שתף קטע נבחר
 

נמאס לכם פורשה? נסו לוטוס אבורה 400

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית נערכת לחזרה לשוק האמריקאי, עם מכונית ספורט חדשה שמציעה 406 כ"ס ותא נוסעים משופר

לוטוס חשפה את האבורה 400 (Evora), דור שני למכונית הספורט הגדולה והיקרה במבחר. האבורה, שהוצגה לראשונה בשנת 2008, עברה עדכון מקיף - וביצרנית מציינים כי מדובר במכונית חדשה, עם יותר משני שליש רכיבים חדשים. עם זאת, למעט שינוי לחרטום, העיצוב החיצוני נראה דומה למדי לדור היוצא.

 


 

ביצרנית שדרגו את מנוע ה-V6 של המכונית (במקור מטויוטה קאמרי), שמציע נפח 3.5 ליטר ומגדש על. שיפור המגדש, מערכת הקירור וניהול המנוע, הובילו לעלייה של 56 כ"ס (406 לעומת 350 בעבר) ושל קג"מ אחד - מ-40.8 ל-41.8 קג"מ ב-3,500 סל"ד. כל זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות ומהירות מרבית של 300 קמ"ש, לעומת 4.5 שניות ו-286 קמ"ש מרביים בדור היוצא.


 

ה-400 תוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, בשני המקרים עם שישה יחסי העברה. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בסיוע דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה, ולטענת לוטוס היכולת הדינמית שופרה בסיוע הפחתת משקל של 22 ק"ג, שדרג הבלמים והמתלים ושיפור היעילות האווירודינמית, ובפרט כושר ההצמדה של המרכב במהירות גבוהה. האבורה מצוידת בשלדת אלומניום ומרכב מחומרים מרוכבים, ומשקלה העצמי עומד על 1,415 ק"ג (1,419 לגרסה האוטומטית).



 

 

עוד נמסר כי לדגם החדש איכות משופרת בתא הנוסעים - הן מבחינת איכות החומרים וההרכבה, הן מבחינת בידוד הרעשים. גם המרווח וקלות הכניסה והיציאה שופרו. כבעבר, ניתן יהיה להזמין את המכונית כדו-מושבית, או עם צמד מושבים אחוריים לנסיעות קצרות. מחיר הדור החדש של האבורה לא פורסם, והסיכוי לראותה בישראל בייבוא רשמי קלוש ביותר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים