מאזדה 6 בנהיגה ראשונה: להיט בסימן שאלה
הדור החדש למשפחתית הגדולה והפופולרית של מאזדה, נראה טוב מאי-פעם, ומבטיח שיפור בכל תחום. ואיך משפיע שער המטבע הגבוה על האטרקטיביות שלו אצלנו? התרשמות ראשונה
- מי - מאזדה 6, דור שלישי
- מחליפה את - הדור השני
- מתחרות - טויוטה אוונסיס, סובארו B4, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו
- מתי - דצמבר 2012
- כמה - החל מכ-170 אלף שקל (הערכה)
- היכן נהגנו - פריז, צרפת
- גלריית תמונות - מאזדה 6 החדשה
תכירו, זה האוטו
ספק אם מישהו זקוק להיכרות. מאזדה 6 הפכה מאז הגיעה לראשונה, לאחת המכוניות הנמכרות - ולא רק בקטגוריה המשפחתית-גדולה בה היא מתחרה, אלא בכל שוק הרכב. ובכל זאת, החדשה היא דור שלישי למכונית שהחליפה את ה-626, בעבר להיט מכירות מקומי אף היא. העובדה כי רבות ממנה נמכרו, הפכה אותה אמנם לפחות ייחודית, אך לא פחות נחשקת. ה-6 נחשבה לנמרצת שבקטגוריה, גם אם לא החזקה או המהודרת מכולן.
הדור החדש גדל משמעותית, ועיצובו המודרני קרוב מהמצופה למכונית התצוגה היפהפיה של מאזדה, הטאקרי, מסוף 2011.
תא הנוסעים
תא הנוסעים מאופיין בעיצוב המזכיר מאוד את זה של ה-CX-5, רכב הפנאי של היצרנית. העיצוב פשוט ונקי, והנדסת האנוש טובה בדרך כלל - למעט עומס מיותר של מתגים על גלגל ההגה בגרסה המאובזרת. המרווח לנוסעים טוב ושופר משמעותית ביחס לדור היוצא, אך עדיין לא מדובר במרווחת מכולן. אורכה של ה-6 487 ס"מ, בסיס הגלגלים 283 ס"מ והרוחב 184 ס"מ. תא המטען גדול, אך רצפת ההטענה גבוהה. איכות החומרים שופרה, אך עדיין יש מקום לשיפור נוסף כדי ליישר קו עם הטובות בקבוצה.
מנוע ותיבת הילוכים
הגרסה בה נהגנו צוידה במנוע הסקאייאקטיב (Skyactiv) החדש בנפח 2.5 ליטר, עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. זו גרסה מוגדלת למנוע ה-2.0 ליטר, שיהווה את עיקר המכירות בישראל. לדברי מאזדה, דגם אוטומטי עם מנוע 2.0 ליטר עדיין לא ירד מפס הייצור, ויעשה זאת רק בחודש הבא.
ה-2.5 ליטר מציע 192 כ"ס ו-26 קג"מ, נתונים מכובדים ולא יותר מכך - בעיקר לא בעידן בו מגדש הטורבו חוזר להיות בחירה מקובלת להעלאת הספק קיצונית. בין המכוניות נטולות המגדש, מתבססת ה-6 כאחת הנמרצות, בין היתר תודות לגמישות הנאה של המנוע השקט בדרך כלל.
תיבת ההילוכים האוטומטית איננה חלקה במיוחד, אך היא מהירה להגיב ונעדרת התחכמות. רכב המבחן צויד במערכת עצור-סע לחסכון בדלק בשם "i-Loop", שתפקודה היה מהטובים שפגשנו - שקט וכמעט לא מורגש בדימום והתנעה, וטוב משמעותית אפילו ממערכות דומות במותגי יוקרה שונים. לצערנו, מסלול המבחן הקצר לא איפשר לבצע בדיקת תצרוכת דלק ראויה.
נוחות נסיעה
מסלול המבחן אופיין בכבישיים פרבריים באיכות בינונית, בחלקם ברמה המזכירה את כבישי ישראל. תנאים אלו לא החמיאו ל-6 שצוידה בחישוקי "19 אופציונליים וגדולים ללא צורך. כיול מתלים נוקשה הניב חבטות מורגשות, במיוחד על שיבושים רוחביים, כאשר השיכוך מאחור בלט במיוחד לרעה. בסך הכל, ה-6 בה נהגנו העלתה סימן שאלה בנוגע לנוחות בישראל, אותה נבדוק בהקדם האפשרי, עם צמיגים וחישוקים בגודל "נורמלי". שלא במפתיע, המצב השתפר משמעותית במהירות גבוהה.
יכולת דינמית ובטיחות
מסלול המבחן הקצר אותו בחרה מאזדה, לא איפשר להתרשם באופן מלא מהיכולת הדינמית - וכלל בעיקר דרכים ישרות. עם זאת, הרושם הראשוני מבטיח: ההיגוי אמנם קל מדי עד-עצבני, אך בנהיגה מהירה הוא מדויק מאוד ונוסך בטחון. רמת האחיזה גבוהה, וכך גם כושר הבלימה. עם זאת, תחושת דוושת הבלימה, המושפעת ממערכת אגירת אנרגיה לטובת מערכת החשמל, אינה אחידה.
אבזור הבטיחות של מאזדה 6 יכלול שש כריות אוויר ובקרת יציבות, לצד מערכות אלקטרוניות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית (שומרת מרחק קבוע מראש), אזהרה מפני סטייה מנתיב ומערכת למניעה או צמצום פגיעה בהולכי רגל וכלי רכב בעיר. ה-6 עדיין לא נבחנה במבחן הבטיחות של Euro NCAP.
לסיכום
הרושם הראשוני מ-6 החדשה מביא עמו הערכה בתחום היכולת הדינמית, המרווח, השיפור באיכות חלל הפנים והמראה, אך גם מעלה שאלה באשר לרמת הנוחות על כבישי ישראל, עם האבזור הרלוונטי. לכן, כדי לוודא מה מיקומה של המכונית בקטגוריה, נהיה חייבים להמתין לנהיגה מקומית.
ללא קשר, כאשר תגיע לישראל בדצמבר, תיאלץ ה-6 החדשה לעמוד במשימה לא פשוטה: החזרת מאזדה לראש טבלת המכירות בפלח המשפחתיות הגדולות. ויותר מסך יכולותיה, הצלחה זו תלויה בשער הין היפני ובתג-המחיר שיקבע. גם לכך ניאלץ להמתין מספר שבועות.
בעד: עיצוב חיצוני, יכולת דינמית, עידון
נגד: נוחות עירונית, תחושת בלימה
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים |
נפח / סוג דלק | 2.5 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 192 כ"ס ב-5,700 סל"ד |
מומנט מרבי | 26 קג"מ ב-3,250 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | ארבע דלתות, סדאן / חמישה |
אורך | 487 ס"מ |
רוחב | 184 ס"מ |
גובה | 145 ס"מ |
בסיס גלגלים | 283 ס"מ |
משקל |
1,360 ק"ג |
נפח תא מטען | 489 ליטר |
100-0 קמ"ש | 7.8 שניות |
מהירות מרבית | 223 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 15.9 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 148 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | אין נתון |
מחיר התחלתי | 170,000 שקל (הערכה) |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | לא נבחן |
הכתב היה אורח חברת מאזדה