דיווח: הונדה תבטל את האקורד באירופה
מדיווחים בתקשורת האוסטרלית עולה כי הונדה לא תשיק מחליפה לאקורד המשווקת כיום בישראל, והיא תיעלם מהשוק בשנה הבאה. חברת מאיר: לא קיבלנו הודעה בנושא
הונדה מרימה ידיים בפלח המשפחתיות הגדולות. יצרנית הרכב היפנית השנייה בגודלה בעולם, אישרה לעיתונות האוסטרלית כי בכוונתה להפסיק לשווק את האקורד באירופה. הדגם, שזכה בעבר לפופולאריות רבה, ירד מפס הייצור בשנה הבאה ולא יוחלף בדור חדש.
האקורד שמשווקת בישראל, במפרט האירופי, נמכרת גם בשווקים אחרים בעולם, בהם אוסטרליה ובעבר גם בארה"ב (תחת השם אקורה TSX). מנהל הונדה אוסטרליה אישר באוזני התקשורת המקומית, את הכוונה לבטל את הדגם. לדבריו, הנהלת הונדה ביפן הודיעה לו כי לא תושק משפחתית גדולה נוספת לאירופה, ולא יוצג דגם שיחליף אותה ישירות או בעקיפין. במקום, הונדה תתמקד בדגמים קיימים - בהם ה-CR-V הקומפקטי, הסיוויק והג'אז.
מכירות האקורד באירופה צנחו בעשור האחרון - מכ-48 אלף יחידות בשנת 2004, ל-4,467 מכוניות בלבד בשנה שעברה. בשנת 2014 הונדה צופה שתמכור כ-3,000 יחידות בלבד של הדגם. לכך אחראים בעיקר רכבי הפנאי הקומפקטיים - שהפופולאריות שלהם כירסמה במכירות המשפחתיות הגדולות. גם הביקוש הגובר למכוניות יוקרה קומפקטיות ומשפחתיות דוגמת מרצדס A קלאס וב.מ.וו סדרה 3 בהתאמה, פגעה במכירות המשפחתיות של מותגי המיינסטרים.
מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר כי נכון לעתה שיווק האקורד האירופית נמשך בישראל כסדרו, וכי היבואנית לא קיבלה הודעה בדבר שינוי בתוכניות השיווק של היצרנית לדגם. יש לציין כי בהיצע הדגמים של הונדה קיימות גם גרסאות נוספות ושונות שמשווקות תחת השם אקורד בארה"ב למשל, ובמקרה הצורך ייתכן והיבואנית תוכל לייבאן, כפי שעשתה בעבר. בישראל נמכרו בינואר-ספטמבר השנה 485 יחידות של האקורד האירופית.