לנד רובר פרילנדר זוכה למתיחת פנים
רכב הפנאי הקומפקטי של לנד רובר עובר מתיחת פנים שנייה, הכוללת הפעם גם מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש במקום ה-V6 הוותיק. הביצועים ותצרוכת הדלק שופרו
לנד רובר פרילנדר עובר מתיחת פנים שנייה. שש שנים אחרי השקת הדור הנוכחי ושנתיים לאחר שזכה לעדכון קוסמטי קל ומנועי דיזל מודרניים, מקבל רכב הפנאי הקומפקטי מנוע טורבו-בנזין חדש, בנפח 2.0 ליטר. המנוע החדש צנוע-נפח יחסית לקודמו (V6 בנפח 3.2 ליטר), אך יציע בכל זאת הספק ומומנט גבוהים יותר, ביצועים עדיפים ותצרוכת דלק נמוכה מבעבר.
המנוע החדש - מבית פורד - הוא נצר אחרון לבעלות האמריקאית שהסתיימה ביוני 2008. מדובר ביחידת ה"אקובוסט" המשווקת בישראל בפורד מונדיאו, גלאקסי ו-S-מקס, ותוצע בפרילנדר בגרסתה החזקה - 240 כ"ס ו-34.6 קג"מ. לשם השוואה, מנוע ה-V6 היוצא סיפק 233 כ"ס ו-32.3 קג"מ.
תצרוכת הדלק הממוצעת שופרה ב-12% ותעמוד על 10.4 קמ"ל, לעומת 9.3 בעבר. גם פליטת ה-CO2 (פחמן דו-חמצני) ירדה בהתאם ב-12%, מ-255 גרם לק"מ בממוצע ל-224. שלא כמו בפורד, שמציעה את האקובוסט עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, לנד רובר תשדך את המנוע לתיבת שישה הילוכים אוטומטית מתוצרת חברת איסין.
המנוע החדש יאיץ את הפרילנדר מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות (8.9 בעבר), ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש (ללא שינוי). הוא צפוי להציע גמישות כוח טובה יותר, בין היתר מכיוון שהוא מספק את שיא ההספק בסל"ד נמוך יותר.
מלבד המנוע החדש, לנד רובר תמשיך להציע גם שני מנועי דיזל. לשניהם נפח של 2.2 ליטר, כאשר החזק בהם (והיחיד שמשווק בישראל) מציע 190 כ"ס ו-42.8 קג"מ. גרסה זו משודכת לאותה תיבת שישה הילוכים אוטומטית, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.5 שניות, ולמהירות מרבית של 190 קמ"ש.
תצרוכת הדלק, כצפוי ממנוע דיזל, מרשימה: 14.3 קמ"ל בממוצע, עם פליטת CO2 של 185 גרם. גרסה מוחלשת של המנוע הזה, עם 150 כ"ס ואותו נתון מומנט, תשווק גם עם תיבת הילוכים ידנית והנעה קדמית, ואינה צפויה להגיע לישראל.
מלבד השינויים המכניים, הפרילנדר המחודש עבר גם עדכון קוסמטי קל. זה בא לידי ביטוי בעיקר ביחידות התאורה הקדמיות, בעלות מבנה הפנסים השונה. בתא הנוסעים הבריטים מבטיחים שיפור לאיכות ולאבזור, בעוד שאבזור הבטיחות יוותר ללא שינוי, ויכלול שבע כריות אוויר ובקרת יציבות.