נחשף מאזדה CX-9 - קרוסאובר 7 מושבים
הקרוסאובר הגדול של מאזדה נחשף עם עיצוב חדש, ולראשונה מנוע סקאייאקטיב עם מגדש טורבו. יגיע לישראל לקראת סוף 2016
מאזדה חשפה את ה-CX-9, דור שני של רכב הפנאי הגדול. הרכב, שהוצג לראשונה בשנת 2006 ולא הגיע לישראל, צפוי הפעם לנחות גם אצלנו - עם שבעה מושבים והנעה קדמית או כפולה. בניגוד לקודמו, ה-CX-9החדש לא מבוסס על פורד אדג' - אלא על פלטפורמה חדשה של מאזדה.
היצרנית היפנית מפתיעה, ובניגוד להערכות המוקדמות תציע ב-CX-9 מנוע טורבו-בנזין. זוהי פעם ראשונה בה מאזדה מציעה מנוע כזה מאז השיקה לפני מספר שנים את סדרת ה"סקאייאקטיב" (Skyactiv). המנוע החדש יציע נפח של 2.5 ליטר, הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד, והוא יחליף את מנוע ה-V6 הוותיק של פורד שהוצע ב-CX-9 הקודם. מאזדה מבטיחה שיפור של 20 בתצרוכת הדלק לעומת דגם זה, אך לא נוקבת בינתיים בנתוני תצרוכת דלק וביצועים רשמיים.
הדגם החדש יוצע עם הנעה קדמית או כפולה, ובשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. ייתכן כי בהמשך יצטרפו גרסאות נוספות - עם מנועי הסקאייאקטיב המוכרים (2.0 או 2.5 ליטר). בשלב זה לא ידוע איזו גרסה תשווק בישראל.
הפתעה נוספת עם השקת ה-CX-9 החדש, נוגעת למידות הרכב. מאזדה מציינת כי אורך הרכב החדש עומד על 506.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו על 293 ס"מ, זאת בניגוד להערכות קודמות לפיהן ה-CX-9 יהיה דומה במידותיו ל-CX-5. מאזדה מבטיחה על-כן מרווח מספק לשבעה נוסעים בשלוש שורות (2+3+2). למרות שמידותיו דומות ל-CX-9 היוצא, הדור החדש קל מקודמו בעד 130 ק"ג - עובדה שתסייע לתצרוכת הדלק ולביצועים.
מה שפחות מפתיע הוא העיצוב - כצפוי, מאזדה שמרה אותו כמעט זהה לדגם התצוגה מתערוכת פרנקפורט אשתקד, הקוארו (Koeru).
גרסת התצוגה משנה שעברה:
אבזור הבטיחות והמותרות שודרג, ויכלול בלימת חירום אוטונומית, התראת אי-שמירת מרחק, התקרת סטיה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, אורות אדפטיביים למניעת סינוור והתראת רכב בשטח מת. בתא הנוסעים תוצע תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 וריפודי עור נאפה.
מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר ל-ynet כי הדגם החדש ישווק בישראל בסמוך להשקתו באמריקה. זו צפויה לקראת הרבעון הרביעי של 2016. מחיר הדגם החדש עדיין אינו ידוע.