אגדת שטח - מרצדס G-קלאס מתחדש
רכב הפנאי כבר בן כמה עשורים, אך השינויים שעבר במהלך השנים בקושי שינו את פניו. הטכנולוגיה לעומת זאת, חייבת לעמוד בתקני זיהום אוויר. קבלו את העדכון המי-יודע-כמה-במספר
רכב השטח היוקרתי של מרצדס, ה-G-קלאס, ממשיך לסחוב. 36 שנים אחרי שנכנס לייצור לראשונה, ה-G עובר מתיחת פנים נוספת, הפעם כזו שמתרכזת בהתאמתו לתקני זיהום מחמירים יותר (יורו 6) שנכנסו לאחרונה לתוקף. ה-G הוא כיום אחד מכלי הרכב הוותיקים ביותר בעולם בייצור סדרתי.
ה-G-קלאס, שידוע גם כ-G-וואגן, לא זוכה גם הפעם לשינוי דרמטי בעיצוב החיצוני הקופסתי. הוא יוסיף להיות רכב השטח האמיתי היחיד בהיצע מרצדס, ואחד האחרונים באירופה - יחד עם לנד רובר דיפנדר - בזמן שהתעשייה כולה נעה לעבר רכבי פנאי רכים יותר עם מרכב אחוד והתאמה טכנולוגית בעיקר לכביש.
העדכון כולל פגושים חדשים, בתי גלגלים רחבים בצבע המרכב בכל הגרסאות, חישוקי "18 בגרסת הבסיס ועדכון לתא הנוסעים. זה כולל בין היתר לוח מחוונים חדש ושינוי לחלק מהמתגים ולמערכת המולטימדיה.
דגם חדש בהיצע יהיה ה-G 500, עם מנוע V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר, 422 כ"ס ו-62.1 קג"מ. גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות ומבוססת על המהדורה המיוחדת G 500 4x4² שנחשפה בראשית השנה. היא תציע בולמים אדפטיביים עם מצבי "ספורט" ו"נוחות". כל גרסאות ה-G זכו למערך מתלים משודרג ובקרת יציבות, משיכה ומניעת נעילת גלגלים עם תוכנות מעודכנות לשיפור היכולת הדינמית.
גם הגרסאות הוותיקות שודרגו. דגם הדיזל (350d) יציע כעת 245 כ"ס במקום 211 בעבר ויאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות. דגם ה-63 AMG הספורטיבי יציע 571 כ"ס במקום 544 ויאיץ ל-100 בתוך 5.4 שניות. דגמי ה-350, 500 ו-63 יציעו כעת מערכת עצור-סע לחסכון בדלק. בפסגת ההיצע תמשיך להתייצב ה-65 AMG עם מנוע 12 צילינדרים. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות בסיוע 630 כ"ס, 28 יותר מבדגם היוצא.
שיווק ה-G-קלאס המחודש יחל באירופה באמצע השנה, ונכון לעתה עדיין לא ידוע מתי יגיע לשוק הישראלי. אצלנו הוא נמכר לסירוגין בשנים האחרונות, ובמחיר שמתחיל מ-950 אלף שקלים (1.56 מיליון לדגם ה-63 AMG).