ג'יפ ופורד מחזירות לחיים את אגדות השטח
שני דגמים שהפכו למיתולוגיים עוד בחייהם, צפויים לחזור לכבישים לאחר הפסקת ייצור של כ-20 שנים
בעוד שרכבי השטח אמיתיים הולכים ונכחדים, יצרניות הרכב האמריקאיות ג'יפ ופורד הכריזו בתערוכות דטרויט על חזרתן המתוכננת של שתי אגדות שטח - ג'יפ ואגוניר ופורד ברונקו. הווגוניר והברונקו היו מרכבי השטח הפופולאריים בארה"ב במהלך שנים ארוכות, עד שהוחלפו על ידי דגמי פנאי שטח מודרניים - גרנד-צ'ירוקי ואקספלורר בהתאמה.
עבור פורד זו אינה פעם ראשונה בה היא מבטיחה להחיות את האייקון האמריקאי. כבר ב-2004 הציגה אבטיפוס לבורונקו, אבל למרות התלהבות רבה הוא לא הבשיל לגרסת יצור. כעת מבטיחים בפורד להחזיר את הברונקו לחיים ב-2020, מהלך שנועד כנראה לשמר את המורשת, נוכח התוכניות הגרנדיוזיות לכלי רכב חשמליים ואוטונומיים.
סגן נשיא פורד, המנהל הטכני הראשי והאיש שחתום על מכוניות כמו ה-GT וה-RS, ראג' נאיר, אמר שהברונקו יתבסס על שלדת הסולם של האוורסט, רכב השטח המיועד למדינות מתפתחות ומתבסס בעצמו על טנדר הריינג'ר. לדבריו, "הברונקו יציע מידות דומות לריינג'ר ולאוורסט, אבל הוא יבדל בעיצוב מזוהה ובהתאמות נוספות לטעם הלקוחות האמריקאים, ובעיקר יציע יכולת שטח יוצאת דופן".
גם ג'יפ שמה קץ לחרושת השמועות והצהירה כי תחזיר את דגם הוואגוניר, שנחשב בקרב האמריקאים לרכב הפנאי שטח היוקרתי הראשון שהושק עשור לפני הריינג' רובר. בשונה מהציפיות, לפיהן מדובר יהיה בגרסה מוארכת לגרנד-צ'ירוקי, היצרנית דיווחה כי הוא יתבסס על שלדת סולם חדשה. בכך מכוונת ג'יפ את הוואגוניר להתחרות בקטגוריית ה-SUV הפופולארית והרווחית בצפון אמריקה, מול קאדילק אסקלייד ולינקולן נוויגייטור.
גיפ ואגוניר - שירות גם בצה"ל