שתף קטע נבחר

מרצדס E קלאס - ועכשיו גם סטיישן שרירי

מותג היוקרה הגרמני חושף את גרסת הסטיישן למכונית הסלון החדשה והמתקדמת. ולא שוכח להצמיד לה גם דגם כוחני במיוחד

המרצדס שמבטיחה להיות הכל, עבור כולם. לאחר שחשפה לפני שבועות ספורים את ה-E קלאס החדשה, כנראה המכונית הסדרתית המתקדמת ביותר מבחינת מערכות בטיחות, שהצטרפה לשוק הרכב השנה, מציגה היום (ב') מרצדס את גרסת הסטיישן שלה. עם תא מטען עצום בגודלו (670 ליטר) גם כאשר המושבים מאחור ניצבים, או 1820 ליטר כאשר הם מקופלים. מרצדס מבטיחה כי לקראת סוף השנה תצרף גם גרסה עם שורת מושבים שלישית לילדים מאחור, ותהפוך בכך את הסטיישן לבעלת שבעה מקומות ישיבה.

 

 

הסטיישן מבוססת כמובן על מכלולי ה-E קלאס סדאן, ועושה שימוש בסוללת מנועים הכוללת דיזלים נחשקים באירופה ושרירנים מתבקשים. בין היתר בדמותו של החזק בהיצע (בינתיים, עד הגעתו של ה-63) העונה לשם E43, עם 3.0 ליטר V6 ומגדש כפול המייצרים 400 כ"ס. גרסה זו תשווק עם מערכת ההנעה הכפולה של מרצדס (4Matic) ותיבת תשעה הילוכים - אשר תמצא מקום בכל הגרסאות.

 

 

מאחור תצייד מרצדס את הסטיישן במערך מתלים אדפטיבי, והגרסאת החזקות יותר של הדור השישי יעברו כיול בהתאם. אך יש להניח כי גולת הכותרת ב-E קלאס סטיישן תהיה דומה לזו של גרסת הסדאן - שלל מערכות בטיחות, נוחות, בידור ותקשורת מתקדמות.

 

ראשית וחשוב מכל, ה-E היא נכון להיום המכונית הסדרתית "הכי אוטונומית" על הכביש, עם בקרת שיוט אדפטיבית - הכללת אפשרות עצירה מלאה עד 30 שניות - גם במהירות 210 קמ"ש, זיהוי תמרורוים והתאמת מהירות בהתאם, שמירה על נתיב ללא קשר למהירות ואפילו מעבר נתיבים אוטונומי אם הנהג מאותת והנתיב פנוי.

 

 

גם בתחום מערכות הבידור והמידע העמיסה מרצדס על ה-E מכל טוב. שלא מקרה, היא כבר זכתה לכינוי "בייבי S", עדות לכך שהיא מציעה את כל הטוב שיש בספינת הדגל המיתולוגית של היצרנית, במחיר נמוך משמעותית. ועם זאת, גבוה למדי עבור מרבית האנושות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
E קלאס סטיישן - עם הרבה כוח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים