שביתת טכנאי HOT גרמה לאובדן לקוחות
חברת הכבלים פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי, מהם עולה איבדה 19 אלף לקוחות אינטרנט, 13 אלף לקוחות טלוויזיה ו-8,000 לקוחות טלפוניה קווית. לעומת זאת מצבת לקוחות הסלולר גדלה ב-12 אלף. הרווח הנקי עלה מ-4 מיליון אשתקד ל-63 מיליון - עקב התייעלות וירידה בהוצאות
הרבעון השלישי היה קשה מאוד עבור HOT, כפי שעולה מהדו"חות הכספיים של החברה המתפרסמים הערב (ב'). במהלך הרבעון החברה השלימה את תהליך העברת המערך הטכני שלה למיקור חוץ.
תהליך זה לווה בשביתות טכנאים שגרמו אובדן לקוחות משמעותי בתחומי הטלוויזיה, האינטרנט והטלפוניה הקווית.
אובדן הלקוחות קוזז על ידי מהלכי התייעלות וצמצום הוצאות שמבצעת החברה ולכן לא השפיע מהותית ברמת ההכנסות והרווח הנקי בדו"חות הרבעון השלישי, אך הוא עתיד להשפיע על התוצאות ברבעונים הבאים.
הכנסות קבוצת HOT לרבעון השלישי של 2013 עמדו על 1.06 מיליארד שקל, ירידה קלה של 0.7% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה קבוצת HOT רווח נקי של 63 מיליון שקל, לעומת 4 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח מוסברת בהתייעלות וצמצום הוצאות.
עם זאת, HOT איבדה ברבעון השלישי 13 אלף לקוחות טלוויזיה, 19 אלף לקוחות אינטרנט ו-8,000 מנויי טלפוניה. החברה מסבירה כי "הקיטון במספר הלקוחות, נובע מהשלכות שביתות הטכנאים במהלך הרבעון, ובעיקר מהסטת המשאבים לטיפול בלקוחות הקיימים, במקום גיוס לקוחות חדשים".
מספר מנויי הסלולר של HOT עמד נכון לסוף הרבעון השלישי על 773 אלף לעומת 761 אלף בסוף הרבעון השני. ברשת החדשה של HOT מובייל (ללא רשת מירס) היו 539 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון לעומת 514 אלף.
הרצל עוזר, מנכ"ל ויו"ר קבוצת HOT, אמר כי "אנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שהגדרנו, אשר בונה את יכולתה של החברה להמשיך ולהתחרות בהצלחה בשוק התקשורת המשתנה. החברה הופכת לרזה, ליעילה ולגמישה יותר, ובתוך כך, כפי שמצביעות תוצאות הרבעון, גם לרווחית יותר".
עוזר אמר עוד כי "ברבעון האחרון, ניצבה החברה בפני שביתות טכנאים בעקבות תהליך מיקור חוץ, ואנו בחרנו לתת עדיפות בתקופה ההיא למתן שירות ללקוחות קיימים, על פני גיוס של לקוחות חדשים. הדבר בא לידי ביטוי בדו"ח הנוכחי בקיטון במספר הלקוחות. אולם תקופה זו מאחורינו, והחברה חוזרת בימים אלו לרמת השירות הגבוהה אליה הורגלו לקוחותינו".
מומלצים