שתף קטע נבחר
 

מטרונית בחיפה - מסלול רביעי יוצא למכרז

המסלול החדש שיעבור בעיר נשר יצטרף לשלושת המסלולים הקיימים, אשר הסיעו במהלך אשתקד כ-31 מיליון נוסעים. חלקו הראשון של המסלול יהיה מוכן בתחילת 2019

חברת יפה נוף פרסמה בימים האחרונים את המכרז הראשון (מבין שלושה) להקמת מסלול מטרונית רביעי שיעבור בעיר נשר. המסלול יתחיל בקיבוץ יגור שם ייבנה חניון "חנה וסע", יעבור בציר בר יהודה בנשר, ויתחבר למסלולי המטרונית של חיפה באזור גשר פז. העלות הכוללת של הפרויקט עומדת על 450 מיליון שקלים, והוא כולל עבודות להעתקת תשתיות, הקמת מסלולי תחבורה ציבורית בלעדיים, ופיתוח סביבתי כולל מדרכות לאורך ציר בר יהודה.

 

 (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
(צילום: אחיה ראב"ד)

 

בחברת יפה נוף אמרו כי תקופת הביצוע לחלקו הראשון של המסלול, מגשר פז בחיפה ועד לגבול השטח המוניציפלי של העיר ותחילת שטח נשר, צפויה להיות 20 חודשים. בעוד חודשים ספורים ייצא גם המכרז השני, לקטע המרכזי שבין הכניסה לנשר ליציאה ממנה, ליד מועדון הבריאות "ספייס". הקטע השלישי, מנשר ועד יגור, כולל הקמת החניון ביגור ומסוף תפעולי למטרונית.

 

ראש העיר נשר, אבי בינמו, ברך על פרסום המכרז והודה לשר התחבורה, ישראל כץ ואנשי משרדו, ולחברת יפה נוף. "הסדרת דרך בר יהודה על צמתיה השונים, והתאמת נתיבי התחבורה עבור המטרונית, יביאו לשיפור הבטיחות, הנגישות, וזרימת התנועה בציר תנועה מרכזי זה. הן עבור הולכי הרגל והן עבור תחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים. אני משוכנע כי גם בעלי העסקים בעיר נשר יצאו נשכרים", ציין.

 

המטרונית פועלת כיום בשלושה מסלולים במטרופולין חיפה, קו 1 ממרכזית קריות (בצפון קריית ים) למרכזית חוף הכרמל, לאורך דרך ההסתדרות והעיר התחתית; קו 2 יוצא מקריית אתא לבית החולים רמב"ם (בת גלים) וקו 3 יוצא ממרכזית הקריות לכיוון שכונת הדר. כל הקווים מתכנסים במרכזית המפרץ וכך יכולים הנוסעים להגיע לכל נקודה בעיר בקווי המשך.

 

בתקופה האחרונה הסתיימה התאמת מערכת הרמזורים בחיפה ובמפרץ כך שלקו מספר 1 יש כעת עדיפות בצמתים. בשנת 2016 נרשמו במטרונית 31 מיליון נסיעות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
המטרונית - מסלול רביעי יוצא למכרז
צילום: אחיה ראב"ד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים