ובא לציון מסלול
מסלול מרוצי האספלט הראשון במדינה חי וקיים - בזכות איש אחד, חלום גדול ומימון פרטי. נהגנו בו לראשונה, וכך זה נראה
צפו: מסלול המרוצים בבקעת הירדן (צילום: עפר מאיר, אופיר גונן, עריכה: שחר ברקת)
שנה חלפה מאז חשפנו כאן לראשונה את שלב ההקמה של מסלול המרוצים הראשון בישראל. אז עדיין על מצע כורכר בלבד אך עם המון חלומות ותוכניות. כעת חזרנו לפצאל שבבקעת הירדן כדי לנהוג בפעם הראשונה על המסלול כשהוא מכוסה בשכבת אספלט עבה וייעודית, מה שהופך אותו לראשון מסוגו בישראל. מדובר עדיין בשלב ראשון בלבד של הפארק המוטורי המתוכנן, שיצויד במסלול ארוך הרבה יותר, רצועת דראג ועוד. אבל כבר עכשיו אפשר לקבוע - החלום התגשם.
כרגע נמתח המסלול לאורך 1.4 ק"מ, עם רוחב תקני של בין 12 ל-15 מטר, ומציע תשע פניות מכל הסוגים והמינים כולל שינויי גובה מאתגרים. לאחרונה עבר המסלול את כל האישורים הנדרשים להתחלת הפעלתו על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית.
מיקי יוחאי, מוותיקי התחום, שבאמתחתו יותר משני עשורים של ארגון תחרויות בענפי הספורט המוטורי השונים, הוא היזם, המתכנן והמקים של המסלול. "זו הגשמת חלום. אני עוד לא מעכל את זה, כי אני עסוק בחודשים האחרונים בעשייה ובהקמה. זה מסלול אספלט חוקי ומאושר ראשון בישראל שעומד בתקן ה-FIA (פדרציית המרוצים הבינלאומית) מה שיאפשר בעתיד אפילו מרוצים בינלאומיים".
יוחאי מדגיש כי הקמת המסלול התבצעה והתאפשרה תודות לשיתוף הדוק עם המועצה האזורית בקעת הירדן, בעידודו הישיר של ראש המועצה, דוד אלחייני. עוד הוא מוסיף כי בשונה מפרויקטים אחרים שנעשו בתמיכת המדינה ורשות הספורט, הקמת המסלול בבקעה הוגשמה בעזרת מימון פרטי בלבד. "אני חושב שזו הדרך היחידה לעשות את זה בצורה נכונה ומקצועית, ללא ביורוקרטיה. כדי שעסק כזה יעבוד הוא צריך להתנהל כמו חברה פרטית ולא להיות כפוף להתאחדויות, לעמותות ולפוליטיקה של עסקנים".
המסלול, שנבנה בבסיס למרוצי ראלי קרוס, מתאים היטב בגרסתו הראשונית גם לענפים אחרים כמו קארטינג וסופר מוטו. "המרוץ הראשון שעשינו לפני כשנה בגרסת הכורכר היה רק ניסוי כלים, לבדוק אם ניתן בכלל לקיים מרוץ באזור ולמשוך קהל. כעת מתוכנן מרוץ אספלט ראשון לספטמבר, ועד אז נערוך בו ימי מסלול לציבור הרחב עם מכוניות פרטיות, כדי ללמוד את המסלול לעומק ולשפר מה שידרוש שיפור".
המסלול בבקעת הירדן