שתף קטע נבחר
 

דאצ'יה לודג'י (2015-2017)

דור שני לרכב שבעה מקומות שמייצרת חטיבת הלאו-קוסט של רנו במרוקו, הפעם לא על בסיס סטיישן אלא כמיניוואן מלא. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מיניוואן

דגמים: חמישה או שבעה מקומות, חמש דלתות

טווח מחירים: מ-67 אלף שקל ללודג'י בנזין 2015 ועד 115 אלף שקל לדיזל חדש מ-2017 (מחירון לוי יצחק)

 

 

תעודת זהות: דור שני לרכב שבעה מקומות שמייצרת חטיבת הלאו-קוסט של רנו במרוקו, הפעם לא על בסיס סטיישן אלא מיניוואן מלא

פרטים טכניים: מנועי טורבו בנזין (1.2 ליטר, 115 כ"ס) וטורבו-דיזל (109 כ"ס), עם גיר ידני בלבד (חמישה הילוכים). הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 105 עד 124 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 5 עד 15. המיניוואן היחידי שפחות מזהם ממנו הוא טויוטה פריוס היברידי, שעולה 50% אחוז יותר.

בטיחות: לא משהו בכלל. רק 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, רק ארבע כריות אוויר. אין מערכות בטיחות אקטיביות, אפילו מובילאיי להתרעה מפני התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב מוצעת רק בתוספת תשלום (2,100 שקל באולם התצוגה)

שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ-16% לשנה לפי לוי יצחק. הגיר הידני מרתיע רוכשים פוטנציאלים רבים.

מה לבדוק לפני שקונים: המנועים והגיר מתוצרת רנו ומגלים אמינות טובה. התלונה העיקרית של המשתמשים היא על העוצמה הנמוכה מדי של המזגן, שמתקשה לקרר את שורות המושבים השנייה והשלישית בימים חמים. רעש חזק הוא דווקא כן מייצר.

למי הוא מיועד: מי שמבין שרכב הוא מוצר צריכה ולא השקעה, בטח במשפחה ברוכת ילדים.

למה כן: זול לרכישה ולאחזקה, חסכוני, מרווח יותר מטויוטה ורסו וממאזדה 5, בעיקר בשורת המושבים השלישית, שיכולה להכיל מבוגרים בלי להסתבך עם החוק. נוחות נסיעה טובה, ביצועים סבירים.

למה לא: פחות בטוח ממיניוואנים משומשים במחיר שלו, תא נוסעים פשוט, הנדסת אנוש מסורבלת ואל תסעו איתו מהר בסיבובים.

למחפשי מציאות: טויוטה ורסו בן שלוש נמכר במחיר דומה ויהיה צפוף, אך איכותי ובטוח יותר. כך גם סיטרואן C4 פיקאסו מאותו שנתון, שיהיה מרווח יותר. רנו סניק דיזל זול וחסכוני משניהם. שלושתם יגנו טוב יותר עליכם ועל הילדים שלכם בתאונה.

השורה התחתונה: תמורה מצוינת לכסף, אבל פשרה בטיחותית.

ציון: שלושה כוכבים

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים