שתף קטע נבחר
 

הרוג ראשון בנהיגה אוטונומית עם טסלה S

נהג מכונית מדגם טסלה S התנגש במשאית ונהרג, בזמן שהמכונית פעלה במצב אוטונומי-מלא. לדברי נהג המשאית, ההרוג צפה בזמן הנהיגה בסרט הארי פוטר

ג'ושואה בראון (40) מאוהיו הוא ההרוג הראשון ברכב שנסע באופן אוטונומי לחלוטין, מבלי שהנהג אחז בהגה וכנראה מבלי שהביט על הכביש שלפניו. לפי הערכות בארה"ב, מערכות האופטיקה והמיחשוב בטסלה S של איש הכוחות המיוחדים לשעבר ובעל חברה שעסקה בטכנולוגיה מתקדמת, לא זיהתה משאית פונה על הכביש המהיר בוויליסטון, פלורידה. "הוא חצה את הנגרר שלי מבלי שהספקתי לזהות אותו כלל", אמר פרנק בארזי (62), נהג משאית הענק.

 

סרטון ההתחמקות מתאונה עם משאית שהעלה בראון לפני כשלושה חודשים  

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לפני כשלושה חודשים פרסם בראון סרטון ביוטיוב, בו הוא מתעד כיצד "טסי", השם שהעניק לטסלה S שלו, מתחמקת באופן אוטונומי לחלוטין מתאונה עם משאית והעניק לה ולאיש מאחורי המותג החשמלי, אלון מאסק, מחמאות: "המכונית הכי טובה שאי פעם רכשתי", כתב.

 

תרשים התאונה לפי משטרת התנועה בפלורידה (Courtesy of the Florida Highway Patrol) (Courtesy of the Florida Highway Patrol)
תרשים התאונה לפי משטרת התנועה בפלורידה(Courtesy of the Florida Highway Patrol)

 

לדבריו של בארזי, המכונית המרוסקת המשיכה בדהרה של כמה מאות מטרים עד שפגעה בעמוד. "כאשר הגעתי לרכב, נוגן עדיין הסרט הארי פוטר על המסך", אמר לסוכנות הידיעות AP. הרשויות בארה"ב הודיעו כי יחקרו את תכנון וביצועי המערכת בה מצוידת הטסלה S. בתיעוד חקירת התאונה שהגיע לידי כלי תקשורת בארה"ב, הובהר כי בזמן התאונה - שאירעה ב-7 במאי השנה - הייתה המערכת במצב "נהיגה אוטומטית" המיועד לשימוש בעיקר בכבישים מהירים, וכי עקב סינוור לא הופעלה מערכת הבלמים בזמן שהמכונית התקרבה לעצם העצום שלפניה. המשאית, כך עולה מדו"חות המשטרה, פנתה שמאלה כאשר הטסלה התקרבה אליה במהירות, בצומת ללא רמזור על כביש מהיר. אלון מאסק צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו: "תנחומים על האבידה הטרגית".

 

לדברי טסלה, זו תאונה קטלנית ראשונה בה מעורבת מערכת נהיגה אוטונומית לאחר כ-210 מיליון קילומטרים שצברה עד היום בצי מכוניות טסלה. עוד אמרו כי לפני שנעשה שימוש במערכת במצב אוטונומי לחלוטין, על הנהג לקחת בחשבון כי מדובר (רק) במערכת-תומכת, הדורשת מהנהג להשאיר את ידיו על ההגה בכל זמן, וכי עליו "להשאר בשליטה על הרכב כדי שיוכל להתערב בכל רגע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית אוטונומית - לנהוג ולקרוא
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים