שתף קטע נבחר
 

סוף לסכסוך בין אייס קיוב והמוזיאון לסבלנות

26 שנים אחרי שהכעיס הראפר את הקהילה היהודית עם אמירה שפורשה כאנטישמית, הגיע אייס לגאלה חגיגית והוכיח שהסכסוך כבר נשכח

הראפר אייס קיוב הוא האדם האחרון שהייתם מצפים לראות מנחה את ערב הגאלה של המוזיאון לסובלנות, מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס. עד לא מזמן, אייס קיוב ומרכז ויזנטל היו בחיכוך בגלל מילות אחד משיריו משנת 1991 אשר התפרשו על ידם כאנטישמיות מצידו. אלא שבערב הגאלה ב-5 באפריל במלון הבוורלי הילטון, הרפאר האפריקאי-אמריקאי היה שם כדי לכבד את רון מאייר, סגן יו"ר של אולפני NBC Universal. מאייר, ביקש שאייס קיוב, ששמו האמיתי הוא אושיאה ג'קסון, ינחה את האירוע כולו.

"זו היתה הזדמנות לסגור מעגל שהיה בתהליך כבר זמן רב”, אמר הרב אברהם קופר, סגן דיקן מרכז ויזנטל שהיה מעורב במחלוקת שהתעוררה עם הראפר.

השיר "לא וזלין" התייחס לג'רי הלר, מנהל קבוצת הראפ של אייס קיוב N.W.A לפני שאייס קיוב החל בקריירת הסולו שלו. אייס קיוב האשים את הלר היהודי בבעיות אליהן נקלעה הלהקה (כפי שתועד גם בסרט Straight out of Compton).

 

לארי מיזל, אייס קיוב, ברברה סטרייסנד, רון מאייר, ג'פרי קצנברג, רבי מרווין הייר, ורבי מאייר מאי ()
לארי מיזל, אייס קיוב, ברברה סטרייסנד, רון מאייר, ג'פרי קצנברג, רבי מרווין הייר, ורבי מאייר מאי

 

"זהו מקרה של חילוק וכיבוש, כי אתה נותן ליהודי לפרק את הקבוצה", שר אייס קיוב בשיר, מה שהביא את מרכז ויזנטל לגנות את הראפר ואת השיר.

"אנחנו לא מבקשים מאייס קיוב להסוות את המציאות ברחוב, אבל אל תנצל את הבעיות החברתיות על ידי הפיכת סכסוך מקצועי בין מנהל לשעבר ואמן לסכסוך גזעי”, אמר קופר בזמנו בתגובה לשיר. קיוב לא נותר חייב ואמר: "אני מכבד את היהודים כי הם מאוחדים, הלוואי שהשחורים יהיו מאוחדים גם כן".

 

לאחר מכן, קופר ואייס קיוב לקחו את חילופי הדברים ביניהם לטלוויזיה והופיעו בתוכניתה של אופרה ווינפרי.בפעם האחרונה שראינו אחד את השני, היה כשבילינו שעה ויותר על הסט בשיקגו עם אופרה. ובאותם ימים, הימים המוקדמים של אופרה (בטלוויזיה) היינו יותר כמו אורחים באמצע כלוב אריות”, סיפר קופר בראיון לג'ואיש ג’ורנל, "זה היה קהל מאוד רועש".

 

קופר המעיד על עצמו שמעולם לא היה מעריץ של מוסיקת ראפ, הודה כי יש אפשרות שהיה יותר מדי קשה על אייס קיוב בגלל חוסר הבנתו על מה הסיפור מאחורי מילות השיר. "האינטרקציה שלנו היתה בתחילת הדרך של הראפ, כאשר אנשים לא חשבו על המוסיקה הזאת כעל משהו בעל עתיד תרבותי. הוא טען אז ואני חושב שהוא כנראה צודק, שהיתה אותנטיות לכעסו. הוא היה אז בחלק אחר של הפלנטה מזה שאני הייתי בו".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הרב מרווין הייר, ממשתתפי הגאלה.
צילום: רויטרס
מומלצים