טויוטה יצרנית הרכב הגדולה בעולם, גם ב-2014
עם 10.23 מיליון מכוניות שירדו השנה מפסי הייצור שלה, שומרת טויוטה על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם. אלא שכצפוי, הפער מפולקסווגן מתכווץ
טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם, עדיין. מכירות קונצרן הרכב טויוטה, הכולל את המותגים טויוטה, דייהטסו, לקסוס ומשאיות הינו, עמד בשנת 2014 על 10.23 מיליון מכוניות. זו צמיחה מרשימה לעומת השנה הקודמת, בה מכרה טויוטה 9.98 מיליון מכוניות. הסיבה העיקרית לצמיחה: שערי מטבע שהיטיבו עם היצרנית. במקום השני ובפער קטן של כ-90 אלף מכוניות ניצבת פולקסווגן הגרמנית, שמכרה 10.14 מיליון כלי רכב משלל המותגים שבבעלותה: אודי, בנטלי, למבורגיני, סיאט, סקודה, פורשה וכמובן פולקסווגן על שלל חטיבותיה, כולל יצרניות סיניות שונות (בהן שנגחאי אוטומוטיב) בהן יש לו בעלות חלקית.
במקום השלישי בשנת 2014 ניצבה - כמו ב-2013 - ג'נרל מוטורס. יצרנית הרכב האמריקאית ומשווקת המותגים אופל, ביואיק, ג'י.אמ.סי, קאדילק ושברולט, כמו-גם מספר יצרניות סיניות עימן יש לה שיתופי פעולה. בסך הכל מכרה GM מספר מרשים של 9.92 מיליון מכוניות, 310 אלף מכוניות פחות מטויוטה. ג'נרל מוטורס הייתה במשך קרוב ל-80 שנה הגדולה בעולם, עד שאיבדה את הבכורה בשנת 2008 לטויוטה. בשנת 2011 בעקבות אסון הטבע ביפן ועצירת הייצור במדינה, הפכה שוב לגדולה ביותר, אך כבר בשנת 2012 טויוטה החזירה לידיה את הבכורה.
על-פי הודעת טויוטה, שנת 2014 עשויה להיות שנת שיא במכירות, לפחות זמנית. בשנת 2015 היצרנית צופה ירידה במכירות לרמה של 10.15 מיליון מכוניות, בין היתר בשל האטה בשוק הבית היפני, בו מכרה השנה כרבע מכלל המכוניות שייצרה. אם כך אכן יקרה, גוברים הסיכויים שבפעם הראשונה בהיסטוריה, פולקסווגן תהפוך ליצרנית הרכב הגדולה בעולם. היצרנית הגרמנית הציבה לעצמה יעד לחצות את רף ה-10 מיליון מכוניות בשנה בשנת 2018, ולהפוך באותה שנה ליצרנית הגדולה בעולם.
כעת מעידים כל הסימנים כי היא צפויה להגיע ליעד זה מספר שנים מוקדם יותר.