סוזוקי וג'יפ תחת חקירה בחשד לפליטות מזהמים גבוהות
משרד התחבורה ההולנדי יחקור האם סוזוקי וג'יפ השתמשו בתוכנת ניהול מנוע שהציגה נתוני פליטה נמוכים בבדיקות המעבדה
משרד התחבורה ההולנדי הודיע אתמול (יום ב') כי הוא חוקר את סוזוקי וג'יפ (השייכת לקונצרן פיאט) בחשד לשימוש בתוכנת ניהול מנוע בלתי חוקית שהובילה לרמות גבוהות משמעותית של פליטות מזהמים רעילה מבדיקות המעבדה.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT נגד מטוס
בהודעה מטעם משרד התחבורה ההולנדי נכתב כי מאז התפוצצות פרשת דיזלגייט בארה"ב בסוף 2015 נבחנו מנועי דיזל בכ-14 מותגי רכב. בחלק מהמבחנים התגלו חריגות מהרמה המותרת כתוצאה מתוכנה במנוע שלדברי יצרניות הרכב נועדה להגן עליו בעומס גבוה או מצבי קיצון אחרים.
המשרד ציין כי במקרה של שני הדגמים לא סיפקו היצרניות הסבר מתקבל על הדעת לחריגה. במקרה של הויטרה מדובר ברמות גבוהות של תחמוצת החנקן מעט לאחר התחלת נסיעה בעוד בגרנד צ'ירוקי נתגלו רמה גבוהה של מזהמים בזמן שהמנוע היה בטמפרטורת עבודה נורמאלית.
עבור סוזוקי זו אינה הפעם הראשונה בה היא מסתבכת בחשד להטעיית נתונים כאשר לפני שנה הודתה כי השתמשה בשיטות למדידת צריכת דלק שאינן תאומות לתקן של משרד התחבורה. יש לציין שהויטרה הנבחן מצוייד במנוע טורבו דיזל (1.6 ליטר עם 120 כ"ס) שאינו משווק בישראל. ג'יפ גרנד צ'ירוקי לעומת זאת משווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל (V6 בנפח 3.0 ליטר המפיק 250 כ"ס) הנחשד.
מסמל"ת יבואנית ג'יפ נמסר כי היא אינה מכירה את הנושא ותפעל בהתאם להוראות היצרן ככל שיהיו.
זיהום אוויר איכות הסביבה מפלט מערכת פליטה
צילום: shutterstock