שתף קטע נבחר
 

מהירה מפרארי, חסכונית מפריוס ומגיעה מסין

אחת המכוניות המרשימות שהוצגו לאחרונה, עם ביצועי על וחסכנות של מכונית היברידית קטנה, מגיעה דווקא מתעשיית הרכב של סין

יצרנית רכב חשמלי סינית חושפת מכונית על חשמלית עם ביצועים של פרארי קיצונית וחסכנות של טויוטה פריוס ידידותית לסביבה. היצרנית בעלת השם - שאינו מותיר ספק - NextEV, תייצר רק 6 יחידות מה-NIO EP9, שכן היא משמשת בעיקר כהצהרת כוונות עבור החברה הצעירה. ב-2017 היא צפויה להשיק מכונית עממית בעלת יחידת הנעה, נכון, כל-חשמלית.

 

NIO EP9

NIO EP9

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

למרות שהיא מיועדת לשימוש בכביש הציבורי, ה-NIO EP9 נבנתה בתקנים המחמירים של מכוניות LMP1 מסבב מרוצי הסיבולת של ה-FIA. גוף המכונית כולל מסיט אוויר מלפנים וספוילר אחורי מתכווננים, המייצרים לטענת החברה כוח הצמדה של 2,447 ק"ג, כפול מזה של מכונית פורמולה 1, תוך שהיא מסוגלת לעמוד בתאוצה צידית של G2.53. תא הנוסעים מינימליסטי וייעודי כמקובל ברכבי מירוץ, עם הגה שטוח בחלקו העליון ומתגים למצבי נהיגה שונים מההגה, צמד מסכי תצוגת נתונים לנהג ומסך תצוגת נתונים גדול מול הנוסע. מושבי המירוץ עשויים מיציקה אחת של סיבי פחם עם חגורות 5 נקודות ייעודית.

 

 

ל-NIO EP9 ארבעה מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 1360 כ"ס ו-150.9 קג"מ. למרות משקל עצמי גבוה יחסית - 1,735 ק"ג, כ-200 ק"ג יותר מלה-פרארי - התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.7 שניות, זהה למכונית העל ממראנלו. מעמידה ל-200 קמ"ש היא תגיע ב-7.1 שניות (שתי עשיריות שניה מהר יותר מפורשה 918 ספיידר) ול-300 קמ"ש היא נדרשת לעוד 8.8 שניות. מרשים לא פחות הוא טווח הנסיעה שעומד על 427 ק"מ. טעינת המצברים תארך רק 45 דקות.

 

 

כדי להוכיח את יכולות המכונית בעולם האמיתי, ה-NIO EP9 הקיפה את מסלול הנורבורגרינג בזמן מרשים של 7 דקות ו-5.1 שניות ההופך אותה למכונית החשמלית המהירה ביותר ב"גיהינום הירוק", 17.2 שניות פחות מהשיא הקודם שקבעה טויוטה ו-8.1 שניות פחות מפורשה 918 – המכונית עם רישוי לכביש ציבורי המהירה ביותר בעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים