמון של "פיצה מקפיצה" במקפיא חלפו מזמן. שוק הפיצות הקפואות בישראל נמצא בירידה מ-2005. הפעילות השיווקית בקטגוריה דממה בשנים האחרונות, ובעדו ששוק המשלוחים פרח, והפיצריות הציעו תוספות מעניינות, השוק הקפוא הצטמצם למגוון מוגבל של תוספות, מה שהוביל לשחיקה בתדמית של הפיצה הקפואה לאורך השנים. גם השימוש בתחליפי גבינה וברטבים דלי טעם לא עזר לשיפור תדמיתה.

 

לפי אלי בן לולו, מנכ"ל סנפרוסט מעדנות, בעולם המצב הפוך. "בארה"ב תחום הפיצות הקפואות צמח ב-4% ובבריטניה ב-6.8%", אמר. "הצמיחה נובעת בעיקר בשל שיפור האיכות, הטעם והמגוון. שיפור פרמטרים אלו אף העלה את תדמית הפיצה הקפואה. מטרתינו עם השקת 'פיצה איטליאנו', היא להביא חדשנות אמיתית שמתבטאת בעיקר בטעם ובהנאה מהאכילה כמו בפיצריה, כשהמטרה היא הכפלת הקטגוריה תוך 3 שנים על ידי נגיסת נתח משמעותי מהפיצריות".

 

הפיצריות מגלגלות 400 מיליון; הקפואות 100 מיליון בלבד

הפיצות בסדרה החדשה הן עם בצק דק, רוטב עגבניות על בסיס עגבניות טריות, וגבינה אמיתית בכמות גדולה מהנהוג. התוספות: זיתים, פטריות, תירס, מרגריטה חריפה, בולגרית, פלפל אדום וזיתים שחורים. פיצה מעדנות קפואה תעלה לצרכן 23 שקל, לעומת פיצה טרייה מפיצריה שמחירה נע בין 40 ל-45 שקל.

 

היקף המכר של הפיצריות בישראל עומד על 400 מיליון שקל. לעומת זאת, היקף מכירות הפיצות הקפואות עומד על 100 מיליון שקל בלבד. במהלך הפרסומי שאמור לקדם את מכירות הסדרה החדשה, במעדנות מכוונים לילדים, צרכני הפיצות הקפואות העיקריים.

 

מעדנות, חברת בת של סנפרוסט מקבוצת תנובה, מובילה את שוק הפיצות הקפואות עם נתח שוק ממוצע של 58% מצטבר שנתי. נראה שמעדנות התאוששה יפה מפרשיית החשש לחיידקי ליסטריה במוצריה, בינואר 2009. נתח השוק שלה, שצנח בעת המשבר ל-20%, שב לאיתנו ועומד נכון לחודש מאי האחרון, על 55%. מתחרותיה הן זוגלובק שמחזיקה ב-20% נתח שוק ושלושת האופים שמחזיקה ב-19% נתח שוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הילדים קובעים. פיצה
צילום: Index Open
מומלצים