פיז'ו 301 (שנות ייצור 2013־2017)
ניסיון של פיז'ו להתחרות בשוק המשפחתיות הפשוטות והזולות על בסיס רכיבים ותיקים שלא זכה להצלחה גדולה בארץ. תחילה הופסק ייבוא דגם האח סיטרואן C-אליזה, ולאחרונה הופסק שיווק גרסת הבנזין האוטומטית, כך שכרגע משווקת רק הדיזל, בעיקר למוניות. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות
דגמים: ארבע דלתות, חמישה מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ-35 אלף שקל ל-1.2 ליטר ידנית מ-2013 ועד 120 אלף שקל לדיזל ידנית מ-2017 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: ניסיון של פיז'ו להתחרות בשוק המשפחתיות הפשוטות והזולות על בסיס רכיבים ותיקים שלא זכה להצלחה גדולה בארץ. תחילה הופסק ייבוא דגם האח סיטרואן C-אליזה, ולאחרונה הופסק שיווק גרסת הבנזין האוטומטית, כך שכרגע משווקת רק הדיזל, בעיקר למוניות.
פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1.2 ליטר עם 72 ו-82 כ"ס מ-2016, עם גיר ידני או רובוטי בעל מצמד אחד, חמישה הילוכים. 1.6 ליטר, 115 כ"ס, עם גיר אוטומטי בעל ארבעה הילוכים, שישה הילוכים מאמצע 2016. מנוע טורבו-דיזל, 1.6 ליטר, 100 כ"ס, חמישה הילוכים. הנעה קדמית
זיהום אוויר: 103 עד 160 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 4 עד 15 מ-15. דגמי הבנזין האוטומטיים מזהמים כמו מכוניות יוקרה עם מנועים חזקים בהרבה, שזה הישג. קצת מפוקפק, אבל הישג.
בטיחות: רק שלושה מחמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי, רק ארבע כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. חלק מהמכוניות נמכרו עם מובילאיי בהתקנה מקומית.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 18% לשנה לפי לוי יצחק, אבל מחירי השוק נמוכים בכ-20%, עוד לפני הפחתות על בעלות מליסינג, לשם הגיעו רוב ה-301 שנמכרו כאן.
מה לבדוק לפני שקונים: השימוש ברכיבים ותיקים הוכיח את עצמו לפחות מבחינת האמינות. והטלטולים הדגם הרובוטי? זו לא תקלה, זה הגיר.
למי היא מתאימה: מי שמחפש משפחתית סבירה וזולה ומוכן לפשרות.
למה כן: זולה, נוחה, מושב אחורי מרווח לרגליים, תא מטען גדול. צריכת דלק טובה בדגמים הידניים וברובוטי. חלק מדגמי ה-1.6 ליטר האוטומטיים מ-2016 והלאה נמכרו עם טיפולים לשלוש שנים כלולים במחיר.
למה לא: המושב האחורי צר ומזכיר שמדובר בתואמת i25 וראפיד. תא הנוסעים פשוט מאוד ורועש, כשהנדסת האנוש משלמת את מחיר החיסכון (ההגה לא מתכוונן למרחק, למשל). הבנזין האוטומטית שתיינית, דגמי ה-1.2 ליטר לא ממש מזכירים GTI בביצועים. הרובוטי מגושם בפעולתו ומחייב הסתגלות, אם כי המצב השתפר קצת עם המעבר למנוע ה-82 כ"ס.
למחפשי מציאות: עדיפה על מיצובישי אטראז', אבל יונדאי i25 וסקודה ראפיד-סיאט טולדו הדומות בממדים עדיפות בהרבה.
השורה התחתונה: זנב לאריות. אבל אם מסתכלים עליה כמו שהיא, ניסיון של פיז'ו לייצר מעיין דאצ'יה בלי לקרוא לזה ככה. משפחתית פשוטה וחסרת יומרות שיכולה לשנע משפחה ואפשר לרכוש יחסית חדשה ויחסית בזול.
ציון: 3 כוכבים