אייפון 6: לא להפתיע, להדהים
השמועות וההדלפות לא השאירו הרבה מקום להפתעות מצד אפל - אבל החברה עדיין סיפקה מפגן כוח מרשים עם מוצרים שנראים טוב וארוזים מצוין. פריצת הדרך האמיתית היא השעון החכם, אבל המחיר עלול להוות מכשול
אפל כמעט שלא הפתיעה הערב עם האייפון 6 כי כמעט הכל כבר נחשף בשמועות, אבל היא גם לא צריכה להפתיע. כפי שהוכיחה החברה בכל שנותיה: היא צריכה להוציא את המוצרים הנכונים, בזמן הנכון, שייראו טוב ויעבדו מצויין. והיא עשתה את זה גם עכשיו.
פשוט נראה טוב
האייפון 6 שהציגה החברה מגיע בשני דגמים - 4.7 אינץ', ו-5.5 אינץ' (שמכונה אייפון 6 פלוס), אחרי ששאר השוק כבר מזמן מציע מכשירים בגדלים כאלה ואף יותר. גם הרזולוציה לא תמיד מיישרת קו עם החברות האחרות - 1920X1080 לפלוס, ורק 1334X750 לאייפון 6 הרגיל. רחוק מאוד מה-2560X1440 של ה-G3 למשל.
אבל זה לא משנה. זה לא חשוב שאפל יוצרת מכשיר גדול אחרי שאמרה שמכשיר קטן נוח להחזיק ביד אחת. האייפונים נראים טוב, והרטינה שאפל מבטיחה תביא לכך שסרטים ומשחקים ייראו מספיק טוב על המכשיר בשביל למכור אותו, גם אם על הנייר הנתונים נראים נמוכים. מעריצי אפל, ובמיוחד בעלי האייפון 4 שהופך אט אט לבלוק - ירוצו בהחלט לשדרג.
אורזת מחדש
אפל ידעה לקחת טכנולוגיות, גם אם הן קיימות, ולהפוך אותן לנוחות ורלוונטיות. סורק טביעות האצבע למשל אותו הציגה החברה בשנה שעברה עם האייפון 5S, הוא משהו שהיה כבר קודם בלפטופים, ובסמארטפון אחד של מוטורולה. ואיכשהו, אחרי שאפל הציגה אותו, חברות כמו HTC, וואווי וסמסונג החליטו גם לשים כאלה משוכללים יותר.
בעזרת רעיון לא מקורי, אפל הצליחה להוביל טרנד בקרב כל החברות הגדולות. כך כנראה יקרה עם התשלומים בהנפת האייפון או השעון. זה כבר קיים אצל גוגל, אבל אפל עשויה להיות יותר אגרסיבית בקשר לזה.
אפל לא התאמצה להוסיף למצלמה עוד מגה פיקסלים מיותרים, אלא התמקדה בחיישן ובצמצם משופרים. נסיון עם מצלמות קודמות של אפל מראה לרוב שהשיפור בהחלט נעשה במקומות הנכונים. אפל גם לא פסחה על טרנד הסלפי ומציעה אפשרויות לסלפי לחובבי הז'אנר כמו צילום של 10 תמונות ברצף, ושיפורים משמעותיים בצילום הווידאו. המצלמה של ה-6 כנראה תהווה תחרות קשה למצלמות של הגדולים האחרים.
ועוד דבר אחד: שעון
ראינו לא מעט שעונים חכמים בחודשים האחרונים, כאשר הייתה אינפלציה משמעותית בכמות בבכנס IFA האחרון, בעקבות השקת מערכתה ההפעלה לשעונים של אנדרואיד. במקרה הזה אפל הצליחה לשמור על רוב הסודות. היו דיבורים בשנה וחצי האחרונות שאפל תוציא שעון, אבל לא היו דיווחים קונקרטיים של מה יהיה בו. אפל הציגה את השעון החכם שלה, שלפחות על הבמה, נראה הרבה יותר מרשים משעוני האנדרואיד. הוא נראה ממש טוב, האפליקציות נראות אלגטניות בהדגמה, הוא חזק (מזכוכית ספיר), ואפשר לשלוט בו מהכתר הקטן בצד, או באמצעות מגע ולחץ. כלומר נגיעה קלה או לחיצה על המסך יפעילו אפשרויות שונות.
השעון של אפל בהחלט נראה כמו מכשיר פרימיום שגורם לשעונים של אנדרואיד להיראות פחות טוב ואפילו כמו צעצוע חביב. מצד שני, מחיר של 349 דולר וחובה לחבר למכשיר אייפון 5 ומעלה, עלולים להיות מכשול ולשמור אותו בתחום הנישה. אבל חובבי אפל כבר הראו שגם מחיר גבוה של האייפון לא חסם אותם.
קונצרט רוק של טכנולוגיה
סטיב ג'ובס, מייסד אפל, והמנכ"ל שלה לאורך העשור הראשון של שנות ה-2000 שהוביל את פיתוח האייפון, נתן את השואו הכי כריזמטי וסקסי בעולם הטכנולוגיה, עם כל הכבוד לכל בכירי ההייטק האחרים שמרתקים קהל צופים. הוא ידע לתת מצגת מינימלית שמציגה בדיוק את מה שצריך.
הוא ידע לבנות מתח, והוא ידע לרגש עם מכשיר ששנתיים אחר כך נראה לנו מיושן. הוא ידע גם להתמודד עם משבר האנטנות של האייפון 4 ולהפוך את התיקון של זה גם להופעה כריזמטית ולשקם מהר מאוד את הנזק בנאום ה"אנחנו לא מושלמים, אבל אנחנו רוצים לשמח את כל הלקוחות שלנו". ג'ובס ניהל את החברה עד תחילת שנת 2011, אז יצא לחופשת מחלה. באוקטובר הודיע על פרישתו הסופית מהתפקיד ובאוקטובר אותה שנה נפטר.
ולמרות זאת, גם השנה אפל הצליחה להעמיד מופע מעניין (כשהשידור לא קרס) עם הבכירים הפחות כריזמטיים שמחליפים את ג'ובס, בראשות טים קוק, שישר ניגש לעניינים והראה את מה שכולם חיכו לו - האייפונים. ההופעה של U2 בסוף הפכה את ההשוואה של האירועים של אפל לקונצרט רוק, לדבר ממשי.
הפגנת כוח
אפל הציגה את האייפון קצת אחרי תערוכת IFA, שבה התרכזו מאות חברות, ולא במקרה. זו הפגנת כוח שבה אפל מראה שהיא לא רוצה להופיע עם מכשיר כה יוקרתי בין טלוויזיות, בלנדרים לשואבי אבק. זאת בניגוד לחברות הגדולות כמו וואווי, סמסונג, LG ואחרות שעוד עשויות להביס אותה בשנים הקרובות. ובכל זאת, אפל לא מפחדת מהמתחרות, ומכך שהיא לא מובילה. אפל נותנת את המופע שלה, בתנאים שלה ובמגרש הביתי שלה - אולם פלינט שבו הוצג לראשונה המקינטוש שעזר לאפל לפרוץ לתודעה ולצמוח כאימפריה.
אפל מוכרת עשרות עד מאות מיליוני אייפונים מדי שנה. גם אחרי המופע הזה עם האייפונים החדשים אפל תסחוף עשרות מליוני לקוחות ומעריצים.