אחרי חצי שנה: מטוסי "איתן" שבים למסלול. צפו
בעקבות התרסקות המטוס הבלתי מאויש בינואר האחרון הוקמה ועדת בדיקה. המסקנה: נמצא כשל בתרכובת החומרים שממנה בנויות כנפי המל"ט. לאחר תיקון התקלה שב המטוס למסלול
7 חודשים לאחר ההתרסקות, המערך האסטרטגי של חיל האוויר שב לפעילות: ועדת הבדיקה המשותפת לחיל האוויר ולמינהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון הגישה בימים האחרונים את מסקנותיה בנוגע להתרסקות המטוס ללא טייס מדגם "איתן" והבוקר (יום ה') חודשה פעילות כלי הטיס הבלתי מאוישים שיכולים להגיע למרחקים הגדולים ביותר מבין כלי הטיס של חיל האוויר, גם עד לוב ואיראן.
בחירות בארה"ב 2012 - לכל הכתבות של CNN ו-ynet
ועדת הבדיקה מצאה כי אירעה תקלה טכנית בייצור המל"ט בתעשייה האווירית. גורם בכיר בחיל האוויר הסביר כי ניתוח התקלה מצא שנמצא כשל בתרכובת החומרים שמהם מיוצרות כנפי המל"ט, שמבוססות על הדבקה. הכשל תוקן בחודשים האחרונים והבוקר יצא "איתן" לטיסת אימון ראשונה ונחת בהצלחה.
ה"איתן" אמור לטוס מבלי שיזוהה מהקרקע, למרות ממדיו החריגים: מוטת כנפיים של 26 מטרים ואורך של 14. הוא יכול לטוס עד 20 שעות ברציפות במהירות של 143 קשר (כ-260 קמ"ש), לגובה מקסימלי של 41 אלף רגל. משקלו 5 טונות.
בחיל האוויר יבצעו מספר בדיקות כדי לוודא שיתר כלי הטיס של הטייסת תקינים מהבחינה הזו ואף הם צפויים לחזור לפעילות באופן מדורג. "התהליך ההנדסי המיוחד שפיתחנו יכלול בדיקות ביתר המל"טים",
אמר הגורם, " זוהי טכנולוגיה שמסוגלת להוכיח שאין תקלה או מניעה לחזור לפעילות".
המל"ט שהתרסק ב-29 בינואר ליד גדרה נפגע כליל והועבר להשמדה. הגורם סירב להתייחס לשאלה איזה גורם יישא בעלות הגבוהה של המל"ט שנפגע, עלות שמוערכת בכ-5 מיליון דולר. לדברי הגורם, "נמשיך לפתח את הטייסת גם בשנים הקרובות על מנת לשדרג את המערכות שלה וכלי טיס זה יוכלו להתפתח גם בעתיד".
Read this article in English