שתף קטע נבחר
 

מיני קאנטרימן במבחן מקומי - מקסי-מיני

הדגם הגדול ביותר שירד אי פעם מפס הייצור של מותג מיני אמור לשמר את האופי של היצרנית ובמקביל לקרוץ לרוכשי מכוניות פנאי יוקרתיות. בדקנו אם זה מצליח לו

נדמה כי הקאנטרימן היה מיומו הראשון דגם שנולד רק עקב דרישות חטיבת הנהלת החשבונות של המותג המצליח, שכן הוא סוטה באופן בולט מהדנ"א המאפיין את היצרנית בעשורים האחרונים. הקאנטרימן היוצא היה הדגם הראשון של המותג עם חמש דלתות שימושיות - והדגם הראשון עם אופציה להנעה כפולה-קבועה. המטרה: קטגוריית הפרימיום-פנאי הצומחת במהירות. ואכן, הוא גם הצליח, ורק גרסת שלוש הדלתות למיני ה"רגילה" נמכרה טוב ממנו.

 

מאז ולאור ההצלחה נוספו למותג דגמים שימושיים נוספים כמו מיני 5 דלתות וקלאבמן. ומסיבה זו נאלץ הדור השני של הקאנטרימן לגדול אף יותר והפך בכך לדגם הגדול ביותר בהיסטוריה של מיני. האם זה לא מפריע לו לשמר את האופי הייחודי והמזוהה של היצרנית?

 

מתחרים: אודי Q2, ג'יפ רנגייד

מחיר: 195 אלף שקל

 

מיני קאנטרימן

מיני קאנטרימן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

טוב: מרווח פנים, אבזור בטיחות

בסדר: יחידת הנעה, התנהגות, איכות

טעון שיפור: נוחות, אבזור, מחיר

ציון:

 

איך נראה

הניסיון לשמור את המראה המזוהה של מיני למרות המידות הגדולות, תוך שימוש במאפייני עיצוב כמעט-מחויבים בקטגוריה (פסי גגון ומגני פלסטיק שחור), הצליח באופן חלקי בלבד. ספק אם מישהו יטעה ויזהה אותו כשייך למותג אחר, אבל הוא נראה מגושם ומסורבל יחסית, ובמקרים מסוימים אפילו מצועצע שלא לצורך - למשל בגלל כונסי האוויר המדומים מצופי הניקל.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

עיצוב הפנים דומה לדגמי מיני העדכניים, אך מד המהירות עבר ממקומו הביזארי (והלא-ממש בטיחותי) בקונסולה המרכזית אל מאחורי ההגה. בכך פינה מקום למסך תצוגה נשלט מחוגה, אך תפעולה של זו מסורבל מדי. מד הסל"ד הפך לזעיר באופן לא מובן והבחירה במד כמות דלק עם פסי תאורה - מוזרה לכל הפחות. השימוש המסיבי בגוונים כהים מייצר תחושה קודרת. תאי האחסון מעטים, והמושבים עשויים להתגלות כצפופים לגדולי מידות. בכל מקרה, הם נעדרי תמיכת-ירכיים וממוקמים נמוך מהמקובל ברכב פנאי.

 

 
 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

צמיחה אדירה של 20 ס"מ לאורך, 3.3 ס"מ לרוחב ו-7.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (267 ס"מ) מסייעת למרחב מחייה הטוב משמעותית מזה של הדגם היוצא ליושבים מאחור. בנוסף יש כעת פתחי מיזוג חיוניים מאחור. תא המטען גדל בכ-100 ליטרים ל-450 ליטר וכולל כעת גם גלגל חלופי (זמני) ושקע 12V.

 

רשימת האבזור כוללת מסך תצוגה בגודל "6.5 (ללא מצלמת נסיעה לאחור), בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי "16 קלים ושש כריות אוויר. אבזור הבטיחות מרשים יותר וכולל התראת התנגשות (וגם זיהוי הולכי רגל), תאורה דינמית (מעבר אוטומטי מאור גבוה לנמוך) עוקבת פניה ובקרת שיוט אדפטיבית מבוססת-מצלמה (עד 140 קמ"ש). יש לציין כי היא בעלת אופי פעולה גס בהשוואה למערכות מבוססות רדאר, מגיבה באיחור-מה וחסרת עידון. 

 

 

איך נוסע

מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר מחליף את ה-1.6 ליטר האטמוספרי (4 צילינדרים) בגרסת קופר הנבחנת. כבעבר הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (עם יחסי העברה שונים) ולהנעה קדמית. הוא מפיק כעת 136 כ"ס (14 כ"ס יותר) ובעיקר משפר את זמינות הכוח עם 22.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד (6.1 קג"מ יותר ב-2,850 סל"ד פחות).

 

בהתאם, הביצועים טובים בהרבה מהדגם היוצא (9.6 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, קיצוץ שתי שניות), אך המנוע גס יחסית, רועד בסל"ד סרק ונשמע צורמני בסל"ד גבוה, ותיבת ההילוכים מגיבה באיטיות בזמן עומס. הוא אמור אמנם לשפר את צריכת הדלק (בכ-20 אחוזים), אך בפועל היא הייתה סבירה בלבד - 12.6 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הצמיחה הניכרת במידות מתבטאת בתוספת של כ-100 ק"ג לעומת הדגם היוצא. במיני בחרו להתמודד עם זה בעזרת הקשחת מתלים הפוגעת ישירות בנוחות הנסיעה. הצמיגים עבי הדופן אמנם סופגים שיבושים קלים, אך המתלים מתקשים לבודד את הנוסעים מהאספלט, והם חסרי ריסון מספק בכביש גלי או רצף שיבושים. גם בידוד הרעשים - רוח וצמיגים - רחוק מלהניח את הדעת.

 

חשוב מכך, תוספת המשקל פגעה ישירות בהתנהגות, מהנקודות החזקות של המותג בכל דגמיו. למרות פעולת הגה חדה ומהירה, הקאנטרימן מרגיש מגושם ומסורבל בכביש מפותל, ונעדר את התחושה החדה והנמרצת של קודמו.


 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום

מיני קאנטרימן החדש משפר את נקודות התורפה של קודמו - מרחב פנים ושימושיות - בעזרת ממדים נדיבים בהרבה וביצועים בזכות יחידת כוח מודרנית. אלא שכל אלה פגעו לטעמנו בעיצוב ובעיקר באיכויות הנסיעה. החל בנוחות וכלה ביכולת דינמית. על כך יש להוסיף תג-מחיר גבוה מהמתחרים, בין היתר עקב התייקרות של 7,500 שקלים. כיצד זה ישפיע על מעמדו של הרכב בקטגוריה המתפתחת? בעיקר יהפוך אותו לנחשק רק עבור חובבי המותג.

 


מיני קאנטרימן קופר

מיני קאנטרימן קופר
מנוע 3 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,499 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 136 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 22.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית 6 הילוכים
אורך 429.9 ס"מ
רוחב 182.2 ס"מ
גובה 155.7 ס"מ
בסיס גלגלים 267 ס"מ
משקל 1,465 ק"ג
נפח תא מטען 450 ליטר
100-0 קמ"ש 9.6 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 138 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 7 מתוך 15
מחיר 195 אלף שקל
כריות אוויר 6 כריות אוויר
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
מיני קאנטרימן
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים