מסרים חבויים בלוגואים שאתם מכירים
חושבים שאתם מכירים היטב את הלוגואים של המותגים? לפעמים חבוי בהם מסר, שאמור להשפיע עליכם תת הכרתית. מדריך מקוצר לסודות החבויים שבלוגואים המוכרים
תסתכלו שנייה על הלוגו שלמטה:
אם אתם גברים, יש סיכוי גדול שראיתם אותו כמעט מדי בוקר מול המראה באמבטיה. וגם אם אתן נשים, סביר להניח שאתן יודעות איך נראה הלוגו של מותג סכיני הגילוח מהנמכרים ביותר בעולם.
- לטורים נוספים של ערן יסעור
ג'ילט היה שם משפחתו של מי שהמציא בזמנו את סכין הגילוח הרב פעמי. לכן, אין זה מפתיע שהלוגו מציג את שמו באותיות עבות ובולטות. אבל זה לא הדבר היחיד שהלוגו מציג. אם תסתכלו היטב על האותיות G ו-i שבתחילת הלוגו תראו שהן מעוצבות קצת שונה. כאילו הן נחתכו בסכין גילוח. זה בדיוק מה שהמשווקים של ג'ילט ניסו להעביר לכם בכל פעם שראיתם את הלוגו (גם אם לא ידעתם מראש שזו הכוונה): שסכיני הגילוח של ג'ילט הם חדים, יעילים ומדויקים
לוגואים נועדו לעשות לכם, הצרכנים, את החיים קלים יותר. אם אתם צרכנים של מותג מסוים, ביטוי גרפי שלו יעזור לכם למצוא אותו על המדף, או יגרום לכם גאווה כשאתם מבליטים אותו על חזית החולצה שקניתם או על מסגרת משקפי השמש שאתם חובשים. אבל לעיתים, המעצבים שיוצרים את הלוגואים שאנחנו מכירים, שותלים בהם כל מיני מסרים חבויים, ובדקות הקרובות אני מתכוון לגלות לכם היכן מסתתרים המסרים ה"סודיים", שהוחבאו בתוך לוגואים של מותגים מוכרים.
Vive Le France
מרוץ האופניים טור דה פרנס הוא מרוץ האופניים הידוע ביותר בעולם.
המרוץ מתהדר בלוגו מקסים במיוחד, שמציג בתוך המילה TOUR רוכב אופניים, הרכון על הכידון שלו ודוהר לכיוון ימין. שימו לב איך האות O נראית כמו גלגל אופניים, ה-U כמו כסא וה-R כמו בנאדם.
נישאר בצרפת, עם לוגו נוסף של בית כל בו, שבשעריו נכנס כנראה כל מי שביקר בפריז: גאלרי לאפייט.
בית הכל בו הצרפתי מזוהה כל כך עם פריז, שגם הלוגו שלו, ובמיוחד שתי האותיות t שבשם המותג, נראות כמו האייקון המזוהה ביותר עם פריז - מגדל אייפל.
עוד התייחסות "עירונית" בתוך לוגו אפשר למצוא גם בתחום ההייטק, וכאן אני אוהב להביא כדוגמה את סיסקו.
החברה הוקמה בסן פרנ-סיסקו, ולכן אפשר להבין מאיפה לקוח שמה. אבל גם הפסים הכחולים שמעל הלוגו, שמייצגים בין השאר את הגלים האלקטרו-מגנטיים, שמתכתבים עם תחום הפעילות מוצרי החברה, נועדו להזכיר לכם את העמודים, שמרכיבים את גשר הזהב המפורסם בסן פרנסיסקו.
חיות וחיוכים
גני חיות נעזרים בלוגואים יצירתיים במיוחד. נתחיל עם גן החיות של העיר קלן.
גם לגן החיות של פיטסבורג יש לוגו שמציג שתי חיות בר (לביאה וגורילה), שמביטות זו על זו משני צידי העץ:
ומה שיפה בלוגו של גן החיות של סן דיאגו, שמציג את המילה ZOO כאילו היא טביעת כף ידו של נמר או אריה.
ואם אנחנו בענייני חיות, תסתכלו על הלוגו של תחנת הטלוויזיה NBC:
תוכלו לראות במרכזה טווס, שמסתכל ימינה, ושזנבו עשוי מ"נוצות" צבעוניות שמרכיבות את הלוגו. הסיבה ללוגו הזו היא, שב-NBC רצו ראשית להדגיש עד כמה הם גאים ("כמו טווס המתהדר בנוצותיו") בתוכניות הטלוויזיה שהם מפיקים, כמו גם את העובדה שהתחנה תמיד צופה קדימה, אל, העתיד (באנגלית, כותבים וקוראים משמאל לימין, ולכן טווס שמסתכל ימינה בעצם מסתכל "קדימה").
זו מכונית או מטוס?
הלוגו של מותג הרכב BMW רומז למקור החברה.
בזמנו, BMW היה מפעל שייצר מדחפים למטוסי בוכנה. ההיסטוריה של המותג, לכן, באה לידי ביטוי באיור המדחף (פרופלור בלעז), שכנפיו הכחולות-לבנות מעטרות את מרכז הלוגו.
החיים הטובים של LG
גם בהייטק רוצים להעביר מסרים כחלק מעיצוב הלוגואים. חברת LG הקוריאנית יצרה לוגו שמציג לכם אדם מחייך, כדי "להאניש" את המותג ולחבב אותו עליכם. אבל מה שיפה הוא שהפרצוף מורכב מהאותיות L ו-G. אגב, הסלוגן של המותג גם משתמש באותיות המותג L ו-G שפותחות אותו: Life's Good, שגם הן נראות כמו חיוך.
ב-Pinterest, רוצים שתצמידו (Pin) על לוח המודעות הוירטואלי שלכם, תמונות שמעניינות אתכם (interest). ואם בעולם האמיתי, מצמידים תמונות ללוח שעם באמצעות סיכות, אז למה שהסיכה הזו לא תהיה חלק מה-P שבראש שם המותג?
נסיים במסר חבוי במותג אהוב
לפני מספר שנים, החלה להתפשט אגדה אורבנית בדנמרק, שקוקה קולה עיצבה את הלוגו שלה בגלל אהבתה הרבה לבני העם הדני. למה? משום שאם אתה דני, ואתה מסתכל היטב ברווח הלבן שבין ה-O ל-L במילה COLA בלוגו של המותג.
אתה אמור לגלות, שמה שמתנופף שם זה הדגל של דנמרק:
לא רואים? אולי עכשיו?
בכל אופן, מסתבר שזה היה מסר חבוי מקרי בהחלט, אבל בקוקה קולה החליטו לנצל את העובדה הזו ויצאו בקמפיין פטריוטי במיוחד, שנוהל רק בדנמרק והתייחס למסר ה"חבוי" שבלוגו שלהם.
וממש לסיום, אולי תנסו לגלות לבד, מה חבוי בלוגו של מותג השוקולד טובלרון, ולמה? תשובות – בטוקבקים בבקשה.
ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג, ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה ואת ארגון Superbrands הבינלאומי