רכבת ישראל - מהירה יותר מבעבר
החל מיום ראשון (4.8) תקצר הרכבת את זמני הנסיעה בחלק מהקווים המרכזיים. במקביל התבצעו שינויים נוספים במסלולי הקווים השונים. ויש גם השבתה של הקו הדרומי לחודש
הרכבת מקצרת זמנים ומגדילה התדירות. החל מיום ראשון (4.8) יקוצרו זמני הנסיעה בחלק מקווי הרכבת המרכזיים. בין היתר תארך נסיעה מראשון לציון לתל אביב תשע דקות בלבד, במקום 15 דקות עד עתה. הנסיעה מתל אביב ליבנה-מערב תארך מעתה 18 דקות, במקום 24 בעבר. במקביל תתוגבר תנועת הרכבות באמצעות הפעלת קטרים מהירים מבעבר, כמו-גם תודות לשדרוג מסילות שכבר התבצע.
- לפירט מדויק של השינויים ולוחות הזמנים החדשים
במסגרת לוח הזמנים החדש יוכפל מספר הרכבות בקו אשקלון-תל אביב ואשדוד-תל אביב. בשעות השפל מאחת לשתי רכבות בשעה, ובשעות העומס משתיים לארבע. זמן הנסיעה הכולל בקו בין אשקלון לתל אביב יקוצר כך ב-10 דקות - 44 דקות במקום 54 בעבר. קיצור דומה יהיה בין אשדוד לתל אביב: 35 דקות בלבד מעתה, במקום 45.
לוח הזמנים החדש של הרכבת כולל מעתה קו חדש בין אשקלון להוד השרון העובר דרך יבנה-מערב. קו זה יפעל בתדירות של שתי רכבות בשעה בשעות השיא, אך במתכונת של רכבת מהירה שלא תעצור בתחנות ביניים, למעט אשדוד, ראשון לציון-מערב ותל אביב.
מי שיהנה מעט פחות מהשינויים יהיו תושבי בת ים, המשתמשים בתחנות יוספטל וקוממיות. שכן בעקבות הפעלת הרכבת המהירה בקו אשקלון-תל אביב, יצומצם מספר הרכבות העוצרות בתחנות אלה בשעות השיא לשתיים בשעה, במקום שלוש. חדשות מעט פחות טובות גם לנוסעים בתחנת יבנה-מערב, שכן בשעות השפל יקוצר מסלול הנסיעה מהוד השרון, ורכבות וסיימו את נסיעתן בראשון לציון-מערב, בשעות אלה יצומצם מספר הרכבות העוצרות ביבנה לאחת בלבד במקום שתיים עד עתה.
סוגרים את הקו הדרומי, שוב
בנוסף לשינויי לוחות הזמנים האמונים לשפר את השירות, מודיעה הרכבת גם על תקופה פחות מעודדת לתושבי דימונה ובאר שבע. שכן החל ממוצאי שבת הבאה (10.8), תופסק שוב תנועת הקו בין בירת הנגב לעיר דימונה למשל כמעט חודש ימים. הרכבת תחזור לפעול בקו הדרומי רק במוצאי שבת, ה-7.9.
ברכבת אומרים כי במהלך הסגירה הנוספת של הקו, שידע השבתות רבות בעבר לצורך עבודות תשתית, יהיו תחנות באר שבע מרכז ודימונה סגורות, ורכבות יתחילו ויסיימו את נסיעתן מהמרכז בתחנת באר שבע האוניברסיטה. בין התחנות, כך מבטיחה הרכבת, יופעלו אוטובוסים (שאטלים) ללא תשלום.
במהלך סגירת הקו מתכננת הרכבת לשקם את גשרי הרכבת בין באר שבע ודימונה. בין היתר יחוזקו הגשרים ויוחלפו מסילות ואדנים. עבודות דומות ביצעה הרכבת רק לאחרונה בקו החוף.
עבודות נוספות שיבוצעו במהלך השבתת הקו קשורות לפרויקט הקמת מתחם תחזוקת רכבת חדש העתיד להיפתח ב-2015. עלות הקמת מתחם התחזוקה נאמדת בכמיליארד שקלים, והוא אמור לסייע לרכבת להתמודד עם צי הנייד הגדל.