שתף קטע נבחר
 

לא לפספס: שלטי החוצות היצירתיים בעולם

מנהלי השיווק בעולם מבינים שאנחנו מתעלמים משלטי חוצות, ומנסים למשוך את תשומת לבנו בכל דרך מקורית. אז מיהם קורבנות האופנה הכי גדולים בעולם, איך הכי כדאי לנווט בכוויית, ומיהי המשתתפת הכי איטית במרתון של פריז? מקבץ הפרסומות היצירתיות בעולם

הצרכן הממוצע נחשף לאלפי מסרים פרסומיים מדי יום: בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט ועל צג הטלפון הסלולרי שלו. אפילו כשאנחנו יוצאים מחוץ לבית, להירגע משטף הפרסומות, אנחנו נתקלים בשלטי חוצות ובפעילויות קידום מכירות שנערכות ברחוב.

 

>>> רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

 

העולם שייך לצעירים? לא בפרסומות האלו

צפו: 10 הפרסומות הטובות כרגע בעולם

ז'ה טם: עשר הפרסומות הרומנטיות בעולם

   

ממרבית הפרסומות ש"מתקיפות אותנו", למדנו להתעלם. הן לא יותר מ"רעש לבן" שאנחנו לא מקדישים אליו מחשבה או קשב. לכן, מנהלי השיווק מסביב לעולם מחפשים כל הזמן דרכים יצירתיות, משעשעות וחכמות כדי למשוך את תשומת הלב שלנו. ליקטתי עבורכם את מה שאני חושב שהוא המיטב היצירתי ביותר של שלטי חוצות ופעילויות רחוב, שנערכו השנה ברחבי תבל. תהנו!

 

ילדים זה צרחה

בקמפיין החוצות של רשת מזללות המזון המהיר, קנטאקי פרייד צ'יקן, רואים ילדים צורחים מרעב כשהפה שלהם יוצר צורה של פריטים מהתפריט של הרשת. כמה פשוט, וכמה גאוני:

 

לקיבינמאט, המשך ישר...

הונדה השיקה בכוויית מכונית מדגם חדש עם GPS מובנה. כדי להסביר את החשיבות שבהסתמכות על מתקן ניווט אמין ולא על הנחיות של מקומיים, הונדה הציבה בצידי הכבישים שלטי חוצות, שמסבירים למה לא כדאי לך לבקש ממקומיים הדרכה לאן לנסוע.



 

 

תראו מה שצבע יכול לעשות

יצרנית דיו למדפסות, העלתה שילוט חוצות משעשע שמורכב מארבע כרזות, שכל אחת מהן "מתכתבת" עם אחת מארבע מחסניות הדיו הצבעוניות שבמדפסת, במטרה להראות שהחיים פשוט לא יכולים להימשך כרגיל אם פתאום נגמר לך הצבע:

 



 

 

צלמו, צלמו, עושים פה חיים

כדי לתקשר את העובדה, שהמצלמה המובנית של אייפון 6 החדש היא איכותית במיוחד, החליטה אפל להפוך את העולם לגלריית צילומים גדולה. היא ביקשה מבעלי אייפון בכל העולם לצלם תמונות ולשלוח אותן לאתר, שנפתח לשם כך במיוחד. 162 צילומים מכל העולם נבחרו, הודפסו על גיליונות ענק ונתלו על שלטי חוצות ברחבי העולם. הנה סרטון שמציג בקצרה את המהלך המורכב הזה:

אבל טלפונים סלולרים יכולים לא רק לצלם תמונות יפות, אלא יכולים גם לפגוע. זה המסר המאד חזק, שעולה מסדרת שלטי החוצות שיזמה סוכנות האו"ם, יוניצף, כדי להסביר לילדים כמה זהירים הם צריכים להיות במה שהם מצלמים ואומרים על חבריהם באפליקציות הסלולריות החברתיות. בכרזות נראים ילד וילדה, שחבריהם "מוציאים אותם להורג" באמצעות סמארטפונים:

  

 

ומאקדחים מדומים - לאקדחים אמיתיים

אחד הוויכוחים המרים בארצות הברית נוגע לקלות, שבה אפשר לרכוש שם כלי נשק שחלקם לא משמש למטרתו המקורית: הגנה עצמית, אלא נעשה בו שימוש בתקריות ירי ואפילו במקרי טבח ללא אבחנה של חפים מפשע. כדי לעורר מודעות לבעייתיות שבמכירת נשק ללא פיקוח, הוקמה במנהטן "חנות נשק", שאפשרה לעוברים ושבים להתרשם מהאקדחים והרובים שבתצוגה, ואפילו לנסות אותם כדי לראות איזה מהם מוצא חן בעיניהם במיוחד. ה-Catch הקטן בחנות הזו הייתה התווית שהוצמדה לכל אחד מכלי הנשק שבה הובהר באיזה ממקרי הטבח האחרונים הוא היה מעורב וכמה אזרחים תמימים נרצחו בגללו:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עשן בעיניך

חברה סינית שמייצרת ומשווקת מטהרי אוויר רצתה לעורר מודעות לזיהום האוויר הגדול, שקיים בסין. איך היא עשתה את זה? באמצעות הקרנה של פרצופים של ילדים צורחים, שהוקרנו על עשן אמיתי, שנפלט מארובות של מפעלים מזהמים ברחבי סין:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

תראו אותי

איך מעוררים מודעות לאלימות נגד נשים? ארגון בריטי עשה שימוש חכם ויצירתי בשלט חוצות דיגיטלי ובתוכנה לזיהוי פנים. כשהשלט "זיהה", שיותר עוברים ושבים מביטים לכיוונו, התמונה שעל השלט השתנתה ועל פניה של האישה שהופיעה עליו התגלו יותר ויותר חבלות, מכות ו"פנסים שחורים", שהוצגו ביחד עם המסר: "אם אתם רואים את האלימות הזו, אתם יכולים למנוע אותה. אל תפנו הצידה את מבטכם. הארגון לסיוע לנשים".

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

קורבנות האופנה של העולם

אנחנו מאד אוהבים לרכוש בגדים אופנתיים וזולים, אבל פחות אוהבים לחשוב איך החברות מצליחות לייצר אותם כל כך בזול. בדרך כלל, מאחורי השמלות האופנתיות שנמכרות במחירי מציאה, עומדים ילדים שמרוויחים פרוטות בעבודות כפייה. וזה המסר החזק שעובר באמצעות קמפיין החוצות, שנוהל בשנה שעברה בברזיל, והראה איך פסים של שמלה או של חולצה הם בעצם סורגי הכלא של הילד, שהכין אותן:
 



 

הפגנות או לא להיות

בחודש מרס השנה עבר בספרד חוק, האוסר על אזרחים להפגין מול הפרלמנט ומול משרדי ממשלה, ובכלל להפגין ללא קבלת אישור מוקדם מהמשטרה.

 

החוק, שנתקל בביקורת חריפה בספרד הוביל ליצירת קמפיין מדהים ביצירתיותו: אם לא נותנים למפגינים פיזיים לעמוד ולהפגין, הסבירו מארגני המחאה, נפגין בדרך היחידה שמותרת לנו על פי החוק החדש: באמצעות הולוגרמות, שצועדות בסך מול מוסדות ממשלתיים ומביעות מחאה סוערת נגד החוק האנטי דמוקרטי הזה. צפו ב"הפגנת רוחות הרפאים" בעצמכם:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אשת המרתון

ואם אנחנו כבר בענייני הפגנות ויצירתיות, הנה דוגמה לפעילות שנועדה להעלות את המודעוּת למחסור במים באפריקה ולצורך של התושבים שם לצעוד מרחקים ארוכים מבתיהם עד לבארות ומקורות המים, בשל היעדר תשתית מתאימה. כחלק מהפעילות, אישה בשם סיאבטו סאנה הוטסה לפריז מהרפובליקה האפריקאית של גמביה בזמן שברחובות העיר הרומנטית ביותר בעולם נערך מירוץ המרתון. בזמן שהרצים רצו 42 ק"מ, צעדה לצידם סיאבטו כשכד מים מסורתי מונח על ראשה ולגופה שלט, שמסביר את מצוקת המים שבארץ מולדתה.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הכותב הוא מומחה לשיווק ומייצג בישראל את ארגון ה-Superbrands הבינלאומי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים