תיעוד מהרחפן: כך נראות העבודות להרחבת תחנת רכבת השלום בתל אביב
ביממה האחרונה ביצעה רכבת ישראל את אחד המבצעים המורכבים בתולדותיה לשדרוג תחנת השלום שבה עוברים 55 אלף נוסעים ביממה. שני מבני ענק במשקל של 560 טונות פלדה הונפו במבצע ההנדסי שחולל גם סערה פוליטית. כך נראות העבודות ממעוף הרחפן
בסוף השבוע ביצעה רכבת ישראל את אחד המבצעים ההנדסיים המורכבים בתולדותיה להרחבת תחנת "תל אביב השלום". במסגרת המבצע שחולל סערה פוליטית סביב העבודות בשבת הונפו שני מבני ענק במשקל כולל של 560 טונות םלדה, בגובה של 6.4 מטרים ובאורך של 60 מטרים.
אורך המבנה החדש שיגדיל את שטח הטרמינל וייאפשר תנועת נוסעים נוחה יותר אל התחנה וממנה שקול לשני קרונות רכבת, משקלם שקול לכשלושה קרונות וגובהם יותר מקרון רכבת דו-קומתי.
בתחנת השלום עוברים מדי יום כ-55 אלף נוסעים והעבודות נדרשו כדי להיערך לגידול במספר הנוסעים בשנים הקרובות. מטרת העבודות לשפר את רמת השירות הניתנת ללקוחות הרכבת, והוספת טרמינל חדש לכניסה וליציאת נוסעים מתחנת הרכבת היישר אל גשר השלום מדרום.
הפרויקט מצטרף למספר עבודות תשתית ושדרוג שמבצעת רכבת ישראל באזור תל אביב, כחלק מהיערכותה לקליטת קו הרכבת החשמלי הראשון בישראל - הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב. במסגרת זו יבוצעו במהלך השנתיים הקרובות עבודות תשתית נרחבות במסילות ובתחנות הרכבת של תל אביב והרצליה במטרה להתאימן לחשמול ולמערכת האיתות המתקדמת בעולם.
המבצע בשבת בוצע בתיאום מלא של משרדי הממשלה, משטרת ישראל ועיריית תל אביב. קטעי כביש בנתיבי איילון ורחובות באזור תחנת רכבת השלום בתל אביב נחסמו לתנועה כבר אתמול בשעה 16:00. התנועה באזור צפויה להתחדש במוצאי שבת בשעה 20:30.
אמש חסמה המשטרה לתנועה את הירידה לנתיבי איילון לכיוון דרום מהמחלפים: קק"ל, רוקח וארלוזורוב. החסימה נועדה למנוע עומסי תנועה כבדים שהחלו להירשם סמוך לעבודות הצבת טרמינל הרכבת החדש. היום נפתחו הנתיבים והחסימות התמקדו באזור מחלף השלום עצמו. תנועת כלי הרכב הוסטה באיילון דרום למחלף השלום מכיוון צפון חזרה מצדו הדרומי של הגשר. באיילון צפון נחסמה העלייה למחלף השלום והוצבה חסימה ברחוב גבעת התחמושת על גשר השלום. כמו כן נאסרה הגישה להולכי רגל ברחוב לשני הכיוונים.