שתף קטע נבחר
 

רשת ספורה מגיעה לעשות שופינג בישראל

קניינים בכירים של רשת הקוסמטיקה הבינלאומית, יגיעו לארץ כדי לבחון שיתופי פעולה עם חברות קוסמטיקה ישראליות. ספורה, שלה סניפים ב-27 מדינות, כבר מוכרת מוצרים של ארבע חברות ישראליות. ומתי תפתח פה חנות שלה? לא ברור

ענקית הקוסמטיקה הצרפתית באה לעשות שופינג בישראל: נציגים בכירים של רשת ספורה (Sephora) בצרפת, יגיעו לביקור רשמי ראשון בישראל, במטרה לבחון שיתופי פעולה עם חברות קוסמטיקה ישראליות. הביקור הוא ביוזמת מכון הייצוא, והנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בצרפת.

 

ספורה, שבבעלות Louis Vuitton Moet Hennessy) LVMH), משווקת כרגע מוצרים ישראלים של חברות אהבה, ICG ולה טוויז, ואת מוצרי מינרל פלאואר של המילניום השביעי. כעת היא מעוניינת להוסיף תוצרת ישראלית למגוון שעל מדפיה.

 

פטריס ברוסון, סגן נשיא והקניין הראשי של ספורה בצרפת, וסטפני שפריס, קניינית המותגים הבלעדיים של הרשת בצרפת יפגשו ב-24-23 במרס עם כ-15 חברות ישראליות, בעלות מוצרים בתחומי האיפור, טואלטיקה, טיפוח הציפורניים ואביזרי קוסמטיקה.

 

קנייני ספורה מתעניינים בחברות ישראליות בעלות מוצרים חדשניים, הן מבחינת חומרי גלם והן מבחינת טכנולוגיות יצור. בין החברות עימן יפגשו נציגי הרשת - תעשיות תמרוקים שיק, ויולה פארמה, מישל מרסייה, קמדיס , B4U, כצט, מורז, מינוס 417, ניחוח טבע, עין גדי קוסמטיקס וג'יילאני. כרגע, נראה שהרשת לא מתכננת לפתוח סניפים בישראל.

 

המטרה: שיווק הקוסמטיקה הישראלית בחו"ל

לפי מצגת של ספורה שהועברה למכון הייצוא, הרשת, שמחזיקה גם במותג פרטי, מפעילה 269 סניפים בצרפת, ולמעלה מ-1,400 סניפים ב-27 מדינות, ובהן סין, קנדה, ארה"ב ומדינות רבות באירופה. בארה"ב לבדה יש לה מעל ל-250 חנויות, ועוד כ-200 חנויות בתוך סניפי JCPenney.

 

בשנת 2009 הסתכמו מכירות הרשת בכמיליארד אירו, ועל אף המשבר הכלכלי העולמי, הרשת צמחה ב-60% במכירות ב-5 השנים האחרונות. שם החברה הוא למעשה שילוב בין ציפורה, על שם אשתו של משה רבנו, והמונח "ספוס" שפירושו "יפה" ביוונית עתיקה.

 

"עבור הייצואן הישראלי כניסה לרשת כמו ספורה משמעה מיצוב גבוה וכרטיס ביקור משמעותי בשיווק לחו"ל", אמר אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא. לדברי דפנה שטרנפלד, מנהלת חטיבת מוצרי צריכה במכון היצוא, "החברות הישראליות בתחום עושות שימוש בחומרי גלם ייחודיים לישראל כגון מינרלים מים המלח, וצמחים ארצישראלים, ובכך, נותנות מענה למגמות עולמיות כגון מוצרים אורגניים וטבעיים. החברות הישראליות אף מאופיינות בגמישות, המאפשרת מתן שירות למגוון רחב של לקוחות הן עם מוצרים מוגמרים והן תחת מותג פרטי".

 

רונן כץ, הנספח המסחרי בצרפת, אמר שהגעתם ארצה של נציגיה הבכירים של ספורה, היא חלק ממאמצי מנהל סחר חוץ לקידום תעשיית הקוסמטיקה הישראלית ושילובה בשווקים הבינלאומיים.  

 

על פי נתוני מכון היצוא, בישראל פועלות כ-100 חברות קוסמטיקה שמייצאות מתוצרתן לחו"ל. יצוא ענף הקוסמטיקה והטואלטיקה ב-2010 גלגל כ-485 מיליון דולר, עלייה של כ-16% לעומת 2009, בה הסתכם הייצוא בכ-417 מיליון דולר. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים