כלמוביל משווקת סמארט, מרצדס עוברת להרצליה
מותג היוקרה של כלמוביל נוטש את תל אביב, ומצטרף לרשימה גדלה והולכת של אולמות תצוגה המתחרים על כספם של בעלי ממון בהרצליה פיתוח. וגם, מותג סמארט חוזר
גם מרצדס עוברת להרצליה. מותג היוקרה המשווק על-ידי חברת כלמוביל, מצטרף למספר מתחרים שכבר קבעו את משכנם הראשי באזור התעשייה של הרצליה פיתוח. לדברי כלמוביל, אולם התצוגה החדש משתרע על שטח בגודל כ-2,000 מ"ר, יוצגו בו כ-30 מכוניות בו-זמנית במגוון דגמים וגרסאות. באירוע השקת האולם חשפה כלמוביל גם את מחירי שני דגמי סמארט אותם היא מתחילה כעת לשווק. הפורטו (fortwo) הזעירה תעלה 100 אלף שקלים, בעוד הפורפור (forfour) הגדולה ממנה תעלה 110 אלף שקלים.
אולם תצוגה חכם
בכלמוביל אומרים כי אולם התצוגה הותאם לגישת העיצוב העולמית של מרצדס, כולל שילובי עץ-מתכת-זכוכית ורקע שחור. באולם התצוגה הגדול יש מספר אזורים, המחולקים לפי קהל היעד הצפוי - החל בדגמי סמארט, דרך דגמים קומפקטיים של מרצדס, רכבי פנאי, דגמים מוכרים ומבוססים מדגמי C ו-E, אזור לדגמים הספורטיביים של חטיבת AMG - כולל ה-C63 העדכנית במחיר של 715 אלף שקלים - ואזור נפרד ללקוחות ה-S קלאס.
עוד מבטיחים בכלמוביל כי מפרטי הדגמים השונים יוצגו על-גבי מכשירי אייפד, בהם ניתן יהיה לקבוע את המפרט המבוקש לרכב העתידי. לדברי המנכ"ל, אריאל פינטו, "מיקומו של האולם המרכזי בסביבה העסקית של הרצליה פיתוח, הרחבת שעות הפעילות והגדלת היצע רכבי התצוגה והמבחן, הינם מהלכים שיביאו להמשך צמיחת המותג בישראל אשר גדל בשנים האחרונות בכ-300% בהיקף המכירות, והינם צעד נוסף להשגת יעד היצרנית להוביל את קטגורית היוקרה העולמית עד שנת 2020".
במרצדס אומרים כי אולם התצוגה הענק והשטח הכולל המוקצה למותג, יארחו בעתיד אירועים תרבותיים שונים. האולם החדש מצטרף לשורה ארוכה של מותגים אשר קבעו משכנם גם באזור התעשייה היוקרתי, בהם קאדילק, לקסוס, אסטון מרטין, אודי, אופל, סיאט, פיז'ו, סיטרואן ו-MG.
סמארט כבר כאן
שני הדגמים החדשים של סמארט, יצרנית ייחודית בנוף השמרני יחסית של תעשיית הרכב, מציגים שיפור משמעותי באיכות לעומת דגמי העבר הפשוטים (והיקרים) יחסית. הפורטו מבוססת על פלטפורמה משותפת לרנו, ומציעה כאן רק מנוע אטמוספרי בנפח ליטר והספק מרבי של 71 כ"ס, יחד עם תיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית טובה לאין שיעור מהתיבה הקודמת בה צוידה המכונית.
מידותיה נותרו ננסיות, עם אורך כללי הזהה לבסיס הגלגלים של מכונית משפחתית (2.7 מטר). משקלה לעומת זאת - עם מיכל דלק מלא - מתקרב לטון. מחירה יעמוד על 100 אלף שקלים, והיא צפויה לקסום כתמיד רק לבעלי ממון רב ו-או למי שאינו זקוק ליותר משני מושבים ויכול להסתפק בנפח הטענה פצפון. שכן היא יקרה בכמה עשרות אלפי שקלים ממתחרות גדולות ומרווחות משמעותית מקטגוריית המיני (קיה פיקנטו, פיז'ו 108).
הפורפור הגדולה ממנה חולקת מרכיבים רבים (והיא אחות תאומה לרנו טווינגו החדשה), ומציעה שילוב דומה של מנוע-גיר. היא ארוכה משמעותית (3.5 מטר), בסיס הגלגלים שלה מתקרב לאורכה של הפורטור (2.5 מטר) אך רוחבה וגובהה כמעט זהה לאחות הזעירה. היא מציעה ארבע דלתות, ארבעה מושבים ונפח תא מטען גדול יותר, אך היא עדיין קטנה יחסית למכוניות מיני ומציעה נפח תא מטען של 185 ליטר בלבד. לשם השוואה, המיני יונדאי i10 ארוכה ממנה ב-15 ס"מ משמעותיים ומציע קיבלת תא מטען גדולה ב-50%. גם הפורפור אמורה אם כן להתחרות בקטגוריית המיני או בקטנות שבסופר-מיני, אך מחירה - 110 אלף שקלים - עשוי להוות מכשול.