פורשה מאקאן - תמונות וסרטונים רשמיים
פורשה סחטה את הלימון ממש עד הרגע האחרון. אז אחרי כל הטיזרים וההדלפות, קבלו את רכב הפנאי הקומפקטי הראשון של פורשה, המאקאן
פורשה חשפה את המאקאן (Macan), רכב פנאי שני שמצטרף לקאיין ומבוסס שוב על פלטפורמת פולקסווגן - הפעם על אודי Q5. המאקאן קיבל את שמו מהמילה "נמר" באינדונזית, וחשיפתו מגיעה לאחר שורה ארוכה ביותר של קדימונים והדלפות.
למרות הבסיס המשותף, המאקאן גדול מה-Q5. אורכו עומד על 470 ס"מ (שבעה יותר), רוחבו על 192 ס"מ (שניים יותר). גובהו דווקא קטן מה-Q5, עם 162 ס"מ (שלושה פחות). בהשוואה לקאיין, הוא קצר בכ-15 ס"מ ונמוך ביותר משמונה ס"מ. משקלו נמוך ביותר מ-200 ק"ג מהקאיין (החל מ-1,865 ק"ג).
המאקאן יוצע רק עם הנעה כפולה ורק עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. פורשה תציע בתחילה שלושה מנועים: דגם ה-S הבסיסי יצויד במנוע V6 בי-טורבו שפיתחה פורשה, עם 340 כ"ס, מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות (5.2 בסיוע בקרת השיגור האופציונלית) ומהירות מרבית של 254 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת תעמוד בתנאי מעבדה על בין 11.1 ל-11.5 ק"מ לליטר בהתאם למידת הגלגלים.
גרסת בסיס נוספת תהיה ה-S דיזל, לה מנוע V6 טורבו של פולקסווגן עם 258 כ"ס. יחידת הכוח הזו מאיצה את המאקאן ל-100 בתוך 6.3 שניות (6.1 עם בקרת שיגור) ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלה עומדת על בין 15.9 ל-16.4 ק"מ לליטר.
הדגם השלישי והנחשק ביותר, יהיה הטורבו. כאן יש מנוע V6 בי-טורבו חדש של פורשה, בנפח 3.6 ליטר. הוא מספק 400 כ"ס ויאיץ את המאקאן ל-100 בתוך 4.8 שניות (4.6 עם בקרת שיגור). המהירות המרבית עומדת על 266 קמ"ש ותצרוכת הדלק על בין 10.9 ל-11.2 ק"מ לליטר. דגמי ה-S והטורבו מובדלים ביניהם מלבד הביצועים גם בשינויי עיצוב קלים - בהם לפגושים, חישוקי הגלגלים וליחידות התאורה.
הדגם החדש יוצע עם שלוש גרסאות מתלים: מתלי ברזל שגרתיים בדגמי ה-S, מתלי ברזל מתכווננים עם שלושה מצבים (אופציה ב-S ותקני בטורבו), ומתלי אוויר מתכווננים עם שלושה מצבים (אופציה בכל הדגמים). מתלי האוויר יציעו גם "מצב שטח" - בו הם מתרוממים להגדלת מרווח הגחון ב-40 מ"מ ממצב הכביש הרגיל (25 מ"מ לעומת מתלי ברזל). מרווח הגחון במצב הגבוה יעמוד על 23 ס"מ.
עם צמיגי 235/60-18 מלפנים ו-255/55-18 מאחור, ספק אם רבים יבחרו לקחת את המאקאן שלהם לשטח של ממש. דגם הטורבו יוצע עם חישוקי "19 וצמיגי 235/55 מלפנים ו-255/50 מאחור. מי שמעוניין בפשרה נוספת בנוחות ויכולת שטח, יוכל לבחור אף בצמיגים בעלי חתך נמוך יותר וחישוקים בגודל עד "21 - אופציה שאם לשפוט לפי הנהוג בקטגוריית היוקרה, תהיה פופולארית במיוחד.
המאקאן ישווק בגרמניה החל באפריל 2014. מחירו שם יעמוד על החל מ-57,900 יורו לדגמי ה-S (החל מ-277 אלף שקל), והחל מ-79,800 יורו לטורבו (החל מ-381 אלף שקל). בישראל ישווק זמן קצר לאחר מכן, ובמחירים שיהיו כמובן גבוהים משמעותית - בעיקר עקב המיסוי הגבוה אצלנו.