הצללית של מאזדה היא מכונית ספורט חדשה
יצרנית הרכב היפנית תציג בקרוב מכונית ספורט חדשה - בינתיים לתצוגה בלבד. ויש רמז עבה: לצידה תוצג מכונית קלאסית עם מנוע רוטורי
מאזדה רומזת על כוונתה לחזור ולהציע מנוע רוטורי (וואנקל), טכנולוגיה ייחודית שאיפיינה כמה ממכוניות הספורט של היצרנית ב-50 השנים האחרונות. מכונית אחרונה שעשתה שימוש במנוע זה הייתה ה-RX-8, שייצורה הופסק לפני שלוש שנים.
בתערוכת טוקיו הקרובה (30 באוקטובר - 8 בנובמבר) מאזדה תציג מכונית ספורט חדשה, במפרט תצוגה. היצרנית לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו של הדגם או אף את שמו, ומסתפקת בינתיים בתמונה אחת חשוכה למדי.
אלא שרמז עבה מאוד לכוונות אפשר למצוא בהמשך ההודעה: מאזדה תציג לצד מכונית הספורט החדשה את אחד מדגמיה הקלאסיים, הקוסמו ספורט 110S, שעשה שימוש - ניחשתם נכון - במנוע רוטורי. ליתר דיוק, זה הדגם הראשון אי-פעם שמאזדה הציגה עם הטכנולוגיה הזו, שפותחה על-ידי המהנדס הגרמני פליקס וואנקל בתחילת שנות ה-60. ה-110S הושקה בשנת 1967.
מנועי וואנקל עושים שימוש ברוטור משולש במקום בוכנות עגולות, ומציעים נפח צנוע והספק גבוה מאוד. למרות השילוב המוצלח, המנועים נודעו לאורך השנים גם בגלל שורה של כשלים - בהם תצרוכת דלק גבוהה מאוד וצריכת שמן. בעיות אלו הובילו לכך שמכוניות רבות שצוידו במנועי וואנקל הוסבו בהמשך למנועי בנזין ודיזל רגילים.
מאזדה היא האחרונה שעדיין מפתחת את הטכנולוגיה, מצב שנמשך מזה עשרות שנים. היצרנית הציעה מסוף שנות ה-60 ועד היום מכוניות שונות - ספורטיביות ורגילות - עם המנוע הייחודי, בדרך כלל במספרים נמוכים יחסית ולא תמיד באופן סדיר. על-פי שמועות בתעשיית הרכב, היפנים מפתחים גרסה מודרנית של המנוע לשיווק במחליפת ה-RX-8, מכונית ששיווקה אושר ובוטל מספר פעמים, ובעיקר מתעכבת בגלל קשיים טכניים וכספיים שפקדו את מאזדה בעבר.