שתף קטע נבחר
 

סוזוקי אלטו (2009־2015)

המכונית שהחלה את מהפכת מכוניות המיני הזולות בארץ. יוצרה בהודו כמכונית בסיסית למעצמה הצומחת, עם מנוע בנזין בעל 3 צילינדרים במקום ה־4 הנפוצים. דו"ח רכישת רכב משומש

קבוצה: מכוניות מיני

דגמים: 5 דלתות, 4 מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-20 אלף שקל לידנית מ-2009 ועד 45 אלף שקל לאוטומטית מ-2015, לפי מחירון לוי יצחק.

 

 

תעודת זהות: המכונית שהחלה את מהפכת מכוניות המיני הזולות בארץ. יוצרה בהודו כמכונית בסיסית למעצמה הצומחת, עם מנוע בנזין בעל 3 צילינדרים במקום ה-4 הנפוצים.

פרטיים טכניים: מנוע בנזין, 1.0 ליטר, 68 כ"ס. גיר ידני 5 הילוכים, או אוטומטי עם 4 הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 103־122 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 3־4 מ־15. ריקשה במומבאי מזהמת יותר.

בטיחות: 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, כאשר נבחנה עם 4 כריות אוויר, התצורה שבה יובאה בשנים הראשונות. במהלך 2011 קיבלה 6 כריות אוויר, מפרט שהעניק לה 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האוסטרלי הזהה. ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. התרעות סטייה מנתיב והתנגשות מלפנים באחריות הנוסעים, בהנחה שהצעקות שלהם יגברו על רעש המנוע.

שמירת ערך: ירידה של כ-10% לשנה. יש ביקוש, אבל ההיצע, בעיקר ב-2010־2011 נרחב מאוד, ומשפיע על המחירים. אפשר להוריד 10־20% מהמחירון.

מה לבדוק לפני שקונים: למרות הפשטות והמוצא, שומרת על אמינות גבוהה כמצופה מסוזוקי, עם יתרון על-פני מיני רובוטיות מבחינת אמינות הגיר האוטומטי. עלויות תפעול וביטוח נמוכות.

למי היא מתאימה: כל מי שמאס בתחבורה הציבורית, לא רוצה או לא יכול לעבור לקטנוע, ומחפש מכונית זולה לרכישה ולאחזקה.

למה כן: זולה ואמינה, כבר אמרנו? עיצוב חמוד, מזגן חזק, הידנית זריזה ונעזרת במנוע שעולה במהירות בסל"ד, גיר אוטומטי אמיתי. חסכונית, בידנית תשיגו 20 ק"מ לליטר בנסיעות בין עירוניות וכ־16 קמ"ל בממוצע משולב עיר, האוטומטית תשיג כ־15 קמ"ל בין עירוני, וכ־12־13 קמ"ל בממוצע

למה לא: תביאו פוף, זה ייקח קצת זמן. תא נוסעים מאובזר כמו חדר בגסטהאוז, אפילו המראות ידניות והחלונות מאחור נפתחים רק קצת והצידה, לא עולים ויורדים. הפלסטיקים זולים, המושבים לא נוחים בנסיעות ארוכות ויש רק 4 מקומות. נפח תא המטען, 129 ליטר בלבד, זעיר. המנוע רועש, האוטומטית איטית.

למחפשי אלטרנטיבות: קיה פיקנטו, יונדאי i10 ואפילו שברולט ספארק הן הרבה יותר אוטו ומגיעות עם 5 מקומות ישיבה, אך צמאות יותר לדלק ויקרות יותר. לפיג'ו 107-סיטרואן C1-טויוטה אייגו הזהות יש ממדים דומים אך יותר אופי, איכות ייצור גבוהה יותר, אך הגירסאות הרובוטיות שלהן פחות נעימות ופחות אמינות. פיאט פנדה מציעה 5 מקומות בחלק מהגרסאות, אך ללא אופציה אוטומטית.

השורה התחתונה: לא נכחיש שמדובר קצת על קטנוע 4 מקומות עם גג. אבל האלטו עושה מה שצריך ובעלויות מצחיקות, שהופכות אותה ליצרנית חופש תנועה לתפרנים. קלאסית לסטודנטים בעלי חשיבה כלכלית, שמבינים שאת כל עסקאות המימון המפתות על מיני חדשות גם צריך לשלם בסוף.

ציון: 4 כוכבים

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים