שתף קטע נבחר
 

נקמת השר: הושעו עובדים שמנעו פתיחת הקו

פרסום ראשון: הנהלת רכבת ישראל החליטה להשעות תשעה עובדים, בהם סגנה של יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי, לאחר שאלה מנעו לטענתה את פתיחת הקו החדש בין ראשון לציון ותל אביב. עוד הוחלט להגיש תביעות אישיות נגד עובדים שהיו מעורבים בשביתת הרכבת במאי האחרון

הנקמה הגיעה: מזכירי ועדים ועובדים שמנעו פתיחת קו הרכבת החדש מראשון לציון לתל אביב, הושעו מעבודתם. ל-ynet נודע כי הנהלת רכבת ישראל השעתה אמש (א') תשעה עובדים ובהם סגנה של יו"ר הוועד ומזכיר ועד בכיר, לאחר שאלו גרמו לטענתה לביטול פתיחת הקו החדש בין מערב ראשון לציון ותל-אביב. עוד נודע ל-ynet כי בעקבות העיצומים בימים האחרונים, החליטה הנהלת החברה להגיש תביעות אישיות נגד מזכירי ועדים ועובדים שהיו מעורבים בשביתת הרכבת בחודש מאי האחרון.

 

 

הקו החדש בין ראשון לציון ותל אביב, שעמד אתמול בבוקר שומם (צילום: יואב מלכה) (צילום: יואב מלכה)
הקו החדש בין ראשון לציון ותל אביב, שעמד אתמול בבוקר שומם(צילום: יואב מלכה)

 

עוד על העיצומים ברכבת:

 

ברכבת ישראל אישרו הבוקר (ב') את הפרטים, וציינו כי התשעה אף זומנו לשימוע ורק אחד מהם הגיע. בוועד העובדים מותחים ביקורת על ההחלטה להשעות את העובדים: "צר לנו כי הנהלת הרכבת בוחרת לנקוט צעדים של פגיעה אישית בעובדי הרכבת ובנציגות העובדים, במטרה להחליש את המאבק ולרפות ידיהם של אלו הנאבקים בהפרטה".

 

יש לציין כי קו הרכבת החדש אמור היה להיפתח אתמול לאחר טקס חגיגי, בהשתתפות שר התחבורה, ישראל כץ, הנהלת רכבת ישראל וחמישה ראשי עיריות. אולם, עובדי רכבת - בצעד שגרם למבוכה וכעס רב בקרב אנשי משרד התחבורה וראשי העיריות - סיכלו את פתיחת הקו, כחלק ממאבקם בהחלטת המדינה להעביר את עבודות התחזוקה בעשרות קרונות חדשים לידי היצרנית שתספק אותם לרכבת.

 

פתיחת הקו התאפשרה בסופו של דבר לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולאחר שהנהלת הרכבת הסכימה למשוך בקשה להחלטה על ביזוי פסיקת בית הדין על-ידי עובדי הרכבת, בתמורה להתחייבותם של אלה לקיים צווי מניעה שהוציא בית הדין.

 

"מי שמשלם את המחיר זה הש"ג"

עובד ותיק בחברה אומר היום כי ההחלטה להשעות את העובדים אינה ראויה. "מי שנתן את ההוראה זו יו"ר הוועד, גילה אדרעי, ומי שמשלם את המחיר זה הש"ג - עובדים ומזכירי ועדים. צריך להבין שעובד לא יכול לעשות משהו שיו"ר הוועד אומר לו שלא לעשות". לדבריו, ההחלטה של יו"ר הוועד להתעלם מהחלטת בית הדין לעבודה גרמה להסלמה מיותרת בסכסוך. "חלק מהוועדים והעובדים אמרו לה (לאדרעי, ש.ה) לא ללכת נגד בית המשפט, ולמרות זאת היא עשתה את זה. ועכשיו, הם אלה שמשלמים את המחיר".

 

שר התחבורה, שנמנע עד לאחרונה מלהביע עמדה בעניין סכסוך העבודה ברכבת ישראל, הגיב אתמול בחריפות לאחר שהובך במהלך הטקס לפתיחת הקו החדש. "הנחיתי את הנהלת הרכבת לפעול בכל האמצעים נגד עובדי החברה השובתים", אמר בתחנה הריקה במערב ראשון לציון, "מתלונות עד תביעות אישיות נגד אותם עובדים שלא נתנו לרכבת לצאת מהמוסך בלוד, כאילו זה רכוש פרטי שרשום בטאבו על שם מישהו".

 

יש לציין כי כבר לפני כשבועיים איימו העובדים כי יימנעו מהנהלת הרכבת מלפתוח את הקו החדש, וזאת כחלק מסכסוך עבודה נפרד שהוכרז בעניין. בהודעה ששלח להנהלה יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נטען כי לפתיחת הקו "יש השלכות מהותיות על תנאי עבודה ועומס על העובדים". עוד נטען כי ההנהלה סירבה לדרישות ועד העובדים לנהל עמו משא ומתן בעניין ההשלכות של פתיחת הקו.

 

היום (ב') אמור בית הדין הארצי לעבודה לדון בערעור שהגישו ההסתדרות והווועד, נגד החלטת בית הדין האזורי להוציא צווי מניעה לעובדי הרכבת. בהסתדרות הביעו כעס על החלטת שופטת בין הדין האזורי למנוע מהעובדים מלנקוט עיצומים, וטענו כי המאבק שהם מנהלים אינו פוליטי ונועד להבטיח את תנאי העבודה ועתידם של עובדי הרכבת.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הובך. שר התחבורה ישראל כץ
צילום: יואב מלכה
הביכה. יו"ר הוועד גילה אדרעי
צילום: עופר עמרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים