פיז'ו 308 דור שני (2014-2017)
חוץ מהשם לא נשאר הרבה מה-308 הקודמת, יש כאן פלטפורמה חדשה, מנועי טורבו חדשים ואפילו מעבר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית יפנית במקום גיר ה-4 הילוכים העתיק. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: משפחתיות קומפקטיות
דגמים: האצ'בק וסטיישן, שניהם עם 5 דלתות ו-5 מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ-72 אלף שקל להאצ'בק אוטמטית מ-2014 ועד 135 אלף שקל לסטיישן חדשה מ-2017 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: חוץ מהשם לא נשאר הרבה מה-308 הקודמת, יש כאן פלטפורמה חדשה, מנועי טורבו חדשים ואפילו מעבר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית יפנית במקום גיר ה-4 הילוכים העתיק.
פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין, 1.2 ליטר (130 כ"ס) וגיר אוטומטי עם 6 הילוכים, או 1.6 ליטר (270 כ"ס) ידני, 6 הילוכים ב-GTI.
זיהום אוויר: 119-139 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 6 עד 9 מ-15. לא רע, אבל מנועי הטורבו של פולקסווגן ירוקים יותר.
בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. ללא מערכות התרעה מקוריות או אקטיביות.
שמירת ערך: ירידה של קרוב ל-20% בממוצע לפי לוי יצחק, ומחירי השוק נמוכים יותר באלפי שקלים.
מה לבדוק לפני שקונים: הוצעה בחלק מהשנים עם 5 שנות אחריות (3 רגילות+2 על מכלולים עיקריים), כיום שוב עם השלוש הסטנדרטיות - בדקו את תעודת האחריות ברכישת משומשת.
למי היא מתאימה: נהגים משפחתיים נטולי דעות קדומות.
למה כן: נוחה, מאובזרת ושימושית. הטורבו הקטן מוצלח, ובעל אופי וצליל נעים. ביצועים טובים, התנהגות כביש מוצלחת וצריכת דלק נמוכה. ה-GTI מהירה וזולה יחסית.
למה לא: כמעט כל השליטה במערכות הרכב מתבצעת מצג מגע, מה שנראה עתידני, אבל מסורבל ומחייב את הנהג להוריד יותר מדי פעמים את העיניים מהכביש. למנוע ה-1.2 ליטר רק 3 צילינדרים ולעתים מרגישים את זה ברעידות במהירות נמוכה.
למחפשי מציאות: סיאט לאון מרווחת וזולה יותר כחדשה, מאזדה 3 ספורטיבית יותר, ופולקסווגן גולף איכותית ועדיפה על שתיהן וגם על ה-308, אבל הצרפתיה זולה משמעותית כמשומשת.
השורה התחתונה: מכונית טובה שאתם מפסידים בגלל התדמית של קודמותיה.
ציון: 4 כוכבים
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"