"אני בדרך": כך תגרמו לבעלי מקצוע להגיע בזמן
נכון, זה נשמע מופרך שבעל המקצוע יגיע ביום שקבעתם איתו, ובטח שבשעה המתוכננת, אבל אם לא תיקחו אחריות גם על החלק שלכם בסיפור, הם ימשיכו לאחר. אתר "המקצוענים" עם טיפים שימנעו מכם לצאת מוקדם מהעבודה לשווא
בעלי מקצוע, לרוב מסתובבים בשטח, נוסעים מלקוח לקוח ולא תמיד מצליחים לתכנן נכון את משך העבודה בשל עיכובים בלתי צפויים. ועדיין, אם אתם רוצים להקטין את הסיכון שהם יאחרו או יבריזו, יש כמה דברים שתוכלו לעשות. האחריות הצרכנית בתחום הזה מתעוררת, עם אתרים המשווים בעלי מקצוע ומדרגים אותם, וכוללים חוות-דעת עליהם. יש הבדל בין בעל מקצוע שאיחר בשל בלת"ם וטרח לעדכן אתכם, לבין בעל מקצוע בלתי מקצועי שעושה זאת דרך קבע. אז איך התנהלות חכמה יותר מצדכם, יכולה לפעול לטובתכם?
עוד כתבות בנושא:
כך תתמודדו עם ליקויים לאחר שיפוץ
למה לצפות כשמשפצים את הבית
1 . קראו חוות-דעת
רגע לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע הקישו את שמו בגוגל ובדקו האם יש עליו חוות-דעת. לרוב, אם מדובר בבעל מקצוע שהוא מאחר סדרתי, צרכנים קודמים כבר יטרחו לציין זאת. כדאי לעשות זאת בייחוד בתחומים בהם להגעתו משמעות חשובה, כמו הובלת דירה או במקרים בהם ההתקשרות עמו ממושכת – קבלן שיפוצים, למשל.
2. דאגו לתיעוד שעת ההגעה בכתב
בעידן בו מרבית ההתקשרות מתנהלת בהודעות כתובות, דאגו שיהיה תיעוד ליום ולשעת ההגעה שסיכמתם עליה. זה יוכל למנוע מחלוקות בהמשך, ולגרום לבעל המקצוע להרגיש מחויב יותר. לעתים, לא נגרם לכם כלל נזק ואתם ממילא נמצאים באותו היום בביתכם, אך לעתים איחור של כמה שעות יכול לגרום לכם לנזקים גדולים יותר. בייחוד ביום של הובלה, במקרה של צורך בתיקון דחוף (נזילת מים) או במקרה שקבעתם עם עוד בעלי מקצוע התלויים בהגעתו של בעל המקצוע האחר. הגעתם לשווא תגרור עלויות מיותרות מבחינתכם, ולכן, כדאי שיהיה לכם תיעוד שישמש כהוכחה לשעת ההגעה המוסכמת.
3. בעונת השיא - הזמינו בעל מקצוע מראש
נכון, במקרים דחופים שבהם ננעלתם מחוץ לבית, המזגן שבק חיים בשיא החום או שיש פיצוץ צנרת – אתם מזמינים בעל מקצוע מעכשיו לעכשיו. אך יש הרבה תיקונים פחות דחופים, או עבודות שאתם נערכים אליהם מראש. אם עמידה בלוחות זמנים חשובה לכם, ייתכן ששווה לתזמן את העבודה לתקופות פחות לחוצות בשנה, ולא בשיא העונה. למשל, שיפוץ בעונת הקיץ מטבעו יגרור יותר התמודדות ועיכובים, שכן מרבית הספקים ובעלי המקצוע מנסים לקחת על עצמם כמה שיותר עבודות.
אם אתם כבולים לתאריך מסוים, קבעו מראש עם בעל המקצוע. למשל, אם אתם יודעים שתעברו דירה בתאריך מסוים, דאגו להזמין מוביל לפחות כשבועיים לפני, ולא ערב קודם. זה יגדיל את כושר המיקוח שלכם, ויעלה את הסיכויים שתמצאו מוביל מקצועי ובמחיר הוגן שגם יהיה פנוי. העדיפו לקבוע עם בעל המקצוע בשעות הבוקר המוקדמות, ככל הניתן, אם זה מתאפשר לכם, וכך תקטינו את הסיכון שהוא יתעכב אצל לקוחות אחרים.
4. שלחו תזכורות ערב קודם והיו זמינים בטלפון
ערב לפני הגעת בעל המקצוע, הקדישו דקה והתקשרו לתזכר את בעל המקצוע, כאשר גם במקרה זה הודעה כתובה עדיפה. כתבו לו למשל: "לקחתי יום חופש היום, כי קבענו בשעה 10:00 בבוקר, אנא אשר הגעתך". זה יגדיל את הסיכוי שהוא יגיע בזמן, ובמקרה של ביטול או שינוי לו"ז הוא יקפיד לעדכן אתכם על כך.כמו כן, בסמוך לשעה שקבעתם איתו, דאגו להיות זמינים, שכן לרוב בעלי המקצוע מתקשרים במקרה שאינם מוצאים את דירתכם, ואם לא תהיו זמינים הם יכולים פשוט להמשיך ללקוח הבא.
5. זכרו שיש לכם כוח צרכני והתלוננו
אם בעל המקצוע איחר וסיבת העיכוב שלו אינה לגיטימית, אל תשתקו. כמובן, שחשוב להיות הוגנים בעניין זה, אך אם בעל המקצוע כלל לא התנצל, לא הודיע לכם וקיבלתם את הרושם שזו התנהגות שגרתית אצלו, דווחו על כך. תוכלו לכתוב חוות-דעת ברשת, ואם הוא חלק ממאגר בעלי מקצוע פנו למוקד השירות ועדכנו אותם. אם הדבר גורם לכם לנזק, אל תתמודדו עם כך לבד או בדיעבד. דווחו על כך בזמן אמת, ודאגו לקבל מענה.
אם למשל, נאלצתם לקחת מוביל אחר ביום ההובלה, והתעריף שקיבלתם היה גבוה יותר בשל העובדה שהזמנתם מתוך לחץ ואין ברירה – הפסדתם. אם לעומת זאת, תפנו למוביל בבקשה שישיג לכם חברת הובלה אחרת באותו תעריף, או למוקד השירות שיעשה זאת עבורכם, תוכלו לצאת מהעניין עם הרבה פחות נזקים ועוגמת נפש.
"מעבר לכך, שאתם תצאו מורווחים, תצליחו לשפר את חווית השירות בתחום זה", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "לצרכן אחד, אין כוח של ממש מול בעל מקצוע, אבל לכלל הצרכנים, יש הרבה יותר כוח ואפשרות לשפר את תנאי ההתנהלות בענף זה".
מחפשים קבלן שיפוצים? לרשימה המלאה
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"