שתף קטע נבחר

הצללית של מאזדה היא מכונית ספורט חדשה

יצרנית הרכב היפנית תציג בקרוב מכונית ספורט חדשה - בינתיים לתצוגה בלבד. ויש רמז עבה: לצידה תוצג מכונית קלאסית עם מנוע רוטורי

מאזדה רומזת על כוונתה לחזור ולהציע מנוע רוטורי (וואנקל), טכנולוגיה ייחודית שאיפיינה כמה ממכוניות הספורט של היצרנית ב-50 השנים האחרונות. מכונית אחרונה שעשתה שימוש במנוע זה הייתה ה-RX-8, שייצורה הופסק לפני שלוש שנים.

 

מכונית הספורט העתידית של מאזדה. תציע מנוע רוטורי? ()
מכונית הספורט העתידית של מאזדה. תציע מנוע רוטורי?

 

בתערוכת טוקיו הקרובה (30 באוקטובר - 8 בנובמבר) מאזדה תציג מכונית ספורט חדשה, במפרט תצוגה. היצרנית לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו של הדגם או אף את שמו, ומסתפקת בינתיים בתמונה אחת חשוכה למדי.

 

מנוע וואנקל של מאזדה ()
מנוע וואנקל של מאזדה

 

אלא שרמז עבה מאוד לכוונות אפשר למצוא בהמשך ההודעה: מאזדה תציג לצד מכונית הספורט החדשה את אחד מדגמיה הקלאסיים, הקוסמו ספורט 110S, שעשה שימוש - ניחשתם נכון - במנוע רוטורי. ליתר דיוק, זה הדגם הראשון אי-פעם שמאזדה הציגה עם הטכנולוגיה הזו, שפותחה על-ידי המהנדס הגרמני פליקס וואנקל בתחילת שנות ה-60. ה-110S הושקה בשנת 1967.

 

מאזדה קוסמו ספורט 110S משנת 1967. תוצג ליד ()
מאזדה קוסמו ספורט 110S משנת 1967. תוצג ליד

 

מנועי וואנקל עושים שימוש ברוטור משולש במקום בוכנות עגולות, ומציעים נפח צנוע והספק גבוה מאוד. למרות השילוב המוצלח, המנועים נודעו לאורך השנים גם בגלל שורה של כשלים - בהם תצרוכת דלק גבוהה מאוד וצריכת שמן. בעיות אלו הובילו לכך שמכוניות רבות שצוידו במנועי וואנקל הוסבו בהמשך למנועי בנזין ודיזל רגילים.

 

 

מאזדה היא האחרונה שעדיין מפתחת את הטכנולוגיה, מצב שנמשך מזה עשרות שנים. היצרנית הציעה מסוף שנות ה-60 ועד היום מכוניות שונות - ספורטיביות ורגילות - עם המנוע הייחודי, בדרך כלל במספרים נמוכים יחסית ולא תמיד באופן סדיר. על-פי שמועות בתעשיית הרכב, היפנים מפתחים גרסה מודרנית של המנוע לשיווק במחליפת ה-RX-8, מכונית ששיווקה אושר ובוטל מספר פעמים, ובעיקר מתעכבת בגלל קשיים טכניים וכספיים שפקדו את מאזדה בעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה RX-8. המחליפה בדרך?
פליקס וואנקל, ממציא הטכנולוגיה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים