שתף קטע נבחר
 

ללכת על כל הקופה: לקוחות כללית מקבלים יותר ומתלוננים פחות

אחת ההחלטות החשובות שעלינו לקבל בכל הנוגע לבריאותנו ולבריאות משפחתנו היא בחירת קופת החולים בה נהיה מבוטחים. לכן, חשוב שנוודא כי קופת החולים בה אנו מבוטחים היא הקופה שמעניקה לנו שירות איכותי הטוב, המקצועי והמשתלם ביותר. דו"חות משרד הבריאות לשנת 2016 שפורסמו לאחרונה קובעים כי מבין כל קופות החולים בישראל - לקוחות כללית מתלוננים הכי פחות, מקבלים את החזרים הגבוהים ביותר במסגרת השב"ן, וכי חווית המטופל ושביעות הרצון בבתי החולים של כללית היא הגבוהה ביותר

כללית מעניקה שירותים רפואיים ליותר מ-4.4 מיליון לקוחות, שהם רוב תושבי מדינת ישראל. מדובר בקופה הגדולה בארץ עם קהל הלקוחות החדשים המצטרפים הגבוה ביותר. מנתוני ביטוח לאומי עולה כי בשנת 2016 בחרו להצטרף לכללית 54,782 לקוחות. לכללית הפריסה הארצית הרחבה ביותר של שירותים רפואיים הכוללת: 1,400 מרפאות, 420 בתי מרקחת, 11 אלף רופאים, 10,500 אחיות, 14 בתי חולים שמקיימים קשר מקצועי ורציף עם מיטב המומחים בקהילה, צוות מיומן ומקצועי של אלפי רופאים, אחיות, רוקחים, עובדים פרא-רפואיים ועובדי מנהל ומאות מכונים ומעבדות.

 (צילום: איציק קנטי) (צילום: איציק קנטי)
(צילום: איציק קנטי)


כללית, בהיותה ארגון הבריאות הגדול בישראל, מחויבת להעניק ללקוחותיה שירות רפואי בסטנדרטים הגבוהים ביותר הן מבחינת רפואית והן מבחינה שירותית. בחודש האחרון פורסמו שלושה דו"חות חשובים על ידי משרד הבריאות שעוסקים בנושאים הבאים: מספר התלונות שהוגשו על ידי אזרחים נגד קופות החולים, נתונים כספיים של תכניות השב"ן (שירותי בריאות נוספים) וחווית המטופל המוענקים על ידי בתי החולים. בשלושת הדוחות נמצא כי כללית מובילה לעומת שאר הקופות.

 

הכי פחות תלונות

אחד המדדים החשובים ביותר בהצלחתה של קופת חולים היא איכות הטיפול והשירות המעניקים ביטחון ותחושת אמון בקרב המטופלים. בדו"ח משרד הבריאות נמצא כי כללית היא הקופה בעלת השיעור היחסי הנמוך ביותר של תלונות שנמצאו מוצדקות. ממצאי הדו"ח מלמדים על איכות הטיפול והשירות המיטביים שכללית מעניקה ללקוחותיה וכי הם מממשים את זכויותיהם.

 

הדו"ח מחולק למספר נושאים ועוסק בפניות הנוגעות לזכאות על פי סל השירותים הציבורי, בחירת נותן שירותים, טיפול מנהלי, שירותי בריאות נוספים (שב"ן) ורפואת חירום. הנתון המרשים ביותר אשר עולה מהדו"ח הוא על אף שכללית מספקת שירות להכי הרבה לקוחות מבין כל הקופות הקטנות ממנה בהרבה – מספר התלונות המוצדקות הוא הנמוך ביותר מבין קופות החולים השונות.

 

החזרי הביטוח הגבוהים ביותר

הדו"ח עוד קובע כי "כללית מושלם" ו"כללית פלטינום", תוכניות השב"ן הגדולות בישראל, מציעות את הכיסויים הרחבים והכדאיים ביותר וכי לקוחותיה נהנים מההחזרים הגבוהים ביותר מבין כל קופות החולים. שתי תכניות הביטוח מובילות בהחזרים בשירותי התייעצות עם רופא מומחה ובהנחות על תרופות וחיסונים. בנוסף, לקוחות כללית ממשים את זכויותיהם במסגרת הביטוחים המשלימים בשיעורים גבוהים.

 

מבחינת הנתונים הכמותיים והכספיים של תוכניות השב"ן בכל קופות החולים עולה כי על כל שקל שמשקיע המבוטח הוא נהנה מהחזר של 90 אגורות בתכנית "כללית מושלם", ומהחזר בגובה של 79 אגורות בתוכנית "כללית פלטינום". עוד עולה מהדו"ח כי לקוחות כללית נהנים מהחזר ממוצע בגובה של 581 שקלים, שיפור של 2% בהשוואה לאשתקד.

 

ראשונים בסקר חוויית המטופל ושביעות רצון בבתי החולים

דו"ח משרד הבריאות בדק בין היתר את חווית המטופל ושביעות הרצון מהטיפול הניתן בבתי חולים כללים. הסקר נערך זו השנה השנייה ברציפות, במסגרתו נדגמו 23 בתי חולים כללים. בכל בית חולים נסקרו 500 מטופלים אשר השיבו לשאלות הנוגעות לשביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על בית החולים, יחס הצוותים המטופלים, מתן מידע והסברים בצורה בהירה, יעילות, רצף הטיפול בתחנות השונות, סביבה ותנאים פיזיים.

 

 

לכללית, כאמור, 14 בתי חולים שפרוסים ברחבי הארץ, ביניהם בילינסון, מאיר, סורוקה, העמק, שניידר וכרמל. מתוצאות הסקר עולה כי בתי החולים של כללית בראש רשימת הדירוג: בתי החולים "בילינסון", "כרמל" ו"השרון" מובילים בראש הדירוג עם ממוצע של 81%, מרכז רפואי "העמק" מדורג במקום השני עם ממוצע של 80% ובהמשך גם המרכזים הרפואיים "מאיר", שהגיע בדירוג הסופי לתוצאה של 79% והמרכז הרפואי "סורוקה" שדורג עם תוצאה של 77%.

 

מעוניינים להתקדם לכללית? לחצו כאן למידע נוסף 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים