שתף קטע נבחר
 

החזון של waze: להפחית עומסי תנועה, לנסוע ב-carpool

בשיחה עם עיתונאים אמר מנכ"ל waze נועם ברדין כי 80 מיליון בני-אדם משתמשים בקביעות באפליקציה שפותחה בישראל. הוא אמר כי waze תגייס עוד עשרות עובדים בארץ והבטיח לעשות הכל להפחית את הפקקים – בעיקר על-ידי נסיעה משותפת

עם 80 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, ביניהם 2.7 מיליון בישראל, הפכה waze לאפליקציית הניווט המועדפות על נהגים רבים. אבל בחברה שנוסדה בישראל לא עוצרים ומסמנים כבר את היעד הבא - הפחתת הפקקים.

 

סרטון תדמית של וייז

סרטון תדמית של וייז

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בשיחה עם עיתונאים בתל-אביב אמר מנכ"ל waze וסמנכ"ל גוגל, נועם ברדין, כי בישראל מתקבלים בחודש 1.2 מיליון דיווחים באמצעות waze. אמנם רוב הדיווחים הם על "רכב תקוע בצידי הדרך" או על פקק תנועה, אבל יש גם דיווחים מצילי חיים. "אנחנו ראשונים לדעת וראשונים לדווח", אמר ברדין. הוא דיבר על שיתוף הפעולה עם מד"א ואמר כי הדיווחים ל-waze מגיעים ב-10-15% מהר יותר מאשר בערוצי דיווח מקבילים – בזכות הנהגים שמדווחים.

  

כיום מעסיקה waze 320 עובדים, 200 מהם במשרדים בישראל. בחברה רוצים לגייס עוד 120 עובדים, 50 מהם בישראל. "היה לנו מזל שגוגל קנו אותנו", אמר ברדין. "הם נתנו לנו ספייס. אנחנו מאוד עצמאיים".

 

בשיחה הוא התייחס לחסימת כביש 1 באפליקציה על-ידי עובד ואמר כי מדובר בטעות. הוא הכחיש כי האפליקציה מכוונת נהגים לכבישי אגרה תמורת תשלום ובנוסף ברדין אמר כי האלגוריתם באפליקציה יכוון את הנהג לדרך הקצרה ביותר בזמן, גם אם מדובר במעבר בתוך שכונות בערים.

 

המטרה של waze, לדברי ברדין, היא "לדעת כל דבר שקורה בכבישים". הוא הוסיף: "אנחנו רוצים להראות בעתיד מה המסלול הכי טוב כדי להגיע לחניה ברחוב. אנחנו חברה קהילתית". הוא סיפר על שיתופי פעולה עם 200 גופים ברחבי העולם. "יש מיליארד אנשים שגרים בערים שאנחנו בשיתוף פעולה איתן", הוא אמר. לדבריו, בבוסטון מכוונים את הרמזורים בעיר לפי waze.

אפליקציית וייז ברכב ( ) ( )
אפליקציית וייז ברכב( )

 

אבל לא צריך ללכת רחוק כדי לדווח על דברים שקורים בעיר. למשל ברמת גן מדווחת waze על מיקומן של משאיות הזבל, כדי למנוע פקקי תנועה. בבוסטון, לעומת זאת, מודיעה waze היכן עברו מפלסות השלג על-מנת שנהגים יידעו באיזה כביש הם יוכלו לנסוע בבטחה בימי החורף המושלגים.

 

ברדין צופה שכל עולם הנהיגה השתנה בשני העשורים הבאים. "אם מסתכלים 20 שנה קדימה – אנחנו נהיה בעולם של כלי רכב חשמליים, בלי נהג ובלי בעלות. זה אחד השינויים הכי משמעותיים שיהיו בדור שלנו", הוא צופה. "זה פתרון שיכול לקרות מחר. בעתיד יכול להיות שרובוט יאסוף אותך", הוא אומר. "אנחנו נוסעים כולנו באותו זמן והפיק שנוצר מהתנועה הוא תלול מאוד. אם כמה נהגים יחליטו שלא לנסוע - יהיה שינוי משמעותי.

קארפול
קארפול

 

עכשיו יוצאת waze בקידום ה-carpool, שבינתיים פועל בישראל ובאזור סן פרנסיסקו בארצות-הברית. מהיום (ה') יש גם חידוש. ב-waze אמרו כי עד היום נהגים היו מקבלים הצעת נסיעה מנוסעים פוטנציאלים והיו יכולים לבחור האם לאשר את הבקשה ולאסוף את הנוסע או שלא. כעת, נהגים יוכלו להציע לנוסעים להצטרף לנסיעה שלהם באופן יזום.

ברדין אומר כי צריך לנצל את הכיסא הריק ברכב. "זו המהפכה שאנחנו רוצים לעשות. לא בטוח שנצליח בה", הוא מודה. "צריך לשנות התנהגות של צרכנים". הוא הוסיף כי ישראל היא מדינה שבה יש פוטנציאל להצלחת ה-carpool.

 

הוא הודה כי ייתכן שיהיו בעיות - כמו כיסא שמפריע מאחור, ריח רע ברכב ואיך להתנהג בנסיעה עם אדם שאתה לא מכיר. "מה הנורמות? מדברים או לא מדברים. יושבים מקדימה או מאחורה. מה שומעים. האם הנוסע יכול לדבר בטלפון או לא. אנחנו מנסים להבין ביחד עם המשתמשים שלנו מה עובד", אמר ברדין. בינתיים waze לא תגבה כסף מנסיעות אלו. "אנחנו עוזרים להציל את העולם", הוא אמר בחיוך. "אנחנו רוצים לקחת בעתיד 15%". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון דרוקמן
נועם ברדין במסיבת העיתונאים
צילום: ירון דרוקמן
מומלצים