המזגן לא מגיב לשלט? כך תתמודדו
לפני שרצים לקרוא לטכנאי נסו לבדוק את תקינות השלט בעזרת המצלמה של הטלפון הנייד, בדקו את הסוללות והזיזו חפצים שחוסמים את התקשורת. וגם: מתי יש צורך להחליף עינית ומתי לא ישתלם לתקן? אתר "המקצוענים" עם כל מה שצריך לעשות
חודש אוגוסט כל כך חם, שפשוט אי אפשר להעביר יום אחד ללא מיזוג. אם אתם מנסים להפעיל את המזגן והוא לא מגיב ייתכן שקיימת בעיית תקשורת בין השלט לעינית שעל גבי היחידה הפנימית. לפני שרצים לקרוא לטכנאי, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות בעצמכם. לא הצלחתם? אלו המקרים שבהם שווה להשקיע בתיקון.
עוד כתבות בנושא:
המדריך המלא לתיקון וטיפול במזגנים
תיקון מזגנים: להבין את התקלותמזגנים וחשבונות חשמל: איך לקרר ולחסוך
מה אפשר לעשות לפני שקוראים לטכנאי?
בדקו את הסוללות של השלט: "לפני הכל כדאי לבדוק שהסוללות של השלט לא זזו ממקומן", מציע חיים ששון מחיים מיזוג באתר "המקצוענים". "לעתים, בעקבות נפילה של השלט, הן יוצאות ממקומן ויש צורך להחזירן למקום. אם זה לא עוזר, נסו להחליף את הסוללות".
נקו את מסך העינית: "ישנו מסך קטן על גבי היחידה הפנימית שנועד להגן על העינית", אומר ששון. "המסך צובר אבק שפוגע בקשר שבין העינית לשלט. כל שצריך לעשות הוא לנגב אותו בעזרת מגבון לח. אם זו הבעיה, היא תיפתר".
נתקו את המזגן מהחשמל: "אם יש לכם מזגן מסוג אינוורטר, ניתוק של המזגן משקע החשמל למשך כ-5 דקות יכול לפתור את הבעיה", מציע ששון.
ודאו שאין עצמים שחוסמים את התקשורת: "אם הפעלתם את השלט על מצב "I feel", ודאו שאין עצמים שחוסמים את התקשורת בין השלט לעינית של המזגן", אומר ששון.
היעזרו בטלפון הנייד כדי לבדוק את תקינות השלט: אם תכוונו את השלט אל כיוון המצלמה של הטלפון הנייד שלכם, תוכלו לבדוק את תקינות השלט של המזגן.
ששון: "הפקודה עוברת באמצעות אור אינפרא אדום, אך את האור הזה לא ניתן לקלוט במבט של העיניים. אם תלחצו עם השלט כשהוא מכוון למצלמה, ותביטו אל מסך הנייד שלכם – תוכלו לראות את הבהוב האינפרא האדום, אותו קולטת המצלמה.
"כך תדעו אם הבעיה היא בשלט או שייתכן שהבעיה היא בעינית של המזגן הממוקמת ביחידה הפנימית". בכל מקרה, תוכלו לנסות להשתמש גם בשלט אוניברסלי, אשר עלותו תהיה ממילא זולה יותר מאשר הזמנת טכנאי מזגנים אליכם הביתה.
התקלה בעינית? מה כדאי לעשות
"לפני שממהרים להזמין טכנאי מזגנים כדאי לבדוק האם המזגן עדיין נמצא בתקופת האחריות", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
"אם הסתיימה תקופת האחריות, או אם מעוניינים בטיפול מיידי ולא רוצים לחכות את זמן ההמתנה שלעתים כרוך בהתנהלות מול החברה היצרנית, ניתן להזמין טכנאי באופן עצמאי. כדאי לדעת שהחלפת עינית אינה תיקון יקר במיוחד (350-500 שקל, כולל עבודה ולא כולל מע"מ), אך שלא תמיד ניתן לדעת בוודאות שזה אכן מקור התקלה".
"לעתים, גם לאחר החלפת עינית המזגן עדיין לא נדלק, ואז סביר להניח שמדובר בתקלה בכרטיס האלקטרוני של המזגן", מסביר ששון. "זהו רכיב יקר יותר, והתיקון שלו לא תמיד משתלם. הדבר ההוגן ביותר לעשות הוא ליידע את הצרכן ולעדכן אותו שאם לאחר החלפת העינית יתגלה שהתקלה היא בכרטיס האלקטרוני, הוא יחויב רק במחיר עלות של העינית (אשר לא היה צורך להחליפה)".
לדבריו, "צריך לקחת בחשבון שחברות המזגנים אינן מזכות עבור רכיבים שטכנאי המזגנים רוכשים מהם, ולרוב ידרשו 2-3 ביקורים בבית הלקוח כדי לפתור את העניין.
"האחד, להגיע ולוודא שלא מדובר רק בבעיה של מגע רופף. בביקור זה מתברר האם יש צורך להחליף עינית או לא ובאיזה דגם מדובר. בביקור השני מחליפים את העינית, ואם הבעיה עדיין לא נפתרת, בעל המקצוע נדרש לרכוש עבור הצרכן גם כרטיס אלקטרוני, ולהגיע לביתו בפעם השלישית.
"לכן, אם מדובר במזגן ישן במיוחד (בן כ-10 שנים), שווה לשקול להחליפו ולא למהר לבצע תיקון יקר יחסית של החלפת עינית וכרטיס אלקטרוני. כמו כן, כדאי לדעת שתקלות בעינית הן תקלות נדירות אשר אני באופן אישי נתקל בהן פעם אחת בכל עונה בממוצע".
מחפשים טכנאי מזגנים? לרשימה המלאה
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"