שתף קטע נבחר
 

הרפובליקנים: עזרת הממשל ל-GM הייתה מוטעית

המדינה צריכה הייתה להמנע מתמיכה פיננסית כלשהי ביצרניות הרכב הכושלות, ולאפשר להן לפשוט את הרגל ואף להמחק במקרה הגרוע, כך טוענים הרפובליקנים בארה"ב

"כל מה שהממשל עשה, היה להעניק תשר לחברים... לתת את יצרניות הרכב לאיגודים המקצועיים". כך צוטט בדטרויט ניוז סנטור אמריקני לשעבר, ריק סנטורום. הדברים הקשים שעוררו תמיהה בארה"ב, נאמרו בעת עימות שנערך בין המועמדים לנשיאות המפלגה הרפוליקנית. דברים דומים אמר מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, אשר הפך לדובר העיקרי של הרפובליקנים נגד העזרה הממשלתית ליצרניות הרכב - עזרה אותה העניק ממשל אובמה, ואשר סייעה הן ל-GM והן לקרייזלר להמנע מקריסה כמעט-ודאית.

 

 

רומני, שאמר כי יצרניות הרכב חייבות היו לעבור תהליך פשיטת רגל רגיל ומכאיב, ללא עזרת הממשל, הסביר כי העזרה הממשלתית שקיבלו היצרניות צפויה להביא בסופו של דבר לקץ התעשייה. עוד אמר כי תוכנית ההצלה של הממשל הייתה גרועה למעשה, משום שבזבזה יותר מדי כספי ציבור. "נכון היה להעמיד את שתי החברות לפשיטת רגל, מבלי להתערב בעניין", אמר.

 

אנשי המפלגה הרפובליקנית התבטאו בחריפות במהלך ועדה מיוחדת שהתכנסה בקונגרס האמריקני, כדי לדון ב"השלכות העזרה הממשלתית לג'נרל מוטורס". אחת הטענות הבולטות שהושמעו בה כנגד העזרה הממשלתית, התייחסה להוצאת עובדים רבים לפנסיה מוקדמת, ויצירת מעמדות מנצחים-מפסידים בקרנות הפנסיה של הגימלאים. "מפחיד לחשוב כי עניין זה יצר תקדים", אמר אחד היוצאים לגמלאות ל"ניו יורק טיימס".

 

חשוב רק להזכיר כי מצבן של ג'נרל מוטורס (העצמאית) וקרייזלר (שנרכשה על-ידי פיאט), נחשב כמוצלח במיוחד כעת, חודשים ארוכים לאחר המהלך המדובר. "רווחיות ג'נרל מוטורס וקרייזלר וצמיחת שוק הרכב, מעידים כי נקטנו בהחלטה הנכונה", אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העזרה ליצרניות האמריקניות הייתה במקומה?
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים