שתף קטע נבחר
 

פתחתם חנות אינטרנטית? כך תשווקו אותה

עולם הדיגיטל והרשתות החברתיות מספק לכם מגוון כלים לשיווק העסק המקוון שלכם. מומחים מסבירים איך מנצחים בתחרות על תודעת הגולשים

בשיתוף דואר ישראל

 

מצד אחד, כל חנות אינטרנטית חשופה, מעצם נוכחותה ברשת, למספר עצום של גולשים ולקוחות פוטנציאליים. מצד שני, התחרות ברשת היא עזה במיוחד. כל עסק אינטרנטי צריך להתחרות לא רק בעסקים פיזיים שפועלים באותו תחום, אלא גם בעסקים מקוונים אחרים, שהולכים ומתרבים בקצב מסחרר.

 

מוכרים ברשת - לכל הכתבות

 

אז איך מתבלטים בגוגל ואיך מנצלים את פייסבוק לצורך שיווק העסק? קבלו את עצות מומחי השיווק הדיגיטלי.

 

נוכחות בפייסבוק - חובה

"כיום אי-אפשר לוותר על פייסבוק כערוץ שיווק לעסק. גולשים שוהים בפייסבוק כל הזמן והם לא אוהבים מעברים רבים מדי לפלטפורמות אחרות", אומרת אפרת צרי, מומחית לשיווק דיגיטלי.

 

לא לשכוח דף פייסבוק (אילוסטרציה: Shutterstock) (אילוסטרציה: Shutterstock)
לא לשכוח דף פייסבוק(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

לדבריה, ניתן להטמיע את החנות האינטרנטית בתוך דף פייסבוק או לחלופין לפתוח בפייסבוק דף עסקי לחנות. צרי: "על-מנת ליצור חשיפה לדף עסקי בפייסבוק מומלץ להשתמש בפרסום ממומן, כי מעט גולשים מגיעים לדפים כאלה ביוזמתם".

 

ואם לא מעוניינים להשקיע כסף בפרסום? צרי: "במקרה כזה, ניתן להשתמש בפרופיל האישי כדי לחשוף את החנות לגולשים, כי הפרופיל האישי מקבל יותר חשיפה, כל עוד יש לכם מספיק חברים".

 

לנצח את גוגל

איך דואגים שאתר החנות יופיע בתוצאות הראשונות של חיפוש רלוונטי בגוגל? איתי צמיר, יועץ ומרצה לאסטרטגיה ושיווק דיגיטלי, מסביר: "אפשר לעשות זאת באמצעות חברות המתמחות ב-SEO ("קידום אורגני של אתרים במנועי חיפוש", נ"ט) ויש גם צעדים שניתן לעשות באופן עצמאי. אם לאתר החנות יש נוכחות חזקה ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק ויוטיוב, וככל שיותר אתרים רלוונטיים מפנים לאתר העסק, כך יש לו סיכוי טוב יותר להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל".

 

 

צמיר מוסיף, כי ככל שהאתר החנות בנוי בצורה טובה ונוחה יותר, עם תוכן נגיש ומזמין, שניתן לנווט בתוכו בקלות, כך משתפר מעמדו בדירוג של גוגל. "למשל", הוא מוסיף, "לאתר שנטען מהר יש יותר סיכוי לדירוג גבוה מאשר לאתר שנטען לאט".

 

עולם תוכן עשיר

המומחים ממליצים לא להסתפק בשיווק ישיר של מוצרי החנות האינטרנטית, אלא להציע לקהל היעד תוכן רלוונטי שיעטוף את המוצרים ויעורר אצלו עניין בעסק שלכם. צמיר: "אפשר, למשל, לפנות למשפיענים במדיה החברתית, כמו בלוגרים שעוסקים בנושאים קרובים לתחום הפעילות של החנות ולעניין אותם במוצר כדי שיצרו סביבו תוכן. לדוגמה, בעל יקב שפתח חנות אינטרנטית, יכול להציע לבלוגר שכותב על קולינריה, להתנסות ביין מסוים של היקב, ולכתוב עליו במסגרת כתבה כללית על יינות או ארוחות מלוות ביין".

 

אפשרות נוספת, לדברי צמיר, היא לקדם בתשלום תוכן בעל ערך שנוגע לעסק שלכם דרך פלטפורמות שמיועדות לקידום תכנים, כמו Outbrain או Taboola. הפלטפורמות האלה ידאגו לנתב גולשים באתרים שונים, ובהם אתרי תקשורת פופולריים, למאמרים וכתבות שיצרתם, וכך לחשוף אותם לעסק שלכם.

 

לדברי צרי: "תמיד רצוי להציע לגולשים לא רק הטבות מסחריות, אלא גם ידע כלשהו, אם דרך גורם שלישי ואם באתר החנות. לדוגמה, אם החנות מוכרת מוצרים ידידותיים לסביבה כדאי להתייחס באתר לחשיבותם של מוצרים אקולוגיים".

 

קהילה תומכת

אגב תוכן, צרי ממליצה בחום ליצור קהילה של גולשים סביב נושאים הקשורים לתחום העסק ולהפיץ בקהילה תוכן בעל ערך. "למשל, בעלת חנות אינטרנטית לאופניים יכולה לפתוח קבוצת פייסבוק לאוהבי אופניים מושבעים ולהעלות תכנים שנוגעים לנושא, כמו מסלולים מומלצים לטיולי אופניים. כך בעלת החנות ממצבת את עצמה כסמכות מקצועית בתחום האופניים ויוצרת חשיפה אדירה למותג שלה מול קהל היעד".

 

קהילות עניין מסוג זה ניתן ליצור גם באמצעות פתיחת בלוג או הקמת קבוצה ברשת הלינקדאין, מוסיפה צרי, ומדגישה: "תכנים שיווקיים שמופצים באמצעות צד שלישי או דרך קהילת תוכן נתפסים כאמינים יותר".

 

ללכת אחרי קהל היעד

כיום, אמצעי המדיה הדיגיטליים מאפשרים לבעלי עסקים לפלח בצורה מדויקת יותר מאי-פעם את קהלי היעד שלהם ולפנות אליהם באופן ממוקד. צמיר: "באמצעות רימרקטינג, כלי שיווק בתשלום, ניתן לעקוב ברחבי הרשת אחרי תנועת גולשים שנכנסו לחנות ולהגיש להם גם באתרים אחרים מסרים המותאמים להתנהגותם בחנות. אם למשל, גולש התעניין בסוג מסוים של מוצרים בחנות, ניתן להגיש לו מסר שקשור לאותה קטגוריית מוצרים".

 

אפרת צרי  (צילום: שרון נתנסון)
אפרת צרי (צילום: שרון נתנסון)

איתי צמיר (צילום: "אולפני פוקס")
איתי צמיר(צילום: "אולפני פוקס")

 

לדברי צרי: "פייסבוק מסייע לבעלי עסקים לאפיין את קהל היעד שלהם בצורה מאוד יעילה. ניתן להפנות את הפרסום הממומן לקהלים מוגדרים מבחינת מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר ואפילו מקצועות ותחביבים, ולכן ההשקעה בפרסום כזה לרוב משתלמת".

 

צרי ממליצה גם להשתמש במערכת ניוזלטר, שהוכחה, לדבריה, ככלי שיווקי מאוד יעיל, כדי לשלוח ללקוחות וגולשים שביקרו באתר החנות עדכונים במייל באופן קבוע על מוצרים חדשים, מבצעים ועוד.

 

לנצל את השחקנים הגדולים

ישנם סוחרים שבוחרים להקים חנות אינטרנטית בתוך פלטפורמה של אתרי מסחר קיימים, כמו ebay ו-Etsy. לדברי צרי, במקרה כזה, עצם ההשתייכות לאתר גדול ומוכר, מקנה לחנות יתרון שיווקי מסוים. "האתרים הגדולים נחשבים לאמינים ותנועת הגולשים בהם רבה מאוד. מעבר לזה, אתרים כאלה מספקים לחנויות כלים שמסייעים להן לנתב אליהן גולשים. בעל העסק מתייג את המוצרים שלו לפי קטגוריות ותת-קטגוריות שקיימות באתר, וכך מגדילים את הסיכוי שגולשים יגיעו לחנות באמצעות חיפוש לפי מילות מפתח רלוונטיות".

 

בכל ערוץ אפשרי

צמיר מדגיש: "החוכמה היא לנסות להציג את הסיפור הייחודי של העסק בצורה עקבית בכל מעגלי השיווק העומדים לרשותו: באתר ובדף הפייסבוק של העסק, במדיה שנרכשת על-ידי העסק, כמו מודעות ממומנות ותוכן מקודם בפלטפורמות לקידום תכנים, ובמדיה שמנוהלת על-ידי צד שלישי, כמו בלוגרים. אם העסק יצליח לספר את אותו סיפור בכל אחד מהמעגלים הללו, ייווצר ביניהם היזון הדדי, שיתרום לנוכחות ולבולטות הכוללת של העסק ברשת".

 

צרי, מצדה, מזכירה שתי נקודות בסיסיות: "חשוב שאתר החנות יהיה מותאם לגלישה בסמארטפון, ושהוא יהיה אטרקטיבי כבר ממבט ראשון, עם תמונות באיכות מעולה, כי בחיפוש הוא עולה עם עוד אתרים, וצריך לבלוט לטובה".

 

בשיתוף דואר ישראל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים