מינגלינג לדבר הבא
ועידת העסקים הישראלית הגדולה בניו יורק נערכה השבוע בפעם השלישית
יוזמי הועידה הם Landmark Ventures, בנק השקעות אמריקאי בבעלות ישראלית. "העיסוק שלנו הוא לחבר בין אנשים בעולם הטכנולוגיה, ולקדם פיתוח חברות ויזמות", מספר לנו אורי קליין, מנכ"ל החברה בארץ. "הסיבה שהתחלנו לערוך את הועידה השנתית הגדולה הזו הייתה הרצון לחבר בין טכנולוגיה ישראלית שאנחנו כל כך מאמינים וגאים בה, לבין אנשי עסקים ומשקיעים מהעולם״.
הרעיון לכנס את כולם לחגיגת נטוורקינג ממוקדת וממוקסמת שכזו עלה כבר לפני שבע שנים, ובשנותיו הראשונות נערך דווקא בישראל. "ב-4 השנים הראשונות הבאנו את אנשי העסקים ונציגי החברות הגדולות מאמריקה לארץ. אבל האופרציה היתה הרבה יותר מורכבת, ובשלוש השנים האחרונות העברנו את זה לניו יורק. ההחלטה", מצהיר קליין, "מוכיחה את עצמה". גם משרד התעשייה והמסחר הישראלי לוקח חלק ביוזמה וכך גם הקונסוליה הישראלית בניו יורק.
"לישראל יש מספר חסר תקדים של חברות סטארט-אפ פעילות”, אמרה נילי שלו, הנספחת המסחרית כלכלית של ישראל בניו יורק. "הבעיה הנפוצה ביותר עבור רוב חברות הסטארט-אפ היא גיוס ההון הנדרש לפיתוחן. הוועידה של הדיל מייקרס הפכה, בדיוק בגלל זה, לאירוע מרכזי וחסר תקדים עבור יזמים ישראלים שנפגשים עם אנשי עסקים ומשקיעים מקומיים".
ביומה הראשון של הועידה הגיעו המוזמנים לבניין ה-Credit Suisse שבמדיסון אבניו וביומה השני והארוך יותר במלון הילטון במיד טאון. הועידה נערכה במתכונת מתקדמת בהשראת רוח הסטארט אפ. מרבית הפגישות למשל, נקבעו עוד בטרם יצאה הועידה לדרך בעזרת סטארט אפ מיוחד שמאפשר זירה חדשנית ואינטראקטיבית לתיאום פגישות. "כך", מספר קליין, "נקבעו למעלה מ-3000 פגישות מראש”.
חברות סטארט אפ רבות ומגוונות הגיעו לוועידה. החל בצוות של "גרין אוניק", חברה שעוררה עניין רב ומפתחת מכשיר שמייצר את הירק הכי טוב מבחינת ערכים תזונתיים, ונראה כמו מכשיר כמו אספרסו, ועד חברה שהקימו בין השאר מפתחי "גט טקסי", שמתכננת שירות מיוחד שלטענת קליין יהיה האקזיט הבא. ״מערכת מיוחדת שיכולה, אם הזמנת פיצה למשל או קבעת עם טכנאי, לעדכן אותך בכל רגע נתון איפה הוא נמצא וכמה זמן ייקח לו להגיע אלייך״.
קליין גאה לספר שלא מדובר רק במינגלינג ונטוורקינג אלא בכמות חסרת תקדים של עסקאות שנסגרות ביומיים. ״בכל שנה יש עשרות עסקאות שיוצאות מהוועידה הזאת. חברות מקבלות השקעות חלומיות לעסק שלהן ואנחנו מרגישים, מעבר לזה שזה ביזנס, שאנחנו תורמים ועוזרים לתדמית של ישראל״.
המשקיעים הרבים שהוזמנו לכנס נראים שהגיעו חדורי מטרה, בוחנים היטב את הסטארטפיסטים הנרגשים ומקפידים לעבור בין כמה שיותר. ״המשקיעים מחכים לזה, זו הזדמנות למשקיע אמריקאי״, מצהיר קליין. ״כשאתה מחפש סטארט אפ להשקיע בו אתה חייב לעשות תחקיר רציני, בדיקות יסודיות שדורשות זמן והשקעה. כאן אנחנו בודקים ובקיאים בפרטים, מביאים אליהם את הטובים ביותר״.