ב.מ.וו X3 במבחן: יוקרה איכותית וזולה - יחסית
יחד עם מתיחת הפנים של רכב הפנאי היוקרתי הגיע גם מנוע דיזל חזק וחבילת אבזור תחרותית. האם המחיר הופך כעת לאטרקטיבי יותר?
- שנת השקה: 2010 (מתיחת פנים ב-2014)
- קטגוריה: פנאי יוקרתי
- מתחרים: אודי Q5, ב.מ.וו X4, לקסוס NX, מרצדס GLK
- מחיר התחלתי: 317 אלף שקל (xDrive20i)
- מחיר לרכב המבחן: 327 אלף שקל (xDrive20d)
- גלריית התמונות המלאה של ב.מ.וו X3
1. תא נוסעים ותפעול
מתיחת הפנים הקלה שעבר ה-X3 לאחרונה, לא שינתה דרמטית את העיצוב. בתא הנוסעים תפגשו מראה ב.מ.וו אופייני עם הנדסת אנוש, איכות חומרים והרכבה לדוגמה. מי שהתנסה בעבר בדגם של המותג גם יתמצא מיד במערכת התפעול (iDrive), אחרים יזדקקו לתקופת הסתגלות קלה לשפע התפריטים.
המרווח בתא הנוסעים טוב לנהג, כולל תנוחת נהיגה טובה. חסרה עם זאת אפשרות לכוון את התמיכה לגב התחתון. המרווח לרגליים, כתפיים ולראש הנוסעים טוב אף הוא. תא המטען מציע נפח גדול והוא נוח לשימוש.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
ביחס לקטגוריה, ה-X3 מציע כיול מתלים נוח בעיר ובשבילים כבושים, ומצליח לרסן היטב את המרכב. בנסיעות בינעירוניות ארוכות נוחות הנסיעה טובה, אך היינו שמחים למושב נהג בעל תמיכה טובה יותר. מערכת ההיגוי אינה מהמדויקות, אך רדיוס הסיבוב ומשקל ההגה הקל מספקים נוחות תמרון גבוהה.
3. מנוע ותיבת הילוכים
יחידת הכוח של רכב המבחן חדשה בהיצע. זוהי ה-xDrive20d, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, 190 כ"ס ומומנט מרשים של 40.8 קג"מ ב-1,750 סל"ד. המנוע אכן חזק כמובטח על-ידי הנתונים היבשים, עם תחושת כוח כבר ביציאה מהמקום וגמישות מרשימה. מנגד, רמת העידון שלו מרשימה פחות - הוא רועש ומעט רועד ביחס למצופה מרכב יוקרה. בשיוט ומהירויות גבוהות רמת העידון טובה יותר.
תיבת ההילוכים האוטומטית תיפקדה מצוין, עם העברות הילוכים חלקות ומהירות. גם מערכת עצור-סע לחסכון בדלק תפקדה היטב מבחינת מהירות ואופן כיבוי והנעת המנוע. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 12.5 ק"מ לליטר, נתון מכובד מאוד לרכב בקטגוריה, אך רחוק ב-30% מנתון היצרנית (17.8 ק"מ לליטר).
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של ה-X3 טובה, אך לא מצוינת. מחד לרכב אחיזת כביש מספקת והוא מציע זוויות גלגול לא גדולות מדי, אך מאידך ההיגוי קל ולא מדויק מספיק, ובאופן כללי למדנו לצפות ליותר מב.מ.וו - ומי שמעוניין ב"חווית הנהיגה המושלמת", כמאמר הסיסמה ההיא, לא נמצא במקום הנכון.
לרכב המבחן שש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית. במבחן הבטיחות של Euro NCAP שנערך בשנת 2011, זכה לציון חמישה כוכבים מרבי.
5. אבזור ומחיר
רכב המבחן היה ה-xDrive20d, שמחירו 327 אלף שקלים. תמורתם תקבלו הנעה כפולה קבועה, בקרת שיוט, חלון גג, מושבי דמוי-עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, חיישני אורות וגשם, מראות נגד סינוור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, מערכת מולטימדיה עם חיבורי AUX ,USB ובלוטות' וחישוקי "18 עם צמיגי אל-תקר. ובסך הכל - חבילת אבזור עשירה במחיר תחרותי לקטגוריה.
ציון כולל וסיכום
+ נוחות, איכות, תצרוכת דלק
- עידון, יכולת דינמית
ולבסוף: ב.מ.וו X3 הוא רכב פנאי יוקרתי תחרותי, אבל לא בהכרח כזה שעומד לשנות את שוק הרכב. בניגוד לכלי רכב אחרים של ב.מ.וו, הוא כמעט ונעדר את חווית הנהיגה היחודית של המותג, וגם מנוע הטורבו-דיזל שאמנם מספק ביצועים מרשימים ותצרוכת דלק טובה, לא מציע את רמת העידון המצופה מתג המחיר. עם זאת, עדיין מדובר ברכב איכותי, נוח ומרווח, שלכל הפחות לא נופל ממתחריו הישירים ביתר התחומים - וזול מהם.
מנוע | 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1,997 סמ"ק / סולר |
הספק מרבי | 190 כ"ס ב-5,400 סל"ד |
מומנט מרבי | 40.8 קג"מ ב-1,750 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | כפולה / אוטומטית, שמונה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | חמש דלתות, האצ'בק / חמישה |
אורך | 466 ס"מ |
רוחב | 188 ס"מ |
גובה | 166 ס"מ |
בסיס גלגלים | 281 ס"מ |
משקל | 1,820 ק"ג |
נפח תא מטען | 550 ליטר |
100-0 קמ"ש | 8.1 שניות |
מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 17.8 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 12.5 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 141 גרם לק"מ |
מחיר לגרסה שנבחנה | 327 אלף שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |